Gå til innhold

Blir bombardert av virus, hva gjør jeg nå?


Anbefalte innlegg

Har nettopp flyttet inn i et bofelleskap med felles internett på rommene (3Mbit, LAN)

 

Har så godt som aldri virus, men da jeg koblet meg på dette LAN ble jeg bombardert av virus. Kjører NOD32 AMON og den viser 4-5 nye virus hvert minutt.

 

Det som irriterer meg mest er at etter en 5-10 minutter så skrus PC'n automatisk av fordi en RPC avsluttes.

 

Hvordan kan jeg beskytte meg? Please hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Hva med å slå på den innebygde brannmuren i Windows XP..?

 

Start->kontrollpanel->sikkerhetssenter

 

Også akiverer du brannmuren, denne er mer enn bra nok, den blokkerer ikke for utgående trafikk, bare inngående trafikk.

 

Vil du ha mer avansert brannmur som er gratis, kan du laste ned ZoneAlarm 6.0 :thumbup:

Lenke til kommentar
Har nettopp flyttet inn i et bofelleskap med felles internett på rommene (3Mbit, LAN)

 

Har så godt som aldri virus, men da jeg koblet meg på dette LAN ble jeg bombardert av virus. Kjører NOD32 AMON og den viser 4-5 nye virus hvert minutt.

 

Det som irriterer meg mest er at etter en 5-10 minutter så skrus PC'n automatisk av fordi en RPC avsluttes.

 

Hvordan kan jeg beskytte meg? Please hjelp!

Hjelper da ikke å kjøre antivirus når operativsystemet ditt er som en sveitserost. Windows update og servicepack 2 mann!

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er at etter en 5-10 minutter så skrus PC'n automatisk av fordi en RPC avsluttes.

 

Typisk Blaster-ormen!

 

Hvis du skriver shutdown -a i kommandolinjen, avbrytes prosessen.

 

Start | Kjør | cmd [enter]

shutdown -a [enter]

 

Anbefaler som alle andre her at du oppdaterer med SP2 (hvis ikke dette allerede er gjort) og tar turen til Windows Update. Les forøvrig Den store sikkerhetsguiden.

 

Lykke til!

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...