Gå til innhold

Flere modeller fra Nvidia


Anbefalte innlegg

' date='21/08/2005 : 16:18']
(om prisen på 6800GT) Men disse fases vel ut etter hvert, til fordel for standard-utgaven av 7800?
Heller kanskje til fordel for 7800GT..? Standardutgaven "finnes" jo ikke enda :)

Netopp! De fases vel ut etter hvert, til fordel for standardutgaven av 7800, som er ventet å komme etter hvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gleder meg litt til å se pris/ytelse på 7800 vanilla utgaven. 3K for et skjermkort synes jeg blir litt drøyt. Selv om 7800 gt har en ekstrem ytelse.

 

 

Fattig student :(

enig der... har samme økonomi som deg;) kunne tenkt meg å bytte ut mitt 9800pro med noe litt bedre! hvilken pris vil 7800 ligge på? noen som vet?

Lenke til kommentar
' date='21/08/2005 : 15:18']
noen som har fått med seg prisen på 6800gt om dagen?

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=19647

2048 kr. Ikke verst!

 

Men disse fases vel ut etter hvert, til fordel for standard-utgaven av 7800?

Heller kanskje til fordel for 7800GT..? Standardutgaven "finnes" jo ikke enda :)

Kommer det kanskje 7600 GT og eller? 7-serien's svar på 6600GT

Lenke til kommentar

Lackey: "Sir, our affiliates say that if we add the GT or XT suffix, it'll cost us 70 cents more for the extra ink needed to print it on the retail box. We need your approval..."

 

Chief of Marketing: "Alright, we'll add a suffix to all our card models anyway. Use XT on the high-end cards... XT sounds sooo much cooler, dontcha' think?".

 

Lackey: "Yes sir... anything else?"

 

COM: "70 cents extra per card, eh? Add 20 dollars to the sales price on every model in the new series. Clock the low-end models down by 50MHz, but include a plastic toy of Lara Croft in the retail package. The high-end models remain the same, as discussed in our earlier developer meeting".

 

Lackey: "Ok sir. I'll pass the info on to the rest of the team...."

 

COM: "Oh! One more thing... we need an overclocked model. Use the XT Ultra OC++ name, and get that world Tetris champion...errr.... what's his name again?"

 

Lackey: "P4wnboi..."

 

COM: "Ah yes! P4wnboi.... get him to endorse our new XT Ultra OC++ .... *ahem*.... "P4wnboi" series. Additionally, clock the card up by 100MHz".

 

Lackey: "What about the pricetag?"

 

COM: "How much do you want for your Christmas bonus Jim?"

 

Lackey (aka Jim): "I'd settle for the usual 2000 dollars, sir..."

 

COM: "Ok... just take the XT Ultra OC++'s production cost and add 500 dollars".

 

Lackey: "Alright, fair enough... but doesn't the overclocked model have to be one-of-a-kind sir? You know, so people really want to buy it?"

 

COM: "Good point Jim. Hmmm, do a press release stating that the OC cards are cooled by a liquid element found only recently on Mars...."

 

Jim: "Excellent sir!"

 

 

...eller noe i den duren. Men seriøst, kan skjønne at mange forbrukere blir lurt trill rundt av slikt navngivning av produkter. Må si at skjermkort-krigen aldri slutter å fascinere. Finnes mye moro (og gode kjøp) i den og, hehe.

7800 Ultra er ikke så langt unna... blir artig å se hva produsentene sier da. ;)

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Får håpe ATI lanserer AGP utgaver av sine kort, trenger sårt å oppgradere 9600 kortet mitt...

Enig, men utsiktene ser ikke særlig gode ut. Får håpe de råeste kortene som noensinne er laget for AGP blir nesten like billige som PCIe kort rundt tilsvarende ytelse.

 

Noen som vet mer om utsiktene for noe sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...