Gå til innhold

Det motsatte valg: Gi din minusstemme


Hvis du kunne gitt et parti en minusstemme, hvilket parti ville det blitt?  

187 stemmer

  1. 1. Hvis du kunne gitt et parti en minusstemme, hvilket parti ville det blitt?

    • -----
      1
    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      3
    • Fremskrittspartiet
      43
    • Høyre
      10
    • Kristelig Folkeparti
      51
    • Kystpartiet
      1
    • Pensjonistpartiet
      1
    • Rød Valgallianse
      10
    • Senterpartiet
      2
    • Sosialistisk Venstreparti
      40
    • Venstre
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      5
    • Det Norske Arbeiderparti
      5
    • Blankt
      2
    • Har ikke/skal ikke stemme
      8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva er alternativ '------' ?

Jeg klipte og limte bare alternativene fra den andre tråden, og i farta så kom selve sprøsmålet med som det første svaralternativet. Jeg oppdaget dette etter å ha postet pollen og redigerte bare fra "Hvem har du stemt på?" til "----". (Jeg kan ikke fjerne det for det kan gi rot i hvilke alternativer som hører til hvilken søyle med stemmer)

 

I etterpåklokskapens lys ser jeg også at "blank" og "skal/kan ikke stemme" heller ikke gir noen meningsfylt svar på spørsmålet, men jeg lar det stå siden det har fått stemmer.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting; Er dette kun ang. hvem du hater mest, eller er det en simulering av at du kunne gi minusstemmer til stortingsvalg? Isåfall ligger det en mer taktikk bak, f.eks. en rød-grønn ville gi minus til venstre for å holde dem under sperregrensa.

Da jeg startet tråden var tanken at man i tillegg til å kunne avlegge vanlig stemme ved dette stortingsvalget også kunne velge å gi en minusstemme. Altså: Det er åpent for taktikk og ikke bare hat mot mikroskopiske og totalt forskrudde partier som for eksempel Hvit Valgallianse eller Ludvik Nessa sitt parti Abortmotstanderne.

 

Jeg skal presisere sprøsmålet litt bedre i første innlegg.

Lenke til kommentar

Min antistemme gikk til Ap, av følgende grunner;

-et redusert Ap vil minske sjansene for sosialistisk regjering fra høsten av

-et redusert Ap vil øke konfliktene internt i de sosialistiske partiene, noe som vil ytterligere vanskeliggjøre et samarbeid, og vil gjøre det mer sannsynlig med et ikke-sosialistisk styre

-partiet, og da spesielt lederen, driver valgkamp utelukkende basert på en tynn og ubrukelig løgn (bare skattelette til de rike osv. -- dere kjenner greia). At mennesker som evner å uttrykke så lite gjennomtenkte og meningsløse utsagn ønsker å styre landet, selv etter å ha feilet ved forrige forsøk, er ikke bare latterlig, men særs skremmende. Å påstå at Høyre driver med kynisk politikk er galskap, når en selv driver en valgkamp der en kynisk bruker noen titalls LO-millioner på å spre løgner til velgere.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt hva min minusstemme gikk til ennå. Den gikk til Krf av mange grunner: Det er alt for bakstreversk, undertrykkende på kvinner, homofile, lesbiske og ikkekristne. De er også det partiet jeg mener er mest arrogant og oppfører seg mest bedrevitende. (Røykeloven og streng alkoholpolitikk har jeg ikke så mye noe i mot selv om jeg mener de går litt vel drastisk til verks). Krf får også min minusstemme for å Valgerd, og hennes korstog mot ny teknologi gjennom blandt annet "mp3-loven", på nivå med korstoget de kjørte mot fargeTV på 60-tallet. Om ikke det var nok så mener jeg at familiepolitikken deres er så ekstrem at den virker undertrykkende og diskriminerende på single. Trioen Bondevik, Høybråten, og Valgerd er klart de værste politikerene på tinget. Kort oppsummert mener jeg Krf er desidert det mest skadelige partiet for norge og at de bør ut av stortinget så vi slipper å bruke tid på å krangle med disse ekstremistene og deres bakstreverske verdier og heller kan konsentrere politikken om viktigere saker og det å tenke fremover. Jeg mener til og med at de er så ille at jeg kunne gladelig byttet min positive stemme på et parti mot en negativ stemme på Krf.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Høyre – det mest prinsippløse og maktsyke partiet på Stortinget.

Min erfaring er at Høyre heller er det partiet hvor størst andel av medlemmene faktisk vet hva de snakker om. Det spørs om at dette og at de er prinsippløse er en tilfeldighet. De værste surrehuene finner man i mer prinsippfaste partier som AKP og DLF.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...