Gå til innhold

Det motsatte valg: Gi din minusstemme


Hvis du kunne gitt et parti en minusstemme, hvilket parti ville det blitt?  

187 stemmer

  1. 1. Hvis du kunne gitt et parti en minusstemme, hvilket parti ville det blitt?

    • -----
      1
    • Demokratene
      4
    • Det Liberale Folkepartiet
      3
    • Fremskrittspartiet
      43
    • Høyre
      10
    • Kristelig Folkeparti
      51
    • Kystpartiet
      1
    • Pensjonistpartiet
      1
    • Rød Valgallianse
      10
    • Senterpartiet
      2
    • Sosialistisk Venstreparti
      40
    • Venstre
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      5
    • Det Norske Arbeiderparti
      5
    • Blankt
      2
    • Har ikke/skal ikke stemme
      8


Anbefalte innlegg

Det er klart at FrP har ern del politikere med like mye diplomatisk sans og takt som en middels elefant, men det gjelder for andre partier også. Og jeg tror neppe Hagen ville utpekt noen av disse som utenriksminister hvis FrP kom i regjeringsposisjon og fikk den posten. Og det er bare unntaksvis (Haider i Østerrike er en) at slik adferd skader landets utenrikspolitiske anseelse.

 

Mer problematisk er det kanskje hvis de kreftene i FrP som mener at Norge bør gi blaffen i FNs høykommisær for flyktninger og andre internasjonale organer får innflytelse. (Hvis det noen av dem igjen.) Men jeg tror nok partiet vil vite å holde sin sti ren om de kommer i posisjon.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her kan jeg faktisk delvis si meg enig, -- selv om jeg ikke har allverden til overs for mye av KrFs politikk, tror jeg Bondevik har vært en utmerket representant for Norge utad, og her tviler jeg litt på hvordan det ville stått til om FrP skulle styre landet.

Noe mer uprofesjonell uttalelse enn den Bondevik kom med etter det amerikanske presidentvalget skal man vel lete lenge etter. Han sa rett ut at han beklaget utfallet. Dagen etter tror jeg regjeringen sendte sine gratulasjoner til Bush. Som fjortis på gutterommet kan man si sånt, men ikke som statsminister. Det der begynner å minne meg om svenskekongen... :nei:

 

Men, det er her vel verdt å merke seg at Carl I. Hagen spesifikt har sagt at han ikke ønsker seg posten som utenriksminister.
Synd, han hadde vært en utmerket utenriksminister, og jeg tror båndene til England og USA hadde blitt forsterket.
Lenke til kommentar
Noe mer uprofesjonell uttalelse enn den Bondevik kom med etter det amerikanske presidentvalget skal man vel lete lenge etter. Han sa rett ut at han beklaget utfallet. Dagen etter tror jeg regjeringen sendte sine gratulasjoner til Bush. Som fjortis på gutterommet kan man si sånt, men ikke som statsminister.

I dette enkelttilfellet støtter jeg ditt syn fullt ut.

Lenke til kommentar
Et godt valg ville nok vært KrF men det blir nok SV i denne omgang pga. deres økonomisk nedbrytende, anti-verdiskapende og overformyndene politikk.

 

Anti-verdiskapende? :dontgetit:

 

Alle tre argumentene kan vel enkelt oppsummeres med feks. SV's holdning ovenfor butikker og deres muligheter til selv å kunne bestemme når de selv ønsker å tilby et servicetilbud til brukerne. (Og da snakker jeg om "vanlige" varer, ikke regulerte varer som feks. alkohol).

Lenke til kommentar
Jeg valgte et av de større: SV. Med DNA som en god nummer to. Det er disse som i hovedsak utgjør en fare for norges fremtid.

Det er sant, men med SP under sperregrensen får sosialistene kanskje ikke flertall, og dermed oppnår vi både å stoppe de verste og de største på den siden... :)

 

EDIT: Ser at Allyse svarte på mitt spørsmål i mellomtiden, så da fjerner vi det.

 

Geir :)

Begrunn hvorfor SV og DNA er slike farer for norges fremtid!

;)

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Begrunn hvorfor SV og DNA er slike farer for norges fremtid!

;)

Deres skatte/avgifts/lønnspolitikk samt privatiseringsangst vil få Norge til å få stadig synkende inntekter når olja tar slutt, vil derfor gjøre at vi har mindre og mindre penger. Which is not good. De vil også ta stor kontroll over både bedrifter og privates liv, noe som hverken er bra eller fører til at folk tar mer ansvar. De fører en innvandringspolitikk som fører til mer tullball og rasisme. osv.

Lenke til kommentar
Begrunn hvorfor SV og DNA er slike farer for norges fremtid!

;)

Deres skatte/avgifts/lønnspolitikk samt privatiseringsangst vil få Norge til å få stadig synkende inntekter når olja tar slutt, vil derfor gjøre at vi har mindre og mindre penger. Which is not good. De vil også ta stor kontroll over både bedrifter og privates liv, noe som hverken er bra eller fører til at folk tar mer ansvar. De fører en innvandringspolitikk som fører til mer tullball og rasisme. osv.

Jaså så det er DE som fører en innvandringspolitikk som fører til rasisme? Eh javel, da kan du vel forklare hvorfor?

 

Hadde vi hatt oljemilliardene uten deres skatte/avgifts/lønnspolitikk?

 

Ta kontroll over bedrifter og privates liv? Forklar....

Lenke til kommentar
Jaså så det er DE som fører en innvandringspolitikk som fører til rasisme? Eh javel, da kan du vel forklare hvorfor?

 

Hadde vi hatt oljemilliardene uten deres skatte/avgifts/lønnspolitikk?

 

Ta kontroll over bedrifter og privates liv? Forklar....

#1 Viktigste punkt; de unngår bevisst å snakke om alle problemene vedrørende innvandring for å virke mest mulig korrekt, uten å tenke på at det er det eneste som nytter for å få bukt med problemene.

 

#2 Ja, men med lavere lønninger og lavere skatter og avgifter, hvertfall i industrien, hadde vi hatt mer industri; vi hadde ikke priset oss ut av markedet. Mer industri = mer skattepenger, selv om skattesatsen i seg selv er lavere.

 

#3 Private; f.eks. ved å begrense alles tilbud til kun å være tilbudt fra det offentlige, fjerne kontantstøtten, etc.

Bedrifter; Kvotering, trenger jeg å si mer?

Lenke til kommentar

Røde partier er en fare for landet og befolkningen fordi de;

-ikke innser at penger må tjenes inn før de kan brukes (om de har innsett det, har de i alle fall ingen planer om å ta konsekvensene av det)

-lover i øst og vest, uten å ha noen som helst plan for inndekning.

-vil nekte folk å bestemme hvilken skole de skal gå på

-vil nekte friskoler midler slik at kun de som faktisk er rike får gå på de

-vil nekte foreldre å ha mulighet til å velge om de skal ha barna sine hjemme eller i barnehave, for 'politikerene på Stortinget vet best'

-lyver i øst og vest om skattepolitikken som har blitt ført i forrige periode, uten å presentere noe alternativ

-påstår at Høyre er et parti som fører til fattigdom, mens antallet med betalingsproblemer har blitt halvert i løpet av siste periode og et eget fond som skal motarbeide fattigdom (på 3.5mrd) har blitt opprettet

-hyler og bærer seg over at psykiatrien ikke har fått nok penger, basert på en sak der fagpersonell har uttalt at penger ikke er problemet, samtidig som det aldri har vært satset mer på psykiatri enn nå

-vil nekte eldre å bestemme hvem som skal komme hjem for å pleie dem

 

...jeg kunne godt ha skrevet mer, men det får jeg ta en annen gang.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...