Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Da er vi enige da. :)

 

Jeg synes for øvrig at Liverpool har kvalitet nok til å ta gull i Premier League allerede i år, men vi må slutte å rote bort poeng som i dag. Gjør vi det videre er vi kjapt ute av gullkampen. Men jeg tror PL i år blir jevn, veldig jevn. Håper vi er med i gullkampen så lenge som overhodet mulig og får litt erfaring fra det også, for det er det vi trenger. Gullerfaring, mer konsentrasjon og hvis vi forsterker laget med en kvalitetsspiller eller to også skal vi bli vanskelige å slå. Har allerede vist at vi kan utspille rivalene med Chelsea-kampen og Man Utd-kampen i fjor, og har blitt bedre på den fronten. Så var vi maks uheldige mot Chelsea og udyktige mot Tottenham i dag, selv om vi spilte ganske bra. Lukes slike feil ut skal de tre andre få slite med oss i år, men ting må skjerpes og det må klaffe mer enn det har gjort så langt. Og vi må komme oss i form dammit!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
snip

9657923[/snapback]

 

 

Det er det. Liverpool er avhengige av at alt klaffer.

Man Utd har hatt en trøblete start med mange skader og suspansjon på Ronaldo, men har likevel klart å vinne seks kamper på rad i PL uten å slippe inn mål. Senest en 4-0 seier mot Wigan hvor Man Utd startet med Pique på høyreback (debut fra start i PL), samtidig blir Vidic og O'Shea skadet i første omgang noe som gjør at United også må spille med to usikre kort i Anderson og Simpson.

 

Chelsea har også hatt en trøblete start, mange skader og mye bråk innternt, bytting av trener osv, men henger fortsatt med. Fem poeng er strengt tatt ikke så mye.

 

Pool har vel bare Kewell på skadelisten?

Lenke til kommentar

Quote fra liverpool.no. Intervju med Rafa:

 

Benitez sier til Liverpool Daily Post at fraværet til Daniel Agger fører til stor slitasje på Jamie Carragher og Sami Hyypiä.

 

Vi har ikke sluppet inn mål tidligere i år, så det er ikke normalt for oss å slippe inn billige mål. Carragher og Hyypiä må spille mange kamper på rad nå, erkjenner han.

 

Ærlig talt. En topptrent spiller i PL som tjener hundretusener i uka må tåle å spille 2 kamper i uka. Hadde vi snakket et stykke ut i sesongen hadde jeg kjøpt det argumentet, men vi har knapt startet.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

For å ta det Banansplitt postet (men som tydeligvis ble fjernet) på et litt høyere nivå - ja, Benitez roterer for mye. Jeg er for rotasjon på laget, men det må være en stamme i laget på 6-7-8 spillere som spiller så lenge det er fysisk mulig. Spillere blir sikkert slitne også, så det kan være lurt å spare noen spillere fra tid til en annen, men en profesjonell toppspiller skal greie uten problemer å spille to kamper i uka noen måneder. Men det siste året synes jeg det har gått litt for langt og at Rafa gjør for mye endringer. Alle kan ikke spille hele tiden, sånn er det bare. Jeg håper virkelig at også Rafa innser det snart, for jeg er helt sikker på at han er rett mann for Liverpool, men jeg er uenig med ham på det punktet der. Jeg tror faktisk det er en del av formproblemet vårt, og hvorfor vi ofte ser ut til å være ute av form mer enn de tre konkurrentene våre. Spillerne greier ikke skikkelig å bli kjent med hverandre på banen og de greier ikke skape et skikkelig forhold til hverandre, fordi hver uke spiller de med andre spillere. Det er irriterende, og Benitez som er så smart burde innse det.

Lenke til kommentar

Jepp enig Hewitt. Håper virkelig Rafa snart tar kritikken til etteretning og begynner og opparbeide en rimelig fast stamme i laget, sånn at det blir samspilt etterhvert. Spillere som Reina, Finnan, Carra, Agger, Pennant, Gerrard, Alonso og Torres (og evt. Kuyt, så han og Torres får blir samspilt og lærer hverandre og kjenne) burde alle spille hver eneste kamp. Bytt gjerne ut Pennant med Quaresma i januar! :D

 

Edit: Ser Rafa har planer om å hente Guineas landslagskaptein i januar.. :ermm: 30 mål på 103 kamper er ikke spesielt bra synes jeg.. Ukjent spiller for meg, men virker veldig som stallfyll. Synes vi kan svi av litt penger på Quaresma og en stopper jeg, i tillegg til at vi selger Crouch da, så kan heller en ny spiss vurderes til sommeren igjen, og da synes jeg i så fall vi skal kjøpe en ordentlig klassespiss som makker til Torres..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Bytt gjerne ut Pennant med Quaresma i januar! :D

9662857[/snapback]

 

 

Det hadde vært herlig. Men da kunne vi også kjørt Pennant på venstrekant og Quaresma på høyre. For Pennant spiller bra på venstre også. Synes at det kunne vært spennende og kjørt med Torres - Babel på topp i lag en gang. Jeg er enig med Hewitt og ErlendRU i at Rafa må finne en stamme i laget på ca 7-8 spillere. Og starte med de så lenge det er mulig.

 

 

YNWA :)

Endret av Maggen91
Lenke til kommentar
Bytt gjerne ut Pennant med Quaresma i januar! :D

9662857[/snapback]

 

 

Det hadde vært herlig. Men da kunne vi også kjørt Pennant på venstrekant og Quaresma på høyre. For Pennant spiller bra på venstre også. Synes at det kunne vært spennende og kjørt med Torres - Babel på topp i lag en gang. Jeg er enig med Hewitt og ErlendRU i at Rafa må finne en stamme i laget på ca 7-8 spillere. Og starte med de så lenge det er mulig.

 

 

YNWA :)

9662948[/snapback]

Nja, heller Quaresma på venstre da i så fall. Han er like god på begge sidene.. Håper Babel finner seg til rette i løpet av høsten også.. Han har potensiale til og bli langt bedre enn Pennant tror jeg.. Også har vi Kewell også da.. Om han holder seg skadefri en stund, og får litt kamptrening og sånt, så burde jo han være selvskreven på laget..

 

Edit: Bønna kan fortsette å være stallfyll og en liten joker i perioder vi sliter for min del..

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Personlig syns jeg Mendy suger rompeball.

 

Og hva skal vi med en mediocre spiss til? En dårlig brasilianer som har vært i svensk liga, scorer mye mål i nederland.

 

Greit, han scorer mye, men han kommer ikek til å passe inn i engelsk fotball i det hele tatt. se på Kuyt for eksempel. Han scoret mye i nederland, men nesten ikke noe i england.

 

Men, Mancini kunne jeg gjerne ha sett i lfc trøya

Lenke til kommentar

Legger til at Afonso scorte 7 (syv) mål i søndagens 9-0 seier over et møkkalag jeg ikke husker navnet på.

 

Og det finnes folk som har gått fra nederlandsk serie til Premier League, og som har fortsatt å bøtte inn mål. Tenker på en viss hest som nå spiller for Real.

 

Og for det tredje: Crouch har også spilt i den svenske ligaen, og vi vet jo alle hvor god han kan være. (selvom han er langt unna den formen atm)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...