Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor griner dere om Beckham egentlig? Greit, vi trenger kanskje en ving. Men, han har ikke spilt i Premier League på hvor mange år? Tempoet vil drepe han, lik det gjør med G.Neville for tiden. Låne han i to måneder? Det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm. Erfaringen hans har vi heller ikke bruk for, plenty med det i dagens United. Vi trenger ikke noe avdanket og gammelt når vi allerede har det i Neville.

 

Jeg skjønner det er melankolske følelser som er inne i bildet, likevel, Beckham forlot ikke OT på den beste måten. Slikt glemmer ikke Sir Alex, David Beckham er et sirkus. Han vil skape et fokus som ikke er på laget, dette er ting hvertfall ikke jeg vil ha. Skulle gjerne sett han i United-drakt igjen, men det får bli i testemonialen til G.Neville. Jeg så han live på OT mot Milan ifjor, det var stort, skulle gjerne sett han med Uniteddrakt; ikke misforstå. Jeg har bare en forståelse hvorfor vi ikke henter han, han er ikke god nok lenger.

Lenke til kommentar

Liverpool er ikke den mestvinnende klubben i England. Ja, de har to europacuper mer, men det er alt LFC har på United av betydning. Det er enten 58-58 i trofeer eller 59-58 i favør United.

 

har et spm til dere ang "mest vinnende klubb"

 

Klubb A har vunnet 1 PL tittel, 5 Ligacup titler og 4 Charity Shield = 10 titler.

 

Klubb B har vunnet 5 PL tittel, 3 CL, og ikke noe mer. = 8 titler.

 

Hvem kan kalles "mest vinnende klubb"? Svar gjerne med begrunnelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffende Hyrlen.

 

Jeg ser hvor du vil hen kjakan. Det finnes to måter å "telle" trofeer på. 1. De tre store. CL, PL og FAC i den rekkefølgen. 2. Alle såkalte major honours.

 

CL 5-3 Liverpool

Liga 18-18 Likt

FAC 7-11 Man Utd

 

30 LFC 32 Man Utd. I antall er United mestvinnende, men CL veier tyngre enn FAC, så i så måte har Liverpool mer "tyngde" bak sine. Totale MH er 59-58, ergo Man Utd igjen.

 

= Man Utd er det mestvinnende klubben i England, men inntill vi vinner europacupen igjen eller tar nr 19 vil LFC sine telle hakket tyngre. På den andre siden, LFC har nesten alle sine titler i en tidsperiode hvor fotballen var, i beste fall, halvprofesjonell. Så våre 18 ligatitler veier tyngre enn Liverpool sine da hele 11 av dem har kommet i PL.

 

Jevnt så jevnt. I alt annet enn trofeematte er uansett United storebror med god margin.

 

Edit: Tulla med tallene, poenget forblir

Endret av Goldwing
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Klubb A har vunnet mest, 10 titler.

Scenario:

Lampard scorer 15 mål, 10 på straffer og 5 i allerede avgjorte kamper.

Berbatov scorer 14 mål,blant annet en hat-trick mot Pool og en rekke matchvinnende scoringer på overtid.

Hvem er mestscorende aka toppscorer?

Nå konkurrerer Liverpool i UEFA-cupen/Europa League, der er det meg bekjent mye lettere å vinne enn i CL. Det er feigt det....

Lenke til kommentar

Jeg mener ihvertfall at klubb B er den mest vinnende i mitt eksempel.

 

Føler som en annen skrev at en "vekting" av trofeer burde være grunnlaget for å finne ut hvilken klubb som har vært mest suksessfull.

 

Ligaseire burde vektes tyngst, dernest Europacup (CL), så FA Cup. Mener at de tre bør veie ganske mye mer en Cup-vinnercup, UEFA Cup og Europaleague. Så skal det være litt avstand ned til Ligacupen. "1-3" kampers trofeene burde ha en veldig lav vekting mener jeg.

 

Føler at Liverpool og Man Utd står likt nå og United vil gå foran med en CL eller Ligaseier til.

 

Det ble nevnt at Liverpool vant sine trofeer i en tid der det var "halvprofesjonellt". Dette er rett og slett ikke et gyldig argument. Hvorfor vant ikke United like mye som Pool på 70 og 80 tallet hvis det var så lett? Liverpool var best da, United har vært best siden tidlig 90 tall. At vi føler den ene tiden teller mer en den andre blir nok ganske feil. Om 50 år vil begge periodene bety akkurat det samme.

 

Når det er sagt, Pele regnes som den største fotballspilleren gjennom tidene. Ronaldo (the OG) har scoret flere mål i VM sammenheng og Pele spilte 95% av sine kamper i Brasiliansk liga. Ronaldo spilte i de beste ligaene i verden og banket inn mål. Pele spilte mot veeeldig ujevn motstand, mens Ronaldo spilte mot verdens eliten i større deler av sin karriere. Det er ganske klart at Pele regnes som større en Ronaldo, og det kommer nok til å forbli slik i årene som kommer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor griner dere om Beckham egentlig? Greit, vi trenger kanskje en ving. Men, han har ikke spilt i Premier League på hvor mange år? Tempoet vil drepe han, lik det gjør med G.Neville for tiden. Låne han i to måneder? Det blir som å pisse i buksa for å holde seg varm. Erfaringen hans har vi heller ikke bruk for, plenty med det i dagens United. Vi trenger ikke noe avdanket og gammelt når vi allerede har det i Neville.

 

Jeg skjønner det er melankolske følelser som er inne i bildet, likevel, Beckham forlot ikke OT på den beste måten. Slikt glemmer ikke Sir Alex, David Beckham er et sirkus. Han vil skape et fokus som ikke er på laget, dette er ting hvertfall ikke jeg vil ha. Skulle gjerne sett han i United-drakt igjen, men det får bli i testemonialen til G.Neville. Jeg så han live på OT mot Milan ifjor, det var stort, skulle gjerne sett han med Uniteddrakt; ikke misforstå. Jeg har bare en forståelse hvorfor vi ikke henter han, han er ikke god nok lenger.

 

Enig. Jeg ville gjerne ha sett Beckham tilbake på Old Trafford da han kommer over til Europa på sitt første låneopphold fra Galaxy, men ikke nå. Jeg tror ikke han ville tilført så veldig mye, han begynner å dra på årene, og jeg lever på at han fortsatt har hjertet sitt i United. Glemmer aldri fistpumpen hans under semifinalen mellom Arsenal og United på Emirates :)

Lenke til kommentar

Jeg regner "store" titler. PL CL FA cup serievinner cup

 

Liverpool har to CL på oss

 

Vi har en rekke FA cup titler på dem

 

Har forståelse for dem som regner CL foran FA cup men synes alikevel det ikke holder siden vi har flere FA cup titler på dem enn de har CL på oss

 

Når titlene ble vunnet betyr ingenting

 

Det er jevnt da, men jeg synes man skal sette CL veldig høyt for å hindre oss den mestvinnende titlelen

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Jeg regner "store" titler. PL CL FA cup serievinner cup

 

Liverpool har to CL på oss

 

Vi har en rekke FA cup titler på dem

 

Har forståelse for dem som regner CL foran FA cup men synes alikevel det ikke holder siden vi har flere FA cup titler på dem enn de har CL på oss

 

Det man må gjøre er å gi alle titler en vekting og deretter gange alle vunnede titler med vektingen.

 

Eks:

 

Liga: 8.00

CL: 7.00

FA: 5.00

E-cup: 5.00

Ligacup: 3.50

VM klubb: 2.00

"1 kamps cuper": 1.00

 

Har klubb A vunnet 2 liga og 1 FA cup blir poengene 21 (8+8+5). Hvis klubb B har vunnet Charity Shield 20 ganger får de 20x1 poeng.

 

NB! sier ikke at vektingen over er eneste måte å finne dette svaret, men tror det er veien å gå. Vektingen over er bare et eksempel og ikke slik jeg mener vektingen burde være.

Endret av YNWA32
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...