Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

NK: Kan godt hende jeg ikke husker kampene så godt, men han var vel ikke noe spesielt god mot City/Arsenal? Og Chelsea har vi vel ikke spilt mot enda..? Jeg er klar over at det har vært veldig få kamper mot dem så langt, derfor sier jeg at jeg håper han viser seg frem mot dem etterhvert også.

 

Han ble plassert på benken mot Arsenal, og ble drept offensivt i Fergie sin 4-5-1 mot City.

 

Driter forøvrig i hvilken plassering Liverpool ligger på for tiden, kampene mot Liverpool lever sitt eget liv, og Berba var den første Utd-spiller på 64 år som puttet hat-trick mot Liverpool. Det alene er nok til å gjøre han til en helt for meg og mange andre i mange, mange år fremover. Se på hvilken status Forlan fortsatt nyter hos United-supportere etter at han senket Liverpool på Anfield f.eks.

 

Han har hatt bra kamper mot topp 4-lag i tidligere sesonger også, og bidraget hans har vært gull verdt i år. Det var det også i hans debutsesong da han var blant hovedfaktorene til at vi vant vårt 18. ligagull. Fyren var clutch city i perioden desember til januar det året.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Raste

 

Mitt Carrickhat? Nå skyter du bom så det holder. Jeg var vel den som elsket han høyest når han spilte godt. Er det en spiller jeg skulle hatt tilbake på sitt beste så er det han. At jeg gir han kritikk generelt etter snart 3 middelmådige/elendige sesonger burde være veldig forståelig. Han har hevet seg i det siste, å du skal gå bra langt tilbake for å finne den siste negative posten rundt han fra min side.

Marker innlegget mitt takk. Var ironi fra min side :)

 

 

Forresten, totalt uenig at Carrick har hatt tre elendige sesonger. Han hadde den i fjor som var laber og skuffende, utenom det så har han vært god for oss!

Hvit tekst er så Jotun. Vel du er stort sett alene om å mene det. Selv Sir Alex mener det samme som meg, det kan du se på laguttakene. Etter CL-triumfen har man bare sett glimtvis den Carrick man kjenner fra den tiden.

 

Angående om Berba var en stor faktor, vel du pisser i motvind om du skal motbevise det med statistikk.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

NK, jeg respekterer det du skriver 99% av tiden og du kommer vanligvis med bare nyttige og relevante poeng, men å si at han var et av hovedfaktorene i den sesongen blir litt latterlig.. kom igjen. Ellers, selvfølgelig var han på benken mot Arsenal, dumt av meg å glemme det. Men ja, 4-5-1 var det borte mot City, men vi har gjort det bra med 4-5-1 borte før så lenge den "1'ern" ikke er Berbatov. Han trenger Rooney ved siden av seg, det er nesten 100% sikkert. Han var jo ikke i stand til å score ett mål i PL mens Roney var ute med skade og kontraktproblemer; er det ikke korrekt eller surrer jeg helt nå?

 

Som sagt så har jeg vært litt "borte" i år pga anatomi-faget jeg har i medisinstudie akkurat nå, kan ikke ha like mye peiling som jeg har hatt de siste 3+årene mens jeg surret på videregående og dret rett opp i alt utenom fotball og Utd... Har til og med gått glipp av noen kamper i år... :( Vanskelig å innrømme det men det er dessverre sant. Det gjør vondt da, det er ihvertall positivt!

 

EDIT: Hyrlen, ja, statistikk støtter ofte Berba, det er sant. Men vi som kan litt "mer" om fotball kan vel bli enige om visse ting som går forbi statistikk her på forumet tenker jeg.

Endret av tc47
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det var det også i hans debutsesong da han var blant hovedfaktorene til at vi vant vårt 18. ligagull."

 

Den der skal du begrunne da jeg kan trekke frem flere spillere som var større faktor den sesongen!

 

Fyren var en av få spillere som leverte i den hektiske julesesongen. Han var medvirkende med matchavgjørende mål og assist, i en tid da store deler av laget slet med jetlag etter Klubb-VM.

Lenke til kommentar

Jeg husker den perioden ja Night, men det er fortsatt en fin linje mellom det å skryte om en spiller og det å overdrive ekstremt om en spiller.

 

Hadde vi ikke hatt Berba i storform den perioden der, så hadde vi kanskje ikke tatt ligagull. Jeg sa han var en av hovedfaktorene, så han var selvsagt ikke alene om dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@tc

 

For en flott måte å uskadeligjøre alle mulige argumenter basert på kalde fakta, nå blir det altså opp til synsing om han var en hovedfaktor eller ikke.

 

Berbatov har spilt godt når han har hatt løp og en midtbane med pondus bak seg. Hadde Sir Alex flyttet Giggs opp sammen med Berba oftere ville det hatt samme effekt. Eller hatt en noenlunde mer offensivt sentral linje. Carrick og Fletcher bak Berba kan ikke fungere, det er rett og slett for grått. Vår beste offensive lineup er aldri blitt matchet opp bak Berba til nå i år. Men ja, han er en elendig 4-5-1 spiss når han skal være targetman alene. Når Evra kommer i form og Valencia er tilbake, da tror jeg det er helt likegyldig om Rooney spiller eller ikke.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

"Det var det også i hans debutsesong da han var blant hovedfaktorene til at vi vant vårt 18. ligagull."

 

Den der skal du begrunne da jeg kan trekke frem flere spillere som var større faktor den sesongen!

 

Fyren var en av få spillere som leverte i den hektiske julesesongen. Han var medvirkende med matchavgjørende mål og assist, i en tid da store deler av laget slet med jetlag etter Klubb-VM.

Han leverte i noen kamper i julesesongen ja, men jeg vil ikke påstå at han var stor faktor til at vi tok det 18. ligagullet.

Lenke til kommentar

Berbatov har spilt godt når han har hatt løp og en midtbane med pondus bak seg. Hadde Sir Alex flyttet Giggs opp sammen med Berba oftere ville det hatt samme effekt. Eller hatt en noenlunde mer offensivt sentral linje. Carrick og Fletcher bak Berba kan ikke fungere, det er rett og slett for grått. Vår beste offensive lineup er aldri blitt matchet opp bak Berba til nå i år. Men ja, han er en elendig 4-5-1 spiss når han skal være targetman alene. Når Evra kommer i form og Valencia er tilbake, da tror jeg det er helt likegyldig om Rooney spiller eller ikke.

 

Det i bold der er det som gjelder. Har du rett når det gjelder det der, så kan vi være enige. Men det gjenstår å se. Jeg vil bare påpeke at Berbatov spiller bra når han "føler seg komfortabel" med alle rundt ham og at han trenger en spiller som er så verdensklasse som Rooney ved siden av seg for å gjøre det bra nå om dagen. Så ja, dette blir en litt unødvendig diskusjon siden svarene som kommer tilbake her blir mer "tror han gjør det bra uten Rooney når dette og dette og dette skjer.." enn "Han har gjort det bra uten Rooney også"; siden det andre der ikke går an å si fordi det hadde vært feil. Så det gjenstår å se...

 

Men; så lenge Rooney er fit og de spiller sammen (og Berbatov gjør det bra) så er det vel bare å fortsette å kose meg mens Chelsea taper hver helg. Det kan vi like. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Sett på en annen side, så har Chelsea og Man City ræva full av penger, og dermed makt til å hente hvem enn de måtte ønske uansett om de er i CL eller ikke. Tottenham har ikke samme kjøpskraften og lønninger å tilby, og trenger CL for å etablere seg på toppen. Det at de får topp 4 framfor City eller Chelsea, fører bare til flere utfordrere til tittelen i årene som kommer.

Om City eller Chelsea ikke når CL har de et problem mtp den nye regelen om transfermidler som kommer i 2012. Noen andre må gjærne utdype siden jeg kun sitter på iphone.

Ikke noe med transfermidler - da kunne city handlet som gale nå, og latet som ingenting fra 2012. Regelen går vel mer på at man ikke har lov til å budsjettere med dundrene underskudd. Der sliter City, og sannsynligvis Chelsea uten CL plass. I dag har City et undreskudd som er større enn omsetningen? Dette kommer delvis på grunn av transfermidler, men både Chelsea og City har et lønnsbudsjett som er alt for stort i forhold til inntekter.

 

Men on topic, så sier jeg selvfølgelig ikke at Berbatov er en dårlig spiller. Han beviser at han kan spille bra når Rooney spiller bra ved siden av ham; det gjør han. :)

 

NK: Kan godt hende jeg ikke husker kampene så godt, men han var vel ikke noe spesielt god mot City/Arsenal? Og Chelsea har vi vel ikke spilt mot enda..? Jeg er klar over at det har vært veldig få kamper mot dem så langt, derfor sier jeg at jeg håper han viser seg frem mot dem etterhvert også.

 

Mot City var han ensom på topp, og laget spilte ekstremt kjedelig fotball.

 

Mot Arsenal ble Berbatov satt ut av laget uken etter å ha scoret 5, FEM, mot Blackburn. Ingen skjønte noe av det. Ikke engang Ferguson.

Lenke til kommentar

Synes vi skal skryte litt av spillerene våre jeg. Vi tar flere poeng i gjennomsnitt pr. kamp enn tidligere i sesongen. Ligger knallbra an på tabellen. Unbeaten til nå selv om det stopper snart.

 

Vi ligger vel nå an til 84 poeng. Jeg tror kvaliteten i ligaen har øket siden det er ingen av de andre som har stukket av. Kommer vi opp på ca. 87 poeng gjør vi en kjempesesong i mine øyne. Man kan ikke diskutere med resultater.

 

Happy go lucky gutter. Life is gooooood.

Lenke til kommentar

"Det var det også i hans debutsesong da han var blant hovedfaktorene til at vi vant vårt 18. ligagull."

 

Den der skal du begrunne da jeg kan trekke frem flere spillere som var større faktor den sesongen!

 

Fyren var en av få spillere som leverte i den hektiske julesesongen. Han var medvirkende med matchavgjørende mål og assist, i en tid da store deler av laget slet med jetlag etter Klubb-VM.

Han leverte i noen kamper i julesesongen ja, men jeg vil ikke påstå at han var stor faktor til at vi tok det 18. ligagullet.

 

Hvorfor ikke? Vi hadde mest sannsynlig ikke vunnet ligagullet hvis ikke Berbatov hadde vært stor i de kampene. Juleperioden --> tidlig januar er blant de mest hektiske periodene i fotball, og det er som regel der man skiller klinten fra hveten.

 

Laget fungerte ikke i det hele tatt, jetlaggen fra Klubb-VM var åpenbar. Berbatov hadde en fantastisk matchavgjørende assist mot Stoke borte. Han ble matchvinner hjemme mot Boro, og han ble matchvinner borte mot Bolton på overtid.

 

Resultatene i alle disse kampene? 1-0

 

Puttet også mot Chelsea i 3-0-kampen på Old Trafford.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Det var det også i hans debutsesong da han var blant hovedfaktorene til at vi vant vårt 18. ligagull."

 

Den der skal du begrunne da jeg kan trekke frem flere spillere som var større faktor den sesongen!

 

Fyren var en av få spillere som leverte i den hektiske julesesongen. Han var medvirkende med matchavgjørende mål og assist, i en tid da store deler av laget slet med jetlag etter Klubb-VM.

Han leverte i noen kamper i julesesongen ja, men jeg vil ikke påstå at han var stor faktor til at vi tok det 18. ligagullet.

 

Hvorfor ikke? Vi hadde mest sannsynlig ikke vunnet ligagullet hvis ikke Berbatov hadde vært stor i de kampene. Juleperioden --> tidlig januar er blant de mest hektiske periodene i fotball, og det er som regel der man skiller klinten fra hveten.

 

Laget fungerte ikke i det hele tatt, jetlaggen fra Klubb-VM var åpenbar. Berbatov hadde en fantastisk matchavgjørende assist mot Stoke borte. Han ble matchvinner hjemme mot Boro, og han ble matchvinner borte mot Bolton på overtid.

 

Resultatene i alle disse kampene? 1-0

 

Puttet også mot Chelsea i 3-0-kampen på Old Trafford.

Vidic ble da også matchvinner mot Sunderland, og han var en mye større faktor den sesongen.

 

Orker ikke en ny Berba-diskusjon så god natt til dere :)

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Riktig, tidlig i mars tror jeg det var.

 

Geir M: takk for den btw, godt å være tilbake, men får se hvor lenge det varer. Har bare en del fri nå pga. en nasjonaldag i Polen i morgen, og onsdager og fredager er fri fra før av. Ellers er det myyye lesing det går i! ;)

 

Night: Du har jo helt rett, men da kan jeg gå gjennom det Tevez eller noen andre "tilfeldig" Utd-spiller gjorde også og plutselig si at han var en hovedfaktor. Det som er litt kjedelig med å bruke ordet "hoved" når han ikke helt når opp til den kategorien.

Lenke til kommentar

Synes Rafael gjør en kjempesesong. Så virkelig ikke frem til en sesong med Neville på den plassen. Han har viljen og hjertet i United, men de siste kampene jeg har sett av han tilsier også at det er alt han har.

 

Han hadde gjort seg selv en tjeneste ved å si til Ferguson at han åpenbart ikke lenger er god nok til å spille for United. Mannen er en legende, og burde få bevare sitt ettermele.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...