Gå til innhold

coop bærbar bra?


kaisa1

Anbefalte innlegg

Coop har nå endret specen på hjemmesiden:

 

Intel Pentium M Prosessor 735 1,7 GHz 2 MB L2 cache, 400 MHz FSB

15,4'' Widescreen LCD-skjerm (WXGA), 512 MB DDR Ram, 80 GB Harddisk, ATI Mobility Radeon 9700SE skjermk. m/ 128 MB DDR Ram

 

Min uthevelse..

 

Edit: Tror det går litt fort i svingene hos Coop. I tvreklamen står det 9600..

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da er PC'en i boks :)

 

Må si meg veldig fornøyd... skal begynne med å svare på noen av spørsmålene deres:

 

Vel, skjermen er etter min emning veldig god. Den har skarpe og fine farger. Samtidig vises både tekst og alt veldig tydelig, og ikke blassete.

 

Software: Det overasket meg litt at XP Home fulgte med, og var ferdiginstallert på maskinen... da Windows alene koster 800KR. Samtidig fulgte det med bl. annet NERO SE. Programmene var også ferdig installert og sortert på Hardisken. Det lå også bacup av alt på D discen. Det er også lagt inn noen filmer på hardisken, disse er: Charlies Angeles: Full Throtle, Men In Black 2, SWAT, Spiderman og Lilo And Stitch (eller noe.. slettet den, var i hvert fall en tegnefilm.) Disse må man hente ned en lisens til via Windows MP, men etter dette fungerer de på hvilken som helst maskin. Koder til licensene følger forøvrig med i pakken.

 

Hardware: Som sagt er skjermen etter min emning veldig god, og både er og føles stor... kanskje den også føles litt ekstra stor. Resten av maskinen er jo topp til prisen.. det eneste minuset er at det er 2 stk 256MB RAM brikker.. dette gjør det dyrere å oppgradere.

Skjermkortet er etter min mening helt topp. Jeg har spilt FarCry og CS: Condition Zero hittil, og dette med overaskende resultater. Jeg kunne tilogmed strekke meg til

1024 i oppløsning, og med det meste på Medium. Enda falt ikke Frameraten under 30. Og jeg kan garantere, at hvis denne drar FC med de innstillingene.. vil den dra både CSS og WOW med høyere innstillinger :)

Maskinen fikk ca 3000 i 3D Mark 03. Har ennå ikke fått kjørt noen flere tester.

Ellers kan jeg nevne at den er fullstendig stillegående, og fyrer bare opp viften under krevende applikasjoner og spill.

 

Hurtigtastene fungere ypperlig, og ligger virkelig godt til rette. Spesilt godt liker jeg at man kan navigere DVD/Musikk bare ved å flytte høyre hånd 2CM fra tastaturet.

 

Det følger også med en ekstern mus, og den ligger godt i hånden, og fungere også ypperlig. Markøren tar ingen plutselige hopp, og den er ikke gjerrig på overflater.

 

Tasken som medfølger, passer i alle fall meg helt perfekt. Da denne er laget omtrent akkurat til å passe til bærbaren, TV-Kortet og den eksterne musen. Altså ikke noe unødvendig bry.

 

TV Kortet må også sies å vere absolut verdt å tenkte på i kjøpet av maskinen...

Jeg kjøpte for noen måneder siden et PCI TV-Kort til KR600, som var totalt ubrukelig. Dette derimot, fant alle kanaler på første søket, uten ekstra innstillinger. Det er også veldig god kvalitet på bildt... men det blir også litt lyst bilde, men dette gjelder alle TV-Kort til under tusenlappen.. men dette er altså noe av det bedre jeg har prøvd.

 

 

Benchmarks:

 

3DMark 03: 3000

 

Har ennå ikke rukket å tatt noen flere tester.. men håper å komme med de i kveld eller i morgen.

 

Hvis dere lurer på noe mer, er det bare til å spørre. Jeg kommer til å legge ut mer info etterhvert, eller eventuelt lage en test av den, og legge den ut under Brukertester

Lenke til kommentar
Sikkert helt grei pc. Men stusser litt over rart skjermkort, 9700SE og 75GB (?) harddisk? :p

 

Fint med TV-tuner og sånn. :)

?

 

Intel Pentium M Prosessor 735 1,7 GHz 2 MB L2 cache, 400 MHz FSB

 

15,4'' Widescreen LCD-skjerm (WXGA), 512 MB DDR Ram, 80 GB Harddisk, ATI Mobility Radeon 9600 skjermk. m/ 128 MB DDR Ram

 

Virker som en veldig ålreit pc.

 

Er forøvrig 2x256mb, ikke at det skulle være noe sjokk, men da må man kaste en brikke ved oppgradering.

 

Edit:

Skjønte hva du mente Larsen, etter å ha lest PCWorld's test. Men tror faktisk jeg stoler mer på Coop sine sider. Skumma litt igjenom siden til PCW, og fant ikke få feil iløpet av 3-4 min. Så pcen er nok ikke med 75gb hdd og 9700SE, men 80 gb og 9600.

Jeg kjøpte denne i dag, den har 80 gb hdd og 9700 se, får 2765 i 3dmark 03 på standard innstillinger (med driverene som er lagt inn fra før av).

Virker som en ganske solid byggd pc, uten tvil et veldig godt kjøp :yes:

 

en ting jeg vil legge til på det tøffli sier : Man får kun med kode til EN av filmene.

post-72-1124139484_thumb.jpg

Endret av Full Metal Jacket
Lenke til kommentar

Jøss, da er det to som støtter denne PC'en fullt ut :thumbup:

 

Metal: Har du fikset lisensen til filmene på hardisken? Har ikke giddet ennå.. men tenkte jeg skulle trå til med det.

Editt: Ai da, nå så jeg det... man får bare en kode. Da må man altså velge en av de.. noen som vet hva en lisens koster?

 

Testet noen flere spill forresten?

Endret av Tøffli
Lenke til kommentar
Glemte og spørre om det er noen flere som har noen erfaringer med denne skjermen? Er den ok og sitte på flere timer dagen lissom...er litt vesentlig for oss studenter :)

Som du selv skriver så begynner 9700 kortet å gå ut på dato..

Legg på et par tusen lapper til, så får du en pc med X700/ 6600 GO og med mye bedre skjerm...

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva slags ram man kan benytte? Har prøvd med minnekonfiguratorene til både psdata og komplett, men der finner jeg ikke modellen. En link til billigste webshop hadde vært tingen. Og er det noen som har prøvd å kjøpe win xp pro oem fra psdata uten og måtte kjøpe hardware(cpu, harddisk,hovedkort osv). Fikk svar på mail fra psdata for en tid tilbake at dette kunne ordnes uten ekstra kjøp av hardware, men jeg har ennå ikke prøvd å gjøre det.

Lenke til kommentar

Hei. Kjøpte den i går formiddag. Har sittet mange timer foran skjermen. Jeg er fornøgd med skjermen, ja faktisk litt mer enn forventet. Fint at en kan ha oppe to tekstsider samtidig. Virker solid bygget. Den er rikt utstyrt med porter og nyttefunkjoner. Alt har fungert. TV/radio kort kan være bra for en som bor trangt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...