Gå til innhold

sørkoreaner døde etter 50 timer foran skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, det må være noe seriøst feil med denne karen. Selv om han nå er død, så tror jeg ikke kroppen/hjernen hans fungerte optimalt for å si det sånn. Jeg har flere kompiser som har sitti konstant med WoW uten dagslys i 3 UKER - selvfølgelig med soving innimellom, men 50timer+ er ikke veldig utenkelig har skjedd flere ganger med visse av mine venner i den perioden. Men at det er sunt er ikke veldig trolig ...

Lenke til kommentar

Jeg leste også om denne karen som døde etter 80+ timer med Diablo. Jeg må da spørre meg selv hva som egentlig er feil med disse menneskene. De må jo, på en eller annen måte, ha et ønske om å dø. Jeg mener, etter 80+ timer begynner jo diverse kroppsfunksjoner å svikte. Man føler jo bare etter 24+ timer at ting ikke er helt som de skal. Kroppen trenger søvn, hvile osv.

Lenke til kommentar
Jeg leste også om denne karen som døde etter 80+ timer med Diablo. Jeg må da spørre meg selv hva som egentlig er feil med disse menneskene. De må jo, på en eller annen måte, ha et ønske om å dø. Jeg mener, etter 80+ timer begynner jo diverse kroppsfunksjoner å svikte. Man føler jo bare etter 24+ timer at ting ikke er helt som de skal. Kroppen trenger søvn, hvile osv.

Jeg begynner å merke det etter kanskje 10 timer jeg :blush:

Lenke til kommentar

Det skumle er at 50 timer ikke er så mye blant mange lanere.

Husker selv på et lan jeg var på i 2000 (IG) i HGSD som varte fra mandag til fredag. Den uken var jeg hjemme og dusjet/spiste middag en gang (+mandag og fredagen selvsagt, men de var jo før og etter) og sov ikke i det hele tatt. Husker jeg fikk 11 awards på Mongo (cs) serveren og 4 plass totalt på statsen på den lille uka.

 

Jeg kan godt se hvordan et spill som Starcraft kan tære kraftig på deg over så lang tid. Du må jo være dypt konsentrert 100% av tiden, hurtighet er veldig viktig og du har ikke et eneste sekund å slappe av. Etter hvert kommer du inn i en "rutine" som gjør at du kan holde på veldig lenge uten å merke at du er sliten. Jeg har selv mange ganger spillt CS i veldig trøtt tilstand hvor jeg har siktet og truffet som en helt, men så merker jeg at jeg fokuserer "uendelig" og er egentlig en helt annen plass selv om jeg spiller.

 

Men det må vel være noe genetisk spesielt med de som klarer å dø av utmattelse på denne måten, for et normalt menneske kan vel ikke dø av søvnmangel og besvimer vel av erneringsmangel lenge før de dør.

EDIT: Eller kjemisk spesielt *nudge nudge*

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn føler jeg at topic er støtende, og måten du skrive innlegget ditt på.

 

Formuleringen "dau sørkorianer"

 

Og etter

 

spillte seg til døde på nettkafe etter 50 timer,  :thumbup:

 

Rapportert.

 

Men, OT.

 

Slike ting har skjedd flere ganger. De lever seg så inn i spillene, at alt annet blir uviktig...

 

Tragisk, ja.

Er det mulig? Har du seriøst så lite å finne på at du må skrive slike inlegg?

Du burde finne deg en hobby.

 

Om natten kan jeg også tenke meg at du har våte drømmer om å bli voldtatt av Kjell Magne Bondevik :thumbup:

 

PS: Du stemmer kanskje KRF? :w00t:

Endret av laff84
Lenke til kommentar

Kva? Er "daua" støtande no? Daua er nynorsk og betyr akkuratt det samme som "døde" og er ikkje "støtende" untatt visst du ikkje liker ordet å dø. Synest det er betenksomt at det har blitt konventert om til bokmålsord.

 

Men so etter å sjå om posteren, kan det hendes at han ikkje er nynorsk og brukte daua som om det var støtande.

 

 

Men anyways, eg skjønner ikkje korleis nokon hadde orka 50 timer foran skjermen i strekk. Augane hadde vore sprengt i mitt tilfelle. Geeze, Luice.

Lenke til kommentar
Kva? Er "daua" støtande no? Daua er nynorsk og betyr akkuratt det samme som "døde" og er ikkje "støtende" untatt visst du ikkje liker ordet å dø.

Hmmm, på nynorsk er det vel: å døy, døyr, døydde, har døydd ?

Og ellers skal det vel være daud med d på slutten (f.eks. han er daud).

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva det er med sørkoreanere og maratonspilling  :no:

syns det stryker med en eller annen gamer hver uke der borte

Ser ut som enkelte av dem har litt selvdisiplin-problemer ja :/ Den forrige holdt forøvrig ut lenger. 86 timer! Da begynner det å bli fare for liv og helse uansett om man går på dop eller ikke.

 

Mener å ha lest at det samme har skjedd i Kina også, og så var det den fantastiske saken om kineseren som prøvde å sette fyr på seg selv etter at politiet konfiskerte gaming-utstyret hans. (Han overlevde..)

 

Får nesten litt assosiasjoner til Leaving Las Vegas når jeg leser om disse sakene jeg. Eneste forskjellen er at de prøver å spille seg i hjel istedenfor å drikke seg til døde...

Lenke til kommentar
Kva? Er "daua" støtande no? Daua er nynorsk og betyr akkuratt det samme som "døde" og er ikkje "støtende" untatt visst du ikkje liker ordet å dø.

Hmmm, på nynorsk er det vel: å døy, døyr, døydde, har døydd ?

Og ellers skal det vel være daud med d på slutten (f.eks. han er daud).

uansett så betyr ordene det samme, kan ikke klage på folk for at de snakker sånn eller sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...