Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson - SpeedTouch


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Står i manualen: "Lampen merket med "internet" vil blinke grønt ved oppstart. Når ruteren har fått kontakt med bredbåndsnettet vil den lyse konstant grønt."

 

Men de gjør den ikke, blinke som bare det :(

 

er det noe jeg kan gjør, eller må jeg bare ringe kundeservice hos ngt?

 

Står videre: "Hvis lampen ikke lyser må kablingen sjekkes."

 

hvilken kabling, og problemet er jo at den blinker (?)!!!

 

 

Bredbåndsforbindelse:

_________________________

DSL Forbindelse

 

Vis mer...

 

 

Oppetid: 0 dager, 0:53:31

 

Båndbredde (Opp/Ned) [kbps/kbps]: 704 / 5.184

 

Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/MB]: 13,15 / 30,67

 

_________________________

TypeA_1

 

Vis mer...

 

 

Link Status: Nedkoblet

 

type: PPPoA

 

Siste feilmelding: Nedkoblet av bruker

_________________________

TypeA_2

 

Vis mer...

 

 

type: PPPoA

 

Oppetid: 0 dager, 0:53:28

 

IP-adresse: 80.xxx.xxx.205

 

Data Overført (Sendt/Mottatt) [MB/MB]: 10,52 / 26,33

_________________________

TypeA_3

 

Vis mer...

 

 

Link Status: Nedkoblet

 

type: PPPoA

 

Siste feilmelding: Nedkoblet av bruker

_________________________

TypeB_1

 

Vis mer...

 

 

Link Status: Kobler opp...

 

type: PPPoE

_________________________

 

Den siste der; står sånn hele tiden..... någe må jo vær gale!!!

 

Burde eg bruke reset?

Endret av abze
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner ikke til Thomson routern, men på min Netopia router er den en DSL Sync som skal lyse konstant når det er korrekt forbindelse og en DSL traffic som blinker ved trafikk.

 

Sync betyr at den er oppe og går med riktig oppkobling.

 

Ring NGT.

Skrevet

Er det ikke en knapp forran på det summe modemet? (Husker aldri om det er Thomson eller Alcatel som bare har modem...). I så fall kan du trykke på denne og se hva som skjer :)

Skrevet

Hvilken farge har den når den blinker? Blinka orange her hos min far for en stund siden, og da måtte de sende inn hele modemet. Fikk ett nytt, og har ikke hørt noe om det gamle, så du skal ikke se bort fra at det er en feil i modemet, men snakk med kundeservice og få de til å teste linja. (går ut fra at det er det samme modemet som telenor bruker du har selv om du har ngt)

Skrevet (endret)

Har restartet ruteren, ikke noe forskjell. Det som jeg også syns er litt merkeligt er at jeg ikke for noe bekreftelse på at den er aktivert!

 

The address is not available from this machine

 

You tried to access the address http://økljahsrgf/, which is currently unavailable. Please make sure that the Web address (URL) is correctly spelled and punctuated, then try reloading the page.

 

Kommer opp!

 

Skjer hver gang, lurer på om det er problemet?

 

 

@enden

 

ingen knapp foran på denne ruteren ;)

 

@miniX blinke grønt

Endret av abze
Skrevet
Har restartet ruteren, ikke noe forskjell. Det som jeg også syns er litt merkeligt er at jeg ikke for noe bekreftelse på at den er aktivert!

 

The address is not available from this machine

 

You tried to access the address http://økljahsrgf/, which is currently unavailable. Please make sure that the Web address (URL) is correctly spelled and punctuated, then try reloading the page.

 

Kommer opp!

 

Skjer hver gang, lurer på om det er problemet?

 

 

@enden

 

ingen knapp foran på denne ruteren ;)

 

@miniX blinke grønt

Om den blinker har du trolig ikke kontakt med sentralen, sånn at du må feilmelde linjen din, så da blir linjen sjekket, om dette ikke hjelper så blir modemet også sjekket/byttet.

 

Lampen skal lyse konstant oransje eller grønt (alt etter om man har lagt inn passord osv eller ikke) om den er kontakt med sentralen.

 

Lyser den oransje så må man legge inn brukernavn og passord.

Lyser den grønt så er den på nett.

Skrevet

PPPoE. Point to Point Protocol over Ethernet.

 

En teknikk for oppkobling og autentisering mellom to lokasjoner. Det innebærer en form for oppringing ala modem. Det er vel bare Telenor som bruker det systemet her i landet.

Skrevet

TypeB_1

 

Vis mer...

 

 

Link Status: Kobler opp...

 

type: PPPoE

_________________________

 

Den siste der; står sånn hele tiden..... någe må jo vær gale!!!

 

Burde eg bruke reset?

Så vis eg gir den beskjed om å ikke koble seg opp mot PPoE, så ville ikke det ha noe å si? Kan det vær problemet?

Skrevet
husk på connection at:

 

[email protected]

passord

 

:thumbup:

Den med e-postadresse er kjip. Mange som har brent seg på den :)

Har ikke peiling på hva dere snakker om, sikkert derfor eg må ringe support :ermm:

Skrevet
husk på connection at:

 

[email protected]

passord

 

:thumbup:

Jeg synes da at det sto tydelig i første post at dette var en NGT-linje og da er det neppe noe Online-passord han trenger, NGT bruker vel ei heller PPPoE men PPPoA.

Skrevet

Kunne ringe kundeservice på lørdager og :thumbup: men nr 30 i køen er alt for lenge å venta :no: prøve senere i kveld, eller mandag. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...