Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon

SnittLeif

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og Gorillaz hører hjemme i tråden her fordi..?

Må bare beklage oppslenginga, hadde tenkt til å gi ei lita forklaring, men det gikk meg hus forbi. Grunnen til at jeg la opp Gorillaz' nye Plastic Beach er rett og slett fordi jeg mener det er skikkelig framtidsretta musikk i utvikling. Det var også litt for å sjekke allmennhetens oppfatning av hva progressiv musikk er - for meg kan det være alle all slags musikk. Henholdsvis rock og metall med elementer fra tidligere progressive grupper må vel egentlig kunne sies å være stillestående, uprogressive. Men nå er vi ute på våtamark her... :dribble:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen andre som hører på Animals As Leaders? Soloprosjekt fra en eminent gitarist, spesielt viss du er Dream Theater fan anbefaler jeg å sjekke det ut! :)

Skrevet

Jeg synes det blir litt for mye, hele tiden, til at det blir virkelig interessant å høre på. Er som å kjøre en tørketrommel på full guffe i to timer. Sikkert kult å høre på de første 5 minuttene, men en blir lei.

Skrevet

Caravan er fantastisk! :D Spesielt det albumet der er bra, men også det forgående (med en lang albumtittel jeg aldri husker) er genialt.

• 1 måned senere...
Skrevet

Det beste Ihsahn har vært med på/gjort vil alltid være Emperor. Synes ikke soloalbumene er de alt for store greiene, har fortsatt til gode å høre nyeste albumet though..

• 3 uker senere...
Skrevet

Aspera er signed til InsideOut, så det i seg selv bør si at det er flott :)

Jeg har personlig til overs å høre noe fra InsideOut som jeg ikke liker

Skrevet

Hehe. Aspera. Lokalband fra "hjemlige" trakter. De er fantastisk dyktige, men jeg synes ikke de skiller jeg spesielt ut rent musikalsk sett. Det forsvinner i mengden, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...