Gå til innhold

Lynrakk sjekk av handleliste


Anbefalte innlegg

Hei igjen

 

Om alt går som planlagt bestiller jeg et EOS 350D i morgen. Lurte på om noen viderekommne raskt kan sjekke og bekrefte at handlelisten min inneholder det jeg trenger for å komme i gang med kameraet, altså at det ikke mangler noe livsviktig (alla det å ikke kjøpe CF-kort f.eks).

 

Her er iallelfall listen:

 

Canon EOS 350D

Sigma 18-125 F3.5-5.6 DC

HOYA PL-CIRC. Super 62MM (Polariseringsfilter, skal være rett størrelse så vidt jeg forstår)

SanDisk CompactFlash Ultra II 1 GB (Dette er vel om trent så raskt kort som kameraet kan håndtere?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innehar nok ikke den ekspertisen du søker... :dontgetit:

 

Ser at en noen hevder at solblender i mange situasjoner, er bedre en filter.

 

http://forum.akam.no/index.php?showtopic=443394

 

Har ikke erfaring fra dette selv.

 

Er veldig interessert i hvilke andre svar du får, fordi jeg også går med planer om å kjøpe denne kamra/linse løsningen.

 

Blitz mangler, men du tenker vel som meg, at det får komme senere?

 

PTR

Lenke til kommentar

Hva med en veske?

 

Hvis du har tenkt å benytte dette som utgangspunkt for din utvikling som fotograf i den nærmeste fremtid (og jeg synes pakken ser utmerket ut), hadde jeg ikke ville vært foruten en veske, f.eks fra Toploader Zoom-serien til Lowepro.

Da får du med deg alt utstyret uten problemer til enhver tid, og du trenger ikke bekymre deg om det skulle komme et regnskyll..

 

Ellers ser det helt fint ut for meg.

 

Mvh

Kjetil

 

PS:

pgus: Et polariseringsfilter har tildels helt andre kreative muligheter enn en solblender.

Lenke til kommentar

Som rotekaizer nevnte, så anbefaler jeg også en veske. Har selv en Lowepro Topload Zoom 1 (=TLZ1), som jeg er meget fornøyd med. Det er plass til mitt 350D, Sigma 18-50 m/solblender, ekstra batteri, ekstra minnekort. I tillegg har den en liten lomme utenpå, som kan brukes til å oppbevare nøkler, mobiltlf, liten lommebok o.l.

 

Forøvrig, vil jeg gjøre deg oppmerksom på at det høyest sannsynlig følger med en solblender med Sigma 18-125.

Lenke til kommentar

Re. "HOYA PL-CIRC. Super 62MM (Polariseringsfilter, skal være rett størrelse så vidt jeg forstår)".

 

Hva trenger du dette til?

Kan ikke brukes som beskyttelse for objektivet, da trenger du et Uv(0) filter.

Pola filtereret har andre bruksområder.

 

Ser mange mener at et UV filter ikke er nødvendig, da solblenderen beskytter like bra. Det er sant, men jeg bruker faktisk objektivene mine ofte uten solblender (selvfølgelig ikke når det er masse sol). Objektivet blir da mindre og lettere å ha med å gjøre.

Synes også det er lettere å få pusset/ vasket UV filtereret helt rent i og med at man kan putte det under springen. Man trenger derfor sjeldent å pusse objektivglasset, da all "dritt" fanges opp av UV filtereret.

Lenke til kommentar

Har veske (Lowepro av et eller annet slag) og stativ fra før. Har ingen planer om å kjøpe blitz, ser ikke for meg at jeg kommer til å trenge det mye til mitt bruk.

 

Polariseringsfilter kjøper jeg ikke til beskyttelse, men til eh... polarisering! Har sett en del bilder tatt med polariseringsfilter, og de ser stort sett veldig skarpe ut, så jeg fant ut at jeg ville ha det. Pluss at det også ser ut til at en del folk annbefaler det. Er særlig snakk om å bruke det til landskapsfotografering o.l.

 

Har intrykk av at UV-filter (selv til beskyttelse) strengt tatt ikke er så veldig nødvendig.

 

Takk for svarene så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...