Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Har to kontoer som står i forskjellige navn, men er på samme battle.net account. Noen som vet hvordan det blir om jeg vil overføre karakterer fra ene kontoen til den andre, om jeg må gjøre noe stress for å få de på samme navn før jeg kan overføre, om det stresset er veldig stress eller bare litt stress, og om det i det hele tatt går ann? I det store og det hele: Noen som har erfaring med dette problemet?

 

Som jeg sa etpar sider tidligere i tråden, bare ring blizzard, si du har giftet deg, og du skal bytte navn på kontoen til et annet navn. Når det er gjort, tar du bare paid char transfer over på den andre kontoen. (OBS, kontoene må være i likt navn, derfor du sier til blizz du har giftet deg, da det er eneste? (enkleste ihvertfall!) måte å få byttet navn på. Ring, og du har gjort det på max 10 min)

 

kan vell si at du bare har byttet navn? legg til at hvis det blir et problem kan du sende inn leg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har to kontoer som står i forskjellige navn, men er på samme battle.net account. Noen som vet hvordan det blir om jeg vil overføre karakterer fra ene kontoen til den andre, om jeg må gjøre noe stress for å få de på samme navn før jeg kan overføre, om det stresset er veldig stress eller bare litt stress, og om det i det hele tatt går ann? I det store og det hele: Noen som har erfaring med dette problemet?

 

Er de på samme Battle.net-konto står de vel på samme navn?

Lenke til kommentar

Jeg er også ganske selvlært, på samme måte som deg. En venninne av meg skulle absolutt ha meg til å begynne å spille WOW, så for å glede henne lastet jeg det ned. Problemet er bare at hun bor på en annen kant av landet, så jeg fikk litt telefonsupport fra henne de første 10 minuttene for å i det hele tatt forstå hva hele greia handlet om. Etter det har jeg bare spurt henne, eller her inne, om det er noe jeg lurer på. Andre ting finner jeg ut av selv, men har gjort mange feil siden starten og hatt tidvis fullstendig feil våpen, feil gear og solgt ganske verdifulle ting (som leather, ores og andre mats) til vendors i stedet for på Auction House. Mye gull tapt der, altså :)

 

Men en feil jeg har gjort, kan jeg tipse deg om å unngå:

Hvis du ikke har prøvd random dungeons, bør du absolutt forsøke det. Du setter deg i kø, og så fort en gruppe er fyllt opp, så blir alle sammen portert til en dungeon, slik at du kan fortsette å queste solo mens du står i kø. Du behøver ikke kjenne noen av de andre i gruppa fra før, da det er helt tilfeldige folk, og alle er omtrent på din level. Jeg var redd for å prøve dungeons, for jeg følte jeg ikke hadde nok erfaring, men en dag jeg var litt over level 60, så forsøkte jeg. Og jeg angrer på at jeg ikke prøvde det tidligere. Man får masse XP, bra gear og det er utrolig gøy. Etterhvert (fra level 70 tror jeg) får man emblems for første gjennomførte dungeon pr dag, og dette kan brukes til å kjøpe bra gear når du blir level 80 f.eks. Du kan f.eks skrive "I am new to dungeons" når alle er portert, så vil de fleste hjelpe deg på vei og vise forståelse om du virker uerfaren.

 

Men du bør gå random dungeons på kveldstid, sånn etter 8 f.eks, da de fleste småkidsa har blitt lullet i søvn av mødrene sine ;) Har opplevd å gå dungeons på dagtid der alle i gruppe krangler så busta fyker om at andre i gruppa er noob, gay og det som verre er.

 

På kveldstid har jeg erfart at dette er et forsvinnende lite problem.

Random dungeons har jeg blitt anbefalt tidligere også, men har ærlig talt ikke turt å prøve. Hva vil rollen min bli i en dungeon, når jeg er en Night Elf hunter? Og siden jeg ikke har gjort dette tidligere er vel utstyret mitt ganske dårlig vil jeg tro? Og hva med pet`en min, hvilke regler gjelder der? Og hva var dette med "need" og "greed" på ting? Mange spørsmål.... :blush:

Lenke til kommentar

I lav lvl har ikke gear i random dungeon noe og si. Night Elf Hunter har ikke mulig heten til å tanke eller heale så da blir du uansett DPS. I tillegg har du mer en bra nok gear :)

 

Med pet'en så bruker du den som vanlig, bare at du lar tanken ta seg av tankingen. Pet'en skal bare stå og slå løs på moben.

 

Need og Greed er ganske lett. Trenger du et stykke utstyr som dropper så needer du samme hva de andre sier. Trenger du det ikke så greeder du.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Hunter er ranged DPS, nuke så hardt du kan :)

Drit i gear og hva de andre sier, de har vært der selv.

 

Pet skal være på Passive eller Defensive (at du tar Ctrl+1 når du vil sende den på en mob).

 

Need ting med stats hunters trenger (aner ikke :p), altså mail med arm pen, og alt annet hunter må ha. Greed på ting som ikke har ting du trenger, altså leather, cloth, plate, alt med spellpower, mp5 osv. www.elitistjerks.com har mye fin info :)

Lenke til kommentar

I lav lvl har ikke gear i random dungeon noe og si. Night Elf Hunter har ikke mulig heten til å tanke eller heale så da blir du uansett DPS. I tillegg har du mer en bra nok gear :)

 

Med pet'en så bruker du den som vanlig, bare at du lar tanken ta seg av tankingen. Pet'en skal bare stå og slå løs på moben.

 

Need og Greed er ganske lett. Trenger du et stykke utstyr som dropper så needer du samme hva de andre sier. Trenger du det ikke så greeder du.

DPS....det vil si at jeg bare skal stå å skade ikke sant? Og tanken er den som skal ta "nærkampen" og holde aggro? Vil det si at jeg må slå av growl på pet`et? Og gearet er ok (får ikke helt grepet på akkurat det, så jeg holder på alt som gir meg agility)? :)

Lenke til kommentar

Riktig det. I grpen så har du en som holder aggro en som healer og 3 som gjør skade. Growl på pet er egentlig ikke så farlig. Ser du tanken sliter med større grupper kan du sendet pet'et på en av mobsa slik at tanken får litt ro.

 

1 agi = 2 AP og 1 str = 1 AP om jeg ikke tar feil

1 stam = 10 HP.

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Riktig det. I grpen så har du en som holder aggro en som healer og 3 som gjør skade. Growl på pet er egentlig ikke så farlig. Ser du tanken sliter med større grupper kan du sendet pet'et på en av mobsa slik at tanken får litt ro.

 

1 agi = 2 AP og 1 str = 1 AP om jeg ikke tar feil

1 stam = 10 HP.

Så jeg bruker pet`en helt som vanlig, ikke noe å skru av eller noe? Da er det jo greit i grunnen. Tror kanskje jeg prøver meg i kveld/natt, hadde jo vært moro da.

Når man blir tildelt dungeon, da går det på mitt level ikke sant? Ikke levelet i sonen jeg er i?

Lenke til kommentar

Hunter er ranged DPS, nuke så hardt du kan :)

Drit i gear og hva de andre sier, de har vært der selv.

 

Pet skal være på Passive eller Defensive (at du tar Ctrl+1 når du vil sende den på en mob).

 

Need ting med stats hunters trenger (aner ikke :p), altså mail med arm pen, og alt annet hunter må ha. Greed på ting som ikke har ting du trenger, altså leather, cloth, plate, alt med spellpower, mp5 osv. www.elitistjerks.com har mye fin info :)

Jeg pleier å ha pet`n på Defensive, så da går det greit. Største problemet er nok at jeg ikke veit helt hva en hunter trenger, utover agility. Får håpe at ting ikke skjer så fort at jeg ikke rekker å tenke meg om! :)

Lenke til kommentar

 

Jeg pleier å ha pet`n på Defensive, så da går det greit. Største problemet er nok at jeg ikke veit helt hva en hunter trenger, utover agility. Får håpe at ting ikke skjer så fort at jeg ikke rekker å tenke meg om! :)

 

I følgende prioriterings rekkefølge:

 

1. Agi

2. AP

3. stam

4. int

(5. crit er en fin bonus, men ikke noe du går spesielt etter)

 

ting du IKKE vil ha

1. Spellpower

2. str

3. spirit

 

Om det dropper en item som har f.eks agi, str og stam, så betyr ikke det at du ikke skal neede fordi det er str på den, har itemet mer agi/stam enn det itemet du bruker atm så tar du den selvom det er str på den. Om itemet du har har like mye eller mer agi og stam som itemet som droppet så passer du.

 

På høyere level er det greit med haste og ARP også, men å stacke dem er liten vits før du er 80 og har begynnt å raide. Å ignorere stam fordi "agi er mer dmg" er ikke noe du vil gjøre med mindre du ikke har tenkt å solo lvle i det hele tatt. Personlig pleier jeg å dele det litt 50-50, jeg bruker f.eks heller itemet med 3stam 3agi enn ett item med 6 agi.

 

Growl på petten er kanskje ikke så farlig, men ofte er det et irritasjonsmoment for tanken i gruppa, og det krever minimalt med arbeid av deg å skru den av så jeg vil anbefale deg å skru den av. Skru den heller på om du ser noe løper fritt eller som tanken ikke har kontroll på, det er fullt mulig å skru growl av og på så mye du ønsker både in og out of combat, men som generell "rule of tumb", skru den av i instanser.

 

Str gir deg kun melle AP og er derfor ikke spesielt attraktivt som hunter.

 

Andre ting å tenke på:

- Når det gjelder bows/guns/crossbows så er det DPS som teller, statsa spiller liten rolle iforhold, det er også en fordel å ikke ha et for raskt range våpen, men det er ikke krise å ha et raskt et.

 

- Du kan bruke mail armor fra lvl 40, men om du ser en leather piece som er bedre stats-wise så velger du heller den.

 

- I instances vil jeg anbefale deg å bruke katt, raptor eller ulv som pet, for solo lvling er bjørner veldig gode. For PvP er krabber og edderkopper fine.

 

Lykke til med lvlinga :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...