Gå til innhold

120mm vifte + NV5 i shuttle. Bilder av min casemod


Anbefalte innlegg

Meget bra meget bra, men ville fått vekk de merkene på kjøleren.....

 

Stilig liten modd det der.

 

Men litt kjipt når mor kommer for å tørke støv på skrivebordet, tar et godt tak på skjermkortkjøleren, og knekker hele AGP/PCI-E-sporet når hun løfter vekk PCen.

5143071[/snapback]

 

Er ikke du gammel nokk til å vakske rommet ditt sjøl? :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Utrulig kul maskin..Hva med strøm Åssen har du snekra til vifta bak??

5189372[/snapback]

 

Strømmen går ut gjennom et hull bak, nær toppen. På strømledningen er det en regulerbar motstandsknapp, som stikker ut av et lite hull øverst i høyre hjørnet, så jeg kan stille på viftehastigheten (veldig kjekt)

 

post-50725-1133005718_thumb.jpg

Her ser dere ned i maskinen bak dvd-rommen, ribben som stikker opp der er cpu-kjøleren, går fire heatpipes ned til cpu. Man ser også ledningene som går ut til viften, og knotten som styrer viften kan såvidt skimtes helt øverst på bildet.

 

Kjempebra, bare noen ting jeg ville ha gjort:

- Fjernet klistremerket/lakkert skjermkortkjøleren.

- Stealthet dvd-rom'en.

- Fikset denne

 

Og i samme slengen, er det mulig å få se ett bilde uten "toppen"?

5192189[/snapback]

 

Fjerne klistremerket har jeg ikke lyst til, har hatt dårliger eerfaringer med klistremerer og limet som er brukt tidligere, blir ofte stygge merker. Dvd'en hadde jeg planer om å stealthe, men ble liksom aldri noe av det. og så har jeg bare ikke giddet nå i ettertid, for planen er liksom å kjøpe en dvd-brenner "snart" så da er et liksom ikke vits i å modde på noe som skal vekk alikevel.

 

Den sprekken bakpå er et lite sår i øyet ja, ble litt ivrig med stikksagen da jeg kuttet i kabinettet, og det sprakk akkurat der det er tynnest. Hvis noen har noen forslag til hvordan dette kan ordnes, er jeg lutter øre.

 

Her er noen bilder med lokket av, as requested:

 

post-50725-1133006065_thumb.jpg

Lokk av.

 

post-50725-1133006116_thumb.jpg

Oi, der var det støvete. får gi maskinen en omgang trykkluft snart.

 

post-50725-1133006218_thumb.jpg

Lazer LED'en er rimelig kraftig

 

post-50725-1133006265_thumb.jpg

PSU-siden. Kan såvidt skimte rammen innimellom der.

 

post-50725-1133006381_thumb.jpg

Med Blitz

 

post-50725-1133006408_thumb.jpg

Uten Blitz

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Limet som holder klistremerket på plass på pleksiglasset rundt kjøleren fjernes enkelt med rødsprit og tørkepapir bare man får av det øverste laget. Man kan gjøre det øverste laget enklere å ta av ved å bare la det være varmt når man gjør det. Hårtørker eller at maskinen står på når man gjør det. Ellers kunne det vært en ide å hatt en grill forran viften slik at ledninger og fingre ikke kommer inn i den.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jaja, ser det har vært litt respons her siden sist.

Bare for å svare kjapt på spørsmålene:

-Listen jeg bruker er en "pyntelist", selges både på netshop og microplex hvis ikke jeg tar feil. bare å klemme innpå metallet, genialt.

-Ja, det er _veldig_ grei på lan :D

-Varme er ikke noe problem, kan kjøre kjøleren bakpå på laveste 24/7 uansett hva jeg gjør, selv om jeg pleier å øke den litt når jeg spiller. Ellers har jeg ikke gjort noe mer med maskinen.

 

 

Men nå er det snart kroken på døren for denne maskinen. Spanking new socket AM2 shuttle er på vei i posten as we speak, da skal denne selges, og den nye muligens moddes. Er en SN27P2, så litt mindre behov for modding på P2 kabinettet, men hvem vet. kanskje det blir en liten casemod tråd utav den og.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar
(...)

 

Men nå er det snart kroken på døren for denne maskinen. Spanking new socket AM2 shuttle er på vei i posten as we speak, da skal denne selges, og den nye muligens moddes. Er en [b[sN27P2[/b], så litt mindre behov for modding på P2 kabinettet, men hvem vet. kanskje det blir en liten casemod tråd utav den og.

6905846[/snapback]

 

 

Jeg ser litt på om jeg skal gå over til Shuttle og det kabinettet der er det jeg har sett litt på. Kommer du med en liten review av det eller? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...