Gå til innhold

120mm vifte + NV5 i shuttle. Bilder av min casemod


Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Så meg lei av at maskinen min bråkte som et uvært, primært ICE-viften og den hissige lille viften på skjermkortet mitt. Så etter en liten innkjøpsrunde på microplex hadde jeg fått tak i det jeg trengte.

 

Tok ut den gamle ICE-viften, satte på en 80-120mm funnel på baksiden og monterte en Mist 120mm 19-31 dB vifte.

 

Den orginale skjermkortviften bråkte noe grasalt når den slo inn for fullt, og denne ble byttet ut med en NV 5 Silencer. Siden denne er altfor stor til å få plass i en shuttle, måtte jeg kutte opp siden av kabinettet for at den skulle få plass.

 

 

Og resultatet ble knallbra. skjermkortet er i gjennomsnitt 10-15 grader kaldere en før, CPU er mellom 4-8 grader kaldere (idle, avhengig av viftehastighet), og systemtemperaturene er gått noe ned. Pc'en er også MYE stillere, men fremdeles kan jeg høre strømforsnyningen, men det er ihvertfall mye bedre enn før.

post-226-1123019628_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for tilbakemeldingene, glad modden min fallt i smak :D

 

HHehe, ta av klistremerket ja, kommer sikkert til å fjerne det etter hvert, men lar det bli på foreløpig.

 

Slenger inn et bilde til

Ja det skal du ha, utrolig fet mod!

 

Hva med å sette på noe form for lys langs listen på kjøleren? =D

 

Eller kanskje Stealthe dvd-brenneren? :thumbup:

Lenke til kommentar

Shuttle og andre XPC'er må nesten moddes sånn for å ikke bli overopphetet, bra du viser vei her :)

 

Bør nok være minst mulig inni; 1 stor rask HD, 1 DVD brenner, ettpar RAM brikker, 3Dkort og selvfølgelig PSU, Hovedkort + CPU.

 

Hadde 4 HD'er i min shuttle og det tok ikke lang tid før en av dem tok kvelden, generelt ustabil pga varme så jeg bygget alt inn i miditower isteden :roll:

Lenke til kommentar

Takker for skryten :cool: . Jo, vurderer det med å monterer på leds eller en katode med skjermkortet, slik som den orginale kjøleren hadde, men tror det blir mer irriterende enn kult i lengden. Dessuten så lyser power-lyset foran på shuttlen opp hele rommet mitt om natten, så det skulle vel holde :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
knall mod... var det ikkje plas til vifta som du seier?

5129481[/snapback]

 

Hmm, ksjønner ikke helt hva du mener med denne?

 

Hva med å mode vifta? lage hull å sette på en grill? :hmm:

5136825[/snapback]

 

hehe, viftegrill på NV5'en, joda. det var faktisk en ide å tenke litt på. måtte kjøpt en 80mm grill, og bøyd den til å passe over 79mm viften da. men kanskje det kommer en dag. foreløpig er det ikke noe problem med å kjøre den uten grill, i hvertfall slik som den står nå. kan jo legge ved et par bilder, har nemlig fått inn en laser-LED som jeg kjøpte på ByLAN for ikke så lenge siden.

 

Slik står den til vanlig, gjemt ved siden av skjermen min:

post-50725-1131794776_thumb.jpg

 

Her ser dere hele skermkortkjøleren. det blå lyset gjorde seg absolutt synest jeg:

post-50725-1131794797_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...