Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Æsj-a-meg! Har nå prøvd meg på Hold 'Em for første gang, og ser ut som jeg har blitt litt hekta!

Klart å tape 600kr iløpet av 3 dager nå!

Går fint en stund, vinner litt men så blir jeg litt rastløs å vil ha 'mer' å setter meg ned ved ett av disse '$2.5/$5 no limit' bordene med håp om å cashe inn på en bra hånd, men så blir jeg lurt trill rundt!

Utrolig hvor mye bedre disse som spiller blir når man satser noen kroner!

Tapte 200kr nå nettopp med 2 par, Ess og 10! Dusten som slo meg hadde såklart tress på 10'ere! Dritt spill.. Har veldig veldig lyst til å sette inn noen kroner til nå å vinne tilbake, men det er vel sånn man bare ender opp med å tape mer!

9347322[/snapback]

 

som du sier selv har du akkurat startet med hold'em, har du da spilt andre typer poker tidligere eller er dette den første typen poker du har spilt. Vis det er den først typen du spiller så vil jeg si at $2.5/$5 er alt for høyt for deg som nybegynner, spesielt vist dette er snakk om et cash game bord, da er det lette å tape my penger vist du er ny i spillet (og du spiller på no limit i tilleg hjelper jo heller ikke)

 

Jeg vil anbefale deg å starte med freerolls (gratis turneringer) bare får å lære seg spillet bedre før du starter med å legge inn penger selv. Så kanskje du blir bedre å faktisk vinner litt penger på freerolls. Disse pengene kan du spille på veldig lave bord, og helst sit and go (jeg føler at SNG er det man lærer mest av siden der sitter du med spillerne helt til de går ut, og du kan lære deg hvordan de spiller)

 

Men for meg hvirker det som om at du har spilt litt før, siden du satser så my (selv om du sier du har akkurat startet) eller at du driter penger å ikke bryr det om du taper 200kr på en hånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syns denne regelen om bankroll er fin:

 

10x innkjøp ved to bord.    (NL50 = 0,25/0,50$ = 500$)

20x innkjøp ved fire bord. (NL50 = 0,25/0,50$ = 1000$)

9348479[/snapback]

Tåler ikke en bad run den BRM-taktikken der. Men som sagt, er man student med lite penger er det uansett lite å gjøre. Nivåene under .25/.50 foregår det lite poker.

Lenke til kommentar
Kanskje et dumt spørsmål, men pleier rakebacken vanligvis å omfatte SNG og MTT også eller er det kun cashgames?

9381000[/snapback]

Ja, derfor 20$ +2$, 30 + 3$ osv... Du raker 10% i SNG. Jeg multitable'a SNG en periode, og fikk faktisk mer rakeback enn når jeg spilte cashgame.

Lenke til kommentar

Jeg folder faktisk 90 % av kortene jeg får før floppen, skjeldent jeg better på dårlige kort. Så vil jeg gjerne også ha en god kompis(andre kort) det har blitt en slags vane jeg har lagt meg til

 

Tapt til nå : 760 kroner

 

Vunnet til nå : 300 kroner

 

Spilletid : 6mnd

 

Jeg er nybegynner som fy! Men hva skal man gjøre da? Man må spille ofte å mye for å skjønne konseptet

 

Jeg liker heller å sette meg på et bord med folk som er der en god stund, bli kjent med spillestil å lese dem en å være med på turneringer. Beste plassering av 10.000 stykker er 280 plass. still a long way to go

 

Nettpoker er ganske annerledes en The Real Shit vil jeg si.

 

over å tut

Lenke til kommentar
Jeg folder faktisk 90 % av kortene jeg får før floppen

Hvis du faktisk gjør det, og du ikke bare synes det virker slik, kan jeg si omtrent uten forbehold at du er for tight.

9429499[/snapback]

 

Hmm , alså jeg bløffer jo av å til men jeg skal tenke på akkurat det, løsne litt opp i spillestilen min kansje.

 

Takk for tips

9429506[/snapback]

Du er nok for tight ja, men ikke fokuser for mye på det. Det er en mye større feil å spille for mange hender enn for få.

Lenke til kommentar
Jeg folder faktisk 90 % av kortene jeg får før floppen

Hvis du faktisk gjør det, og du ikke bare synes det virker slik, kan jeg si omtrent uten forbehold at du er for tight.

9429499[/snapback]

 

Hmm , alså jeg bløffer jo av å til men jeg skal tenke på akkurat det, løsne litt opp i spillestilen min kansje.

 

Takk for tips

9429506[/snapback]

Du er nok for tight ja, men ikke fokuser for mye på det. Det er en mye større feil å spille for mange hender enn for få.

9429704[/snapback]

 

det er helt riktig! hadde du kanskje blitt med på flere hender så har ligget enda mere i minus!

Lenke til kommentar
Men man må gamble litt.. vet ikke hvor mange ganger 3 K K har kommet når jeg har foldet 3K jeg... så utrolig bittert når det skjer.. menmen :p

K3 bør man spille veldig sjelden, men om han bare har ser 10% har han litt å gå på. Det er nok bedre for en nybegynner å være for tight enn for loose, siden man taper lite. På den andre siden vil folk som følger litt med kaste seg veldig fort, siden de vet du har en god hånd. Å vinne sjelden og lite er ikke noen god strategi for å gå i overskudd.

 

Det kan nok ihvertfall være en ide å spille litt flere suited connectors og lave par. De kan være veldig fine når man treffer noe på floppen, men bør selvsagt kastes fort hvis ikke man gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...