Gå til innhold

Bleach anime-tråden [Spoileradvarsel]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg ikke dømme hva som er normalt eller ei, men jeg personlig og de fleste andre tar teksten innover oss helt naturlig mens vi følger med på handlingen. Det er ikke noe vi må konsentrere oss særlig for å få til. :)

 

Og jeg vet da at det finnes mange som foretrekker dubs, slik som det finnes mange som foretrekker Beats by Dre framfor f. eks. Beyerdynamic hodetelefoner. De liker følelsen de får av den overmalte bassen, rett og slett fordi de ikke klarer å identifisere den mer detaljerte, balanserte og teknisk sett mer vellydende klangen i sistnevnte. Slik er det med dubs også. Teknisk sett er de elendige, men noen foretrekker dem av den simple årsak at de er på engelsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ett annet spm i samme slengen jeg nettopp kom over. Leste dette på bleach wiki'en:

 

After his defeat by Ichigo, Grand Fisher returns to Hueco Mundo, where he is seen being patched up by the Arrancar Aisslinger Wernarr, while another Arrancar Di Roy Rinker scolds him for running away from a Shinigami before even using all of his strength. Aisslinger then shatters his mask and turns Grand Fisher into an imperfect Arrancar.

 

Jeg så jo aldri at Aisslinger og D-roy gjør noe som helst med Grand Fisher...noen innspill hvordan det har seg ? Jeg gikk til og med tilbake til episode 110 for å sjekke at ikke jeg bare hadde glemt det.

 

Ang dub, så er det for jeg liker jeg og se på alt det andre på skjermen isteden for teksten. Og er heller ikke god i japansk.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Jeg synes både dub og sub av bleach er bra, jeg. Så de første 140 episodene med engelsk dub, og nå følger jeg med på episodene når de kommer ut, så da blir det japansk.

Den eneste voice-actingen jeg ikke setter så stor pris på, er Orihime sin stemme. Dette gjelder for både japansk og engelsk. Da jeg så på bleach i sommer, måtte jeg alltid skru ned volumet når hun begynte å snakke. Vil jo ikke at modern og fadern skal få feil idéer om hva jeg ser på... Hun har alltid en ultrafeminim stemme... og så stønner hun av og til... og når hun skriker kurosaaaaakiiii-kun så kunne jo mamma og pappa... ja. :roll:... begynne å lure, for å si det sånn.

Endret av MækkTævvish
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke folk som foretrekker dubs over subs. Jeg har ingen tro på at de engelske stemmene er i nærheten av skuespillerprestasjonene til de japanske. Japanerne har kanskje en del overacting, og det er hele sjarmen med det. De har god innlevelse og veldig klare reaksjoner i stemmen, som egentlig gjør ting lett å skjønne selvom du ikke har tekst eller skjønner japansk. Nå er ikke skuespillerprestasjoner kanskje det viktigste bestandig. Kan f.eks. skjønne hvis man ikke er vandt med å lese engelsk tekst, som egentlig krever litt tilvenning.

 

Var ikke meningen å gå så off-topic, har bare sterke meninger når det kommer til dette med dubs og subs. For meg å se på anime med engelsk dub blir som å sette på klassisk musikk på et rave-party. Det går bare ikke :p

 

Bleach er en grei serie, men skal sies at jeg har droppet å se den siste filler arcen, fordi jeg orker ikke å bruke tiden min på noe så halvhjertet.

Lenke til kommentar

Jeg synes både dub og sub av bleach er bra, jeg. Så de første 140 episodene med engelsk dub, og nå følger jeg med på episodene når de kommer ut, så da blir det japansk.

Den eneste voice-actingen jeg ikke setter så stor pris på, er Orihime sin stemme. Dette gjelder for både japansk og engelsk. Da jeg så på bleach i sommer, måtte jeg alltid skru ned volumet når hun begynte å snakke. Vil jo ikke at modern og fadern skal få feil idéer om hva jeg ser på... Hun har alltid en ultrafeminim stemme... og så stønner hun av og til... og når hun skriker kurosaaaaakiiii-kun så kunne jo mamma og pappa... ja. :roll:... begynne å lure, for å si det sånn.

:!:

Jeg bor heldighvis for meg selv, men når naboen går på plenen utforbi så, har det hendt meg også. Det var egentlig alt jeg vuille si, og så hadde jeg så lyst til og poste det her: post-87643-0-82292300-1323429374_thumb.jpg

Og når jeg først er i gang....Hvem kan se hvem dette er :blush: Steike!

post-87643-0-40642700-1323429451_thumb.jpg

Japanske gutter må jo bli litt små rare, det ville nok jeg blitt...

 

Ang Hvor jeg er i Bleach serien, så er jeg nok ett par hundre episoder bak dere :whistle: Har sett opp til sesong 9 bare, leter fortsatt etter en god kilde. Etter sesong 8 hvor episodene lå på rundt ~180mb virker det som alt tilgjengelig har gått ned til ~90-100mb\ep

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Ang Hvor jeg er i Bleach serien, så er jeg nok ett par hundre episoder bak dere :whistle: Har sett opp til sesong 9 bare, leter fortsatt etter en god kilde. Etter sesong 8 hvor episodene lå på rundt ~180mb virker det som alt tilgjengelig har gått ned til ~90-100mb\ep

Husker ikke om det var du om likte dub eller ikke, men om du ser på med subs, er det bare å følge DB helt til de sluttet, også følge SGKK deretter.

Lenke til kommentar

Samme tøsa fra fremsiden.

 

Likte den nye episoden, og hvor det går. Max knall!

Ja det ser det ut som du har rett i gitt. Men, er hun en tøs ? :whistle: Du hater vel ikke tilfeldighvis cosplay by any chance.

 

Ang Hvor jeg er i Bleach serien, så er jeg nok ett par hundre episoder bak dere :whistle: Har sett opp til sesong 9 bare, leter fortsatt etter en god kilde. Etter sesong 8 hvor episodene lå på rundt ~180mb virker det som alt tilgjengelig har gått ned til ~90-100mb\ep

Husker ikke om det var du om likte dub eller ikke, men om du ser på med subs, er det bare å følge DB helt til de sluttet, også følge SGKK deretter.

Var nok meg du sikter til ja, bruker dubs.

Endret av FullSpectrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...