Gå til innhold

MPX Notebook KN1


Anbefalte innlegg

Men seriøst!!!!!!! Mulig jeg har nevnt dette før i denne tråden.. men er absolutt verd å gjenta......

 

Dette gjelder egentlig smartphone... men:

sjekk denne linken

 

Funker så utrolig bra dette progget.... styra winamp, winmixer og mediaplayern med fonen.... lappen stod i på stuebordet i underetasjen (mur kloss lissom), og jeg gikk opp, og ut av ytterdøra og styrte fortsatt pc'n med fonen....

 

Veit dette var off topic, men har en følelse av at det er interresant allikevel...... Synes det var heelt sinnsykt konge ihvertfall.. brukte jo s700 og dens innebygde remote før, men denne versjonen som er nevnt over, sender låttittel og elapsed time til fonen på null sekunder.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må jo pusse bort de gamle stripene som er på skjermen fra før

Men har de vært der hele tiden? Da kan det jo være skjermen som har fått seg en liten trykk...

 

Hvordan skal jeg pusse bort striper som ikke går bort ? :innocent: virker som tastene har knisset i skjermen når jeg har hatt den i veska.

 

Sendte mail om det til mpx, de tilbydde meg å bytte veske :ermm:

Lenke til kommentar

Klaget mer, frodn?

Jeg går nå og venter på pc'en jeg.

Jeg kjøpte battlefield 2 for den nettopp, og bare på tull ville jeg teste det på mon pc med mob. raedon 9000. Dette kortet er ikke støttet og det ville ikke gå, i følge manualen.

JEG SPILLER BATTELFIELD 2! HAH EA-GAMES!! Det funker på min møkkapc med mob. raedon 9000!!! (men det klikker av og til da ;))

Endret av Fragment
Lenke til kommentar

Joda, siste svaret jeg sendte har jeg ikke fått svar på enda.

 

"Okei, så jeg sender inn veska mi til dere og får en ny i retur. Det hjelper

jo ikke på de irriterende merkene på skjermen. Det er jo bare med på å evt

forhindre nye.

 

Mvh Frode"

 

VIL HA NY :cool:

 

Men, tviler sterkt.. hehe..

Lenke til kommentar

Har denne maskinen PCMCIA-slot? Fant ikke noe om det på MPX sine sider, og da ble jeg plutselig litt i tvil om dette var så attraktivt som det gav seg ut for å være... Og jeg ser ikke hvor kjapp harddisken på maskinen er: 4200 eller 5400? Tør vel ikke håpe på 7200..

 

Kikker på Netshops 1559-setup nå, hvor man kan konfigurere selv. Prisen blir 12927 for:

 

AOpen 1559AL

Pentium M 750 1,86GHz FSB533 "Sonoma"

1 x 512MB Kingston (4200, CL4)

100 GB Seagate Momentus 7200 RPM S-ATA

8x Aopen DVD-brenner (+ - og DL)

Intel Wireless ABG 11-54Mbps

nVidia 6600 128MB

 

Det er riktignok 512MB RAM, men harddisken er kjappere (og litt større). Kjappere prosessor også, men ca. 500 kr mindre hvis man velger samme CPU som i KN1. Da kan man jo legge på en 512-brikke med RAM istedet, og få like mye som KN1-en. Ikke så verst alternativ til KN1?

 

På en annen side er det kanskje lite vits å vurdere det. Prisen for Netshop sin er uten OS, og jeg tror ikke det er widescreen (?). Batteritiden er mindre, og har heller ikke sett noe spesifikt om vifter, varmeutvikling, m.m.

Endret av Nobu
Lenke til kommentar
Har denne maskinen PCMCIA-slot?

 

Og jeg ser ikke hvor kjapp harddisken på maskinen er: 4200 eller 5400? Tør vel ikke håpe på 7200..

 

På en annen side er det kanskje lite vits å vurdere det. Prisen for Netshop sin er uten OS,

MPX KN1 har 1 stk PCMCIA port.. og dette holder i massevis..,. hva bruker man egentlig denne til nå om dagen`? alt er jo innebygget.....

 

Det er 5400 RPM hdd på denne maskinen.. det er jo en bærbar... 7200 bråker jo no jøtt... funker ikke i klasserom osv....

 

Jeg er generelt motstander av at OS følger med. men på denne maskinen er det jo faktisk XP PRO da.. og det er digg... Hadde det vært HOME hadde det jo vært håpløst.... Veldig greit nå som microsoft har begynt med super kontroll av piratkopierte versjoner osv... PRO fungerer veldig bra...

 

- Hvis jeg skulle velge, ville jeg heller hatt 1024 ram enn 7200 RPM hdd... Uten tvil...

 

- Sånn kort innpå.. Jeg må si jeg er svært fornøyd med Widescreen til tross for at jeg var veldig skeptisk til dette før jeg bestilte denne maskinen... Jeg tviler på at jeg kommer til å gå bort fra det igjen til tross for oppløsningen... MY smud å se filmer på.... :thumbup:

Endret av THacker
Lenke til kommentar

I forbindelse med flytting til Japan vil det være aktuelt å kjøpe inn et tuner-kort når jeg kommer ned dit, da er det greit å ha PCMCIA-sloten. :) Express Card er det vel ikke..?

 

Kommer til å kjøre på en egenkonfigurert KN1 regner jeg med. 1,86 GHz og 1x1024 (hvis ingen har noen sterke argumenter for å kjøre 2x512? Dual Channel, kanskje, som egentlig er noe oppskrytt?).

 

Enig med deg angående OS, THacker. Har alltid fjernet OS fra konfigureringene dersom det var XP Home, men når det er Pro på MPX sin og prisen ned til Home bare er noen hundrelapper minus tar jeg gjerne OS med.

 

Prisen totalt blir ca 13 700,-. Får vite om det blir flytting eller ei i desember, så det blir ikke PC før da i såfall. Da er det kanskje lov å håpe at oppsettet har blitt noen kroner rimeligere og. :innocent:

 

Hvordan er maskinen på støy ellers da? Kan den brukes under forelesninger/i klasserom?

Lenke til kommentar

Ikke ille på støy i det hele tatt... I ett klasserom bruker man gjerne "max battery" som konfigurasjon, og da er det omtrent null.. den spinner opp noen få sekunder innimellom, men ikke noe plagsomt...

 

kjøp 1x1024 du.. da kan du utvide siden om du ønsker dette uten at en brikke går tapt..

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere er jeg skeptisk til 2x512 i stedet for 1x1024.

Men jeg tror ikke at pc'en kjører i dual channel alikevel. Derfor tok jeg 1x1024

 

Men som sagt så kommer trolig ikke mpx til å ta inn flere kn1 etter de har fikset pc'en min. Men det blir nok en erstatning...

Endret av Fragment
Lenke til kommentar

Leste noe tidligere i denne tråden (tror jeg) om at de ikke ville ta den inn mer, men så står det jo på sidene deres at KN1 nå er lagervare, osv? Hvorfor skal de ikke selge den mer? Hvis det virkelig er sånn at de ikke kommer til å ta den inn mer må jeg jo bare få bestilt en :/

 

Edit: Takk for svar ang. støy og minne.

Endret av Nobu
Lenke til kommentar

Klør meg i hodet på hva jeg skal gjøre med dette, gitt. KN1 gir såpass mye for pengene (ser det ut til) at jeg vurderer å kjøpe den nå med en gang, selv om jeg i utgangspunktet har 6 mnd til å finne meg en annen en. Har sett på maskiner med samme specs og de havner fort 2-3000 opp i pris, eller så er det Netshop sitt alternativ med tilsvarende innmat, men med et chassis jeg ikke liker det jeg hører om.

 

Hvis ikke jeg bestiller er det ikke sikkert jeg finner et like godt tilbud om 6 mnd, og samtidig kan det jo hende at det har dukket opp et MYE bedre tilbud da. Noen med fremtidsutsikter på dette?

 

Bestille nå eller vente? :cry:

 

Edit: Er bestilt nå, så får jeg heller avbestille før Netshop får inn chassiene 14. september hvis jeg angrer.. ;)

Endret av Nobu
Lenke til kommentar
Hvis ikke jeg bestiller er det ikke sikkert jeg finner et like godt tilbud om 6 mnd, og samtidig kan det jo hende at det har dukket opp et MYE bedre tilbud da. Noen med fremtidsutsikter på dette?

 

Bestille nå eller vente? :cry:

Vent i 6mnd om du kan!!! "Jeg garanterer deg" at du får et bedre tilbud da, sånn er it bransjen (data detter som et søkk i pris)

Om 6 mnd så er KN1 en middels maskin som du kommer til å få til en langt hyggligere pris en i dag (hvis du overhode velger den)...

Lenke til kommentar

Ja, har tenkt på det.. Og det virker logisk, men allikevel ser jeg liksom ikke for meg at det skal komme et like greit tilbud, hvertfall ikke som gir like mye for pengene. Det skjer jo veldig mye på dette markedet, men går det egentlig like fort som før? Det beste kjøpet man gjør er jo sjeldent det som akkurat har kommet uansett, og så er det jo problemstillingen med at KN1 går ut av salg...

 

Lar den ligge inne foreløpig, og så sletter jeg ordren hvis det viser seg at det bare er dumt å kjøpe noe nå.

 

Bestilte forresten med:

1,73 GHz Pentium-M

80 GB HD

1 x 1024MB RAM

a/b/g-WLAN

XP Pro

 

Havnet da på 12 927,- + frakt på 91,-, totalt 13 018,-.

Lenke til kommentar

Jada-jada: Tror faktisk du undervurderer KN1'en noe faktisk... Prisen på denne maskinen er faktisk sinnsyk... Et lignende tilbud om seks mnd tror jeg faktisk man skal lete lenge etter. og da mener jeg teknologi vs. pris asså. Det er jo klart at denne maskinen synker, men jeg tror ikke at den synker så mye i pris.

 

Det er viktig å huske på at laptop ikke synker like fort i pris som ordinært datautstyr. Siden KN1'en kom, har den synket 30-40 kr ca... Denne er jo riktignok billig i utgangspunktet men jeg håper du ser mitt poeng.

 

 

Nobu: Hva mener du med at du ikke liker det du hører om chassiset? det er jo faktisk ganske bra oppbygd.. er noe plastikkfeeling, men grensesnittet er faktisk genialt. Plassering av kabler etc. skjer bak maskinen og med god plass osv...

Lenke til kommentar
Jada-jada: Tror faktisk du undervurderer KN1'en noe faktisk... Prisen på denne maskinen er faktisk sinnsyk... Et lignende tilbud om seks mnd tror jeg faktisk man skal lete lenge etter. og da mener jeg teknologi vs. pris asså. Det er jo klart at denne maskinen synker, men jeg tror ikke at den synker så mye i pris.

 

Det er viktig å huske på at laptop ikke synker like fort i pris som ordinært datautstyr. Siden KN1'en kom, har den synket 30-40 kr ca... Denne er jo riktignok billig i utgangspunktet men jeg håper du ser mitt poeng.

 

 

Nobu: Hva mener du med at du ikke liker det du hører om chassiset? det er jo faktisk ganske bra oppbygd.. er noe plastikkfeeling, men grensesnittet er faktisk genialt. Plassering av kabler etc. skjer bak maskinen og med god plass osv...

Jeg snakket om Netshop sin custom-løsning. Altså det samme (?) chassiet som brukes av PSdata. Synes å ha lest at dette er plastikk-aktig og at det ikke gir noe særlig godt inntrykk? Skjermen er visst heller ikke det store?

 

Eneste jeg skulle ønske av KN1-en var litt større oppløsning, potensielt litt bedre batterilevetid og mindre viftestøy, men nå baserer jeg meg jo på HW.no sin test av Cinet Smartbook 1300...

Lenke til kommentar
Tenker nok at grunnen til at MPX skal slutte å selge KN1 er fordi de mest sannsynlig skal erstatte den med noe nytt, og sikkert bedre.

Men potensielt dyrere da.. Noen aning om hva det kan være de skal sette inn som alternativ eller? Chipsettet osv. på denne maskinen er kanskje ikke det råeste, bedre lydkort osv. er vel å oppdrive... Noen tips?

 

Lar ordren min ligge til jeg får svar på om KN1 går ut eller ei, fra MPX. Er så vanskelig dette her. :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...