Gå til innhold

MPX Notebook KN1


Anbefalte innlegg

Avbestilt! :blush:

 

Etter å ha tenkt meg litt om (les: sovet noen timer) slo det meg at jeg i utgangspunktet ikke trenger å kjøpe maskinen nå, når MPX helt klart skal ha denne en god stund fremover. Da kan jeg:

 

a) Vente med å kjøpe den

b) Kjøpe en annen senere (eks. Zeptoen som er nevnt)

eller

c) Ta meg råd til en dyrere maskin senere

 

Hvis jeg venter med å kjøpe har det sannsynligvis falt noe i pris, og det kan være bedre alternativer. For ikke å snakke om at jeg da vet sikkert om jeg må ha maskin eller ei.

 

Vippet en del frem og tilbake, gitt, men ble i det minste litt mer klok på hva som bør/skal være med i en maskin. Takk for hjelpen. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja, jeg er helt klar over det. Eneste som jeg kan finne på å klage over er skjermen (farger osv. ifht. Zepto) og oppløsning (ikke noe stort argument for meg egentlig). Cinet 1300'en som HW.no har testet (er vel samme maskin, egentlig) har en del viftestøy, og det er jo også en sak...

 

I utgangspunktet venter jeg nok bare. Jeg kunne kjøpt maskinen nå, men det er litt kjedelig å kjøpe en bæbar nå som jeg egentlig ikke trenger den, og kanskje finne ut at jeg ikke vil trenge den i det hele tatt av midten av desember (venter på svar på et stipend for å flytte ut av landet).

 

Som sagt; er egentlig ikke maskinen det står på - det er tiden.

Lenke til kommentar

Bestilte KN1 på mandag 29/9 Forventet leveringstid sammed dag. Så driver de å flytter forventet leveringsdato med en dag om gangen?? Mailet dem og fikk beskjed i dag om at jeg ikke kan forvente maskinen før mo TO UKER! Utrolig irr. :(

 

 

Vurderer nå Acer Travelmate 8103WLMi til ukens tilbud, men føler ikke at bedre skjerm +litt bedre skermkort - 512 MbRAM er verdt 2700 spenn.

Lenke til kommentar

Har hatt PCen i ca 3 uker nå og det eneste jeg egentlig hittil har å utsette er:

 

Vifta bråker egentlig ganske mye.Litt irriterende å sitte på forelesning når folk faktisk merker at viftga tar i skikkelig hver gang pcen kommer over 65 grader (dette skjer ca 5 sekunder hvert minutt). Skulle heller gått stille hele tiden istedefor i "rykk og napp".

 

Noen måter å fikse dette på?

 

Ellers er jeg veldig fornøyd :)

Lenke til kommentar
i forhold til andre PCer i samme kategori (har et par kamerater som bruker det) er det en STOR forskjell

 

bruker centrino hardware control selv og kjører på dynamic, som med andre ord betyr at den kun kjører på 800mhz når jeg bruker få programmer. synes ikke det hjelper så utrolig mye

Prøv å undervolte... http://forum.hardware.no/index.php?showtop...hl=undervolting

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Med små "feil", mener jeg ting jeg irriterer meg over... Mangel av USB port på høyre side, blir ganske så varm, skjermen er bra nok, men man må se på den i riktig vinkel:P ubetydlige ting alt i alt, er meget fornøyd! Man kan ikke diable pad'en heller, men det er jo ikke krise.. Var det jeg kom på nå..

 

Mvh

E!

Lenke til kommentar

Legger du ut en link til oppdateringa også? orker ikke leite så fælt :p Hvordan flasher man på denne haugen?

 

Når det gjelder usb på høyre side: Jeg er veldig glad for at det ikke er det der... hadde blitt grinete om det hadde vært det... hadde kommet i veien for musa heeele tiden...

 

Når det gjelder dynamic mode så burde du prøve mac batteri.. da spinner den veldig sjeldent opp, og lite støy er resultatet.

 

 

Jeg savner veldig buet tastatur på denne maskinen.. har knota litt på noen acer'e (deriblant ferrari), og det er myy digg... Det er nok en vanesak da men..

Lenke til kommentar

Jeg er enig med THacker, etter jeg la inn chc så er den så godt som lydløs, spinner opp en sjelden gang bare.

 

En ting jeg sliter litt med er partisjonen D:

Virker på en måte som om alt man legger der blir skrivebeskyttet. Ofte får jeg ikke lov å slette filer/mapper, eller flytte dem. Det hjelper ikke å fjerne skrivebeskyttelsen. Noen ganger hjelper det å dele mappen på nettverket, da først får jeg tilgang til å slette.

Finner egentlig ikke noe system i dette. En kammerat som også har KN1 har samme problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...