Gå til innhold

MPX Notebook KN1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg finner ikke Asus Z71V. Hvor kan jeg få kjøpt den ? :roll: har lyst på mpx kn1, men ser at oppløsninga på skjermen ikke var det store, hvordan er skjermen i praksis ? :)

Asus Z71V selges kun i USA og Kanada, men man kan kjøpe ommerkede maskiner i Europa også. F.eks fra denne forhandleren i Danmark. Eller hos denne forhandleren i Storbritannia (hvor jeg kjøpte min).

 

Overklokking av disse maskinene er nok ikke mulig via software, dette gjelder også KN1. Z71V kan overklokkes om man kjøper en CPU med 400mhz buss og kjører den på 533mhz. Derfor er 1,6ghz versjonen med 400mhz buss veldig populær til disse maskinene.

Lenke til kommentar
...men ser at oppløsninga på skjermen ikke var det store, hvordan er skjermen i praksis ?  :)

Var veldig skeptisk til dette jeg også først, men dette har overhodet ikke vært noe problem for min del hittil i hvert fall.

 

Dette tas igjen på wide'n ;)

 

Synes det er smooth jeg... :thumbup:

 

Overklokking av disse maskinene er nok ikke mulig via software,

 

Men hvis dette hadde vært mulig da, hvem SW ville du da anbefalt?

Endret av THacker
Lenke til kommentar

Knall om du sier ifra hvis du finner noe badge som passer, liker ikke helt den mpx logoen jeg heller...

 

Det Centrino Hardware Control programmet som ble anbefalt var helt rått. Deilig å slippe vifta ved å ha den på Dynamic Switching selv om strømkabern er i.

Men et spørsmål... Fra før, så satt den maskinen i "dynamic switching" når man trakk ut strømkabelen, og kjørte full pupp så fort man satt den inn. Er det mulig å få den til å fortsette i dynamic switching selv om kabelen er i uten å bruke dette programmet?

Endret av andersab
Lenke til kommentar
Driver å spekulere på det samme leela, men den maskinen du henviser til har jo ett forholdsvis utgått skjermkort?

 

Ja, har sett det. Samtidig skryter jo folk her inne så voldsomt av de 1557-maskinene. Men så vidt jeg har forstått er jo hele modellen rundt et år gammel?

Lenke til kommentar

Har selv en 1557k, er utrolig fornøyd med den jeg ihvertfall. vurderte selv en kn1, men tok 1557, da den jo var en del billigere (det kom på 11115 tilsammen med en ekstra 512 brikke og sekk) pluss at den kjører alle nye spill helt knirkefritt. BF2 f.eks. kjører jeg med alt på med og 1024,768 oppløsning. får ca 3000 i 3dmark03, til sammenligning tror jeg at kn1 får noe over 5000(tar jeg helt feil nå?)

Uansett så er 1557 en maskin som både yter bra og som ikke koster allverden!

Endret av jew
Lenke til kommentar

Ville bare si at KN1 kommer med 10/100/1000Mb nettverkskort, mens Shg maskinene kommer med 10/100Mb og at det trødløse nettverkskortet i KN1 støtter a/b/g, mens Shg bare støtter b/g.

 

Har tenkt på å kjøpe en KN1 selv, da broren min har en slik en og jeg har bare gode erfaringer med den. Han spiller Wow på den, og jeg må si at det er det samme for meg om jeg spiller spillet på den eller min egen stasjonære. Ellers synes jeg at det er flott med widescreen. Før broren min kjøpte KN1 hadde jeg Netshop sin 1559 maskin i tankene, men etter jeg så hvordan det var med widescreen har jeg bestemt meg for at jeg skal ha en bærbar med widescreen.

Endret av Zipman
Lenke til kommentar

Själv har jag detta:

- Quanta KN1 915PM notebook barebone 15,4W/915PM/GF6600/DDR2/5in1/DVDRW/GBLAN

- Intel Pentium M 750 - 1.86GHz, 2MB cache 533MHz, 90nm, mobile prosessor

- Kingston 1GB(2*512) SODIMM DDR2 533MHz Non-ECC CL4

- Hitachi 2.5" 60GB Travelstar 7K60 IDE ATA-100, 7200 RPM, 9.5mm, 8MB cache

- Intel® PRO/Wireless 2915BG 54Mbps WLAN miniPCI, 802.11b/g

- Microsoft Windows XP PRO SP2

 

Drivrutiner från: http://sabioproducts.com/service_system.php?id=5

 

 

Jag får vid ett standardtest i 3Dmark05 (1024x768):

2532 3DMarks

3635 CPUMarks

 

Och gällande batteritiden THacker, 120minuter stämmer inte!

Du måste ha det 6-celliga batteriet.

 

Jag har 3,5h vid spelande av EQ2, med högsta grafik.

3:25h vid tittande på DivX-film(~800kbps) i Windows mediaplayer 10.

 

Vilken grafik klarar datorn i BF2 då?

Jag kör med upplösningen 1280x800 med resten på medium.

Har då ~30-50fps

 

 

Kan man spela med tangentbordet + touchpaden?

Nja, det är en smaksak, men jag kompletterar med en Logitech MX500 (mus) samt ett Logitech UltraFlatX (tangentbord). Då är den som en dröm. Mycket trevlig!

 

Nackdelar?

- Man kan inte, som någon skrev tidigare skrev, slå av touchpaden. Vilket kan vara mycket irriterande!

- Fn-knappen sitter på fel ställe! Den sitter där Ctrl-knappen skall sitta (längst ut). Otroligt irriterande!

- Svårt att hitta drivrutiner. Man måste leta länge för att hitta uppdaterade drivrutiner till datorn, om man ens gör det.

 

 

 

Upplösningen 1280x800 är helt okej. Man får plats med allt man vill göra.

 

Tack vare att det är en Pentuim M-processor blir datorn heller inte speciellt varm. Vilket måste ses som positivt!

 

 

 

Någon som har någon annan site med drivrutiner till datorn? Vore trevligt :)

Endret av Aiwi
Lenke til kommentar

Hvem type batteri må jeg kjøpe hvis jeg skal ha ett ekstra? evt ett som har flere celler?

 

Står oppført dette i spesifikasjoner:

 

 

QUOTE

 

Strøm:

1 x Li-Ion 8-cellers batteri. 4400mAh, ca 4.5 timer batteritid

Full ACPI powermanagement, ACPI 2.0 støtte med Intel Speedstep.

Input: 100-240V AC, 50/60Hz

Output: 19V DC, 3.42A, 65W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...