Gå til innhold

MPX Notebook KN1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å loade default settings i bios nå, men det ble ikke noe forskjell.

Jeg nevnte tidligere i tråden at jeg hele tiden fikk Temp Warning fra chc selv om jeg hadde satt den på 58 grader. Temperaturen lå somregel rundt 60 før jeg oppdaterte bios, og nå starter viften nesten med en gang den kryper over 50 grader, så det har skjedd noe.

 

Har sjekket litt i bios. Hvor er det man kan stille på sånt der? Finner ingenting som har noe med temp å gjøre.

 

Ingen som vet hvordan jeg kan få tilbake den gamle biosen igjen? Var så digg å slippe den vifta!

Lenke til kommentar

jaja, da får vi vel leve med det så lenge :)

Fragment, er det helt ufarlig å sette ned volten? Hadde vært deilig å hatt den helt lydløs som du sier... Iallfall når jeg ikke spiller på den.

 

Velger du det ved multiplier 6x?

Hadde du trøbbel når du la inn 77.77 driverne forresten?

Endret av andersab
Lenke til kommentar

jeg har også kn1 med 1.73Ghz. Tempraturen ligger stabilt på 64 grader hele tiden. Uansett om jeg kjører på max battery eller max preformance. Og viften går heletiden. Det er sinsykt irriterende. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få kjørt ned tempraturen på cpu-en og eventuellt ordnet det slik at vifta kjører bare i noen sek. av gangen? På forelesningene ser folk på meg og lurer på hva i helvete er det som skjer, når jeg slår på pcen.

 

I need help!

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat skrudd og satt inn arctiv silver 5 på GPU og CPU. Viften spinner opp oftere nå enn før :(

men ACr5 blir vel bedre etterhvert, ikke sant? Det var kun "sølvpapir" som var heatspreader i sted.

Vent med å gjøre dette til jeg poster hvordan det har gått etter en stund! :thumbup:

Det eneste jeg er usikker på, er om kjølerne får skikkelig kontakt uten "sølvpapiret" og en tynn "tyggispute" som festet sølvpapiret til heatsinken...

 

To be continued...

Endret av Fragment
Lenke til kommentar

Let me jump in here if I may and say that the Quanta KN1-C (PowerPro G 3:8) is typical Quanta build quality...that is to say it is very good to excellent. I have yet to see anything that Quanta builds be mediocre. Yes, it is high quality plastic.

 

The screen quality is better than either the Asus Z71V or Compal CL56. The brightness and clarity is also much better. Maybe that is because Quanta manufactures their own screens, so they have better say over quaility control.

 

The fan is also not loud, and with an application of Arctic Silver 5 replacing the standard thermal pad, it comes on less often, and when it does come on it does not wind up to the faster RPM that it would without it.

 

Ser bra ut for meg da! :thumbup:

 

Kilde: Post 12

 

Sjekk denne også!

Endret av Fragment
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...