Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er bare crap. Har brukt denne pcen 1 mnd med forelesninger hver dag. Men, som du sier, hvis du sitter på en forelesning med DC++ kjørende (og er dum nok til å ikke følge med, min anm.) så kan nok viften gå på av og til siden du bruker en del cpu og harddisk i dette programmet, hvertfall hvis du har kjapp linje.

 

Men vanlig surfing og msn gjør aldri at viften går på, med mindre du kjører tunge flash-applikasjoner.

 

Og hvilke laptopen bråker ikke når de går for fult? Svært få.

 

Dette er selvsagt MINE erfaringer med laptopen, folk får heller tro mer på min oppfatning, eller din. Opp til dem.

 

Vel, nå kjører jeg kun IE på den, da er den helt stille. Så fort jeg startet opp MSN i tillegg blir det viftestøy av og til. Starter jeg Office blir det intervalltrening på vifta, med ugjevne mellomrom, stadig oftere jo lengre jeg holder på. Kjører jeg DC++ er det bråk med jevne intervall, ca hvert 30.sekund.

 

Alle laptopper bråker når de går for fullt, det er jeg enig i. Men dette er ikke en diskusjon om den generiske laptop, dette er en modell. Og den takler ikke så altfor mange programmer før den brummer litt. Men la det også være sagt at lesesalen jeg sitter på er dønn stille. Poenget mitt er: ikke kjøp PC'en og forvent å kunne kjøre hva du vil på forelesning/lesesal/bibliotek eller andre steder med "absoult tystnad".

 

(edit: et ord for masse ett sted...)

Da kan jeg bare si at du enten er uheldig med din pc eller jeg er veldig heldig med min pc. Bruker selv alle de applikasjonene du nevner, MSN, Office (access, vision, word), Firefox, IE.

 

Lastet tom. ned en patch til WoW i 350kb/s, uten at viften startet.

 

Men da er det "avklart", en av oss er heldig, eller uheldig. For jeg mener at folk skal forvente en stille pc.

Lenke til kommentar

noen som kan svare på dette?

 

I spesifikasjonene på tundra 1557e så står det at pc'en har Soundblaster Pro.

Vil dette si at den faktisk skal ha creative soundblaster lydkort?

 

Hos meg står det Crystal WDM AC'97 driver for ICH4 i enhetsbehandling...

er dette lydkortet mitt?

 

Ønsker så sårt det soundblaster kortet slik at jeg får lakt inn dems drivere slik at jeg har mulighet for å justere diskant og bass..

 

-forhånd takk-

Lenke til kommentar

Avbestilte en bærbar jeg hadde bestilt fra Shg.no og bestilte meg heller to stk. Tundra 1557R Pro + 2 bærevesker og 2 Logitech MX518 fra psdata.no!

 

Fikk ca. 700kr rabatt på hver av pc'ene pluss to MX518 og to bærevesker gratis.

Dvs. nesten 2600kr i rabatt!!

 

Psdata = :thumbup:

Endret av SkinnyT
Lenke til kommentar
wohoo.. jeg fikk også 128mb ram på skjermkortet.. :tease:

 

dette ser jo riktig bra ut.. har hatt pcn i EN heeel ettermiddag.. ingen døde pixler eller noe..

 

:thumbup:

Kunne du dokumentert dette? Gjerne med bilde av undersiden og oversiden av pcen,screen og lignende.

uhm.. fordi?

 

jeg så først på stickern de hadde satt på pcn min, der sto det radeon 9700 128.. så når jeg sjekka egenskapene til skjermkortet, sto det at det var 128 mb ram..

 

om jeg husker det, skal jeg ta et screenshot når jeg kommer hjem..

Lenke til kommentar
wohoo.. jeg fikk også 128mb ram på skjermkortet.. :tease:

 

dette ser jo riktig bra ut.. har hatt pcn i EN heeel ettermiddag.. ingen døde pixler eller noe..

 

:thumbup:

Kunne du dokumentert dette? Gjerne med bilde av undersiden og oversiden av pcen,screen og lignende.

uhm.. fordi?

 

jeg så først på stickern de hadde satt på pcn min, der sto det radeon 9700 128.. så når jeg sjekka egenskapene til skjermkortet, sto det at det var 128 mb ram..

 

om jeg husker det, skal jeg ta et screenshot når jeg kommer hjem..

Bare lurer om det stemmer, for gjør det det så synes jeg det er utrolig rart, for jeg spurte psdata om det var mulighet å få oppgradert den enheten og det ville fort koste meg en god høvding eller to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...