Gå til innhold

Tråden for 1557*-brukere!


Anbefalte innlegg

JESSSSSSS!!!! :D:D:D:D:D

 

Nå tok jeg sjansen og oppdaterte BIOS med denne: 1557_128mb_r01a1ea

Glimrende! Nå lyser det orange lyset så vakkert for første gang noensinne!

 

Info til dere andre med så "gamle" versjoner der ute; PC-er kjøpt fra WB i 2003 som det står "1557/MS2141" under er altså en "G"-versjon.

 

Nå har jeg ikke tid til å skrive mer, må trykke litt på den nye knappen min :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt min Tundra 1557E i 1/2 veke, og er veldig veldig fornøgd.

 

Har tydligvis vært heldig å fått den levert med 128mb skjermkort, sjå bilde under.

 

Lurer på et par ting:

 

1: Får ikkje navigasjonsknappen til å fungere. Er det egne drivere for den? Har innstallert launch-manager.

 

2: Er det ikkje mulig å få stillt på bass, diskant osv for lydutgangen?

 

3: Kva for vei er det lurast å ha pcen i når ein frakta den i sekken? Eller har det ikkje så mykje å seie? Føler at når eg har mykje bøker og anna i sekken, så blir det stort press på pcen. Har ein Berghans XO35 sekk.

post-72-1127139149_thumb.jpg

Endret av Antipop
Lenke til kommentar
Har nettopp fått meg en 1557E og er stort sett fornøyd.

Er det muligheter for å stille andre skjerm innstillinger enn brightness?

Synes skjermen er litt blass.

Det lille LCD displayet med power knapp på siden, hva er det til? På min maskin er det av.

Det lille LCD displayet med power knapp på siden, hva er det til? På min maskin er det av.

 

Denne funsjonen vil bare virke når maskinen er avslått. Jeg har ikke funnet en måte å aktivere denne på når windows kjører.

Lenke til kommentar

Ser at enkelte er helt oppe i skyene, det er bare dumt, dette er ikke verdens beste PC. Den er myk, sårbar, og så fort du har innstallert litt på den (MSN, antivirus, VPN, DC++) og skal sjekke noe på ei nettside mens du er på lesesalen, så bråker den som bare det!

 

Men, over til det jeg egentlig lurer på:

Har ikke testet den på andre spill enn en demo av divine divinity, og der er det ett problem med at enkelte ikon fra desktoppen blinker "gjennom" nå og da, veldig irriterende. Ødelegger liksom illusjonen litt. Noen som vet hvordan jeg får bukt med dette? Eller er det kanskje bare demoen jeg har lasta ned som er dårlig sammensydd?

 

Edit:

Pc'en min har begynnt med noe nytt nå; den lader seg opp på bare to timer, uansett om jeg har den på eller ikke. Dette skal normalt ta 4(?) timer når den er på. Betyr dette at batteriet mitt lider noe voldsomt? Innbiller meg liksom at batteritiden er gått ned, men har ikke målt enda.

 

C

Endret av chrjoha
Lenke til kommentar
Ser at enkelte er helt oppe i skyene, det er bare dumt, dette er ikke verdens beste PC. Den er myk, sårbar, og så fort du har innstallert litt på den (MSN, antivirus, VPN, DC++) og skal sjekke noe på ei nettside mens du er på lesesalen, så bråker den som bare det!

Det er bare crap. Har brukt denne pcen 1 mnd med forelesninger hver dag. Men, som du sier, hvis du sitter på en forelesning med DC++ kjørende (og er dum nok til å ikke følge med, min anm.) så kan nok viften gå på av og til siden du bruker en del cpu og harddisk i dette programmet, hvertfall hvis du har kjapp linje.

 

Men vanlig surfing og msn gjør aldri at viften går på, med mindre du kjører tunge flash-applikasjoner.

 

Og hvilke laptopen bråker ikke når de går for fult? Svært få.

 

Dette er selvsagt MINE erfaringer med laptopen, folk får heller tro mer på min oppfatning, eller din. Opp til dem.

Lenke til kommentar
Det er bare crap. Har brukt denne pcen 1 mnd med forelesninger hver dag. Men, som du sier, hvis du sitter på en forelesning med DC++ kjørende (og er dum nok til å ikke følge med, min anm.) så kan nok viften gå på av og til siden du bruker en del cpu og harddisk i dette programmet, hvertfall hvis du har kjapp linje.

 

Men vanlig surfing og msn gjør aldri at viften går på, med mindre du kjører tunge flash-applikasjoner.

 

Og hvilke laptopen bråker ikke når de går for fult? Svært få.

 

Dette er selvsagt MINE erfaringer med laptopen, folk får heller tro mer på min oppfatning, eller din. Opp til dem.

 

Vel, nå kjører jeg kun IE på den, da er den helt stille. Så fort jeg startet opp MSN i tillegg blir det viftestøy av og til. Starter jeg Office blir det intervalltrening på vifta, med ugjevne mellomrom, stadig oftere jo lengre jeg holder på. Kjører jeg DC++ er det bråk med jevne intervall, ca hvert 30.sekund.

 

Alle laptopper bråker når de går for fullt, det er jeg enig i. Men dette er ikke en diskusjon om den generiske laptop, dette er en modell. Og den takler ikke så altfor mange programmer før den brummer litt. Men la det også være sagt at lesesalen jeg sitter på er dønn stille. Poenget mitt er: ikke kjøp PC'en og forvent å kunne kjøre hva du vil på forelesning/lesesal/bibliotek eller andre steder med "absoult tystnad".

 

(edit: et ord for masse ett sted...)

Endret av chrjoha
Lenke til kommentar
Det er bare crap. Har brukt denne pcen 1 mnd med forelesninger hver dag. Men, som du sier, hvis du sitter på en forelesning med DC++ kjørende (og er dum nok til å ikke følge med, min anm.) så kan nok viften gå på av og til siden du bruker en del cpu og harddisk i dette programmet, hvertfall hvis du har kjapp linje.

 

Men vanlig surfing og msn gjør aldri at viften går på, med mindre du kjører tunge flash-applikasjoner.

 

Og hvilke laptopen bråker ikke når de går for fult? Svært få.

 

Dette er selvsagt MINE erfaringer med laptopen, folk får heller tro mer på min oppfatning, eller din. Opp til dem.

 

Vel, nå kjører jeg kun IE på den, da er den helt stille. Så fort jeg startet opp MSN i tillegg blir det viftestøy av og til. Starter jeg Office blir det intervalltrening på vifta, med ugjevne mellomrom, stadig oftere jo lengre jeg holder på. Kjører jeg DC++ er det bråk med jevne intervall, ca hvert 30.sekund.

 

Alle laptopper bråker når de går for fullt, det er jeg enig i. Men dette er ikke en diskusjon om den generiske laptop, dette er en modell. Og den takler ikke så altfor mange programmer før den brummer litt. Men la det også være sagt at lesesalen jeg sitter på er dønn stille. Poenget mitt er: ikke kjøp PC'en og forvent å kunne kjøre hva du vil på forelesning/lesesal/bibliotek eller andre steder med "absoult tystnad".

 

(edit: et ord for masse ett sted...)

Har noen problemer når det gjelder støy med maskina jeg og. Hvert ca 4. minutt slår vifta seg på max styrke i 10 sekunder før den slår seg av igjen. Dette skjer uansett om jeg er på nett, kjører enkle programmer som Opera og MSN, spiller musikk, skriver i word og selv når jeg ikke kjører noen programmer i det hele tatt. Det er litt irriterende, speiselt når man er på stille steder som bibliotek eller lesesal, men også når jeg sitter alene og jobber.

 

Noen som vet om man kan justere maskina til "jevnere" viftestøy? Vil det hjelpe å oppgradere BIOS?

Lenke til kommentar

Eg har ei Tundra 1557E, og er godt nøgd til no, med unntak av eit par ting. Høgtalarane gjev frå seg svært dårleg lyd, og då meiner eg verkeleg dårleg lyd, med skurring og lågt lydnivå. Kan dette vere eit drivarproblem? Køyrer Ubuntu Linux, og har ikkje gjort noko som helst med drivarar.

 

Eg lurer også på om det finst moglegheiter for å styr prossessorhastighet og liknande i Ubuntu? Dette med tanke på viftestøy og batterilevetid.

Lenke til kommentar

Hvilket lydkort står i tundra 1577e?

 

I spesifikasjonene på pc'en står det soundblaster pro.

Men når jeg bruker Everest, et program som identifiserer det meste om pc'en, så får jeg opp noe intel varer. Noe innebygd greier det eller??

 

Trodde seriøst det var snakk om et Creative Soundblaster pro kort. Prøvde å innstallere en creative soundblaster driver, sånn at jeg kan få styre diskant og bass nivået, men driveren fant jo ikke noe soundblaster kort.

 

Er jeg ute på viddene når jeg sier at det skal stå et soundblaster pro kort inne i pc'en??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...