Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Jeg er "Tilbudt venteplass" på skole


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og på andre valget tipper jeg at det står tilbudt plass ?? Isåfall så har jeg fått samme svar som deg. Så det jeg gjorde var at jeg takket ja til andre valget og satte meg på ventelisten på førstevalget. Det vil si at du starter på den skolen som andre valget refererer til, men du vil bli stående på lista til første valget. Vist du er blant 1-10 på lista så vil jeg si at du kan ha en sjangs.

Endret av zuco~
Lenke til kommentar
Jeg har nå takket ja til tredjevalget mitt, og satt meg på ventelister på de øvrige skolene....

 

jeg er kø-nummer 33 og 22 og 11 elns..... :hmm:

Er du nummer 11, tror jeg du kan puste lettet ut. Var selv på venteliste (nr 11 ;) ) det første året, og kom inn, glatt :cool: Men nå skal jeg ikke garantere deg noe. Lykke til :thumbup:

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar

Tror ventelista varer til to uker etter skolestart, men du må sette deg på ventelista i løpet av de åtte dagene man har svarfrist.

Andre inntak er den 10. august i Oslo.

Jeg kom inn på mitt andrevalg, står på 2. plass på ventelista til førstevalget.

Lenke til kommentar

Jeg hadde satt opp 3 skoler til medier og kommunikasjon som første valg, men fikk bare "tilbud om venteplass" på alle 3 skolene, også hadde de vidresøkt og funnet plass på meg på en fjerde skole nemlig sogn, en skole jeg ikke en gang har satt opp som valg, så det takket jeg nei til.

Men så er det sånn at etter at søknaden ble sendt inn i mars og tiden gikk så ombestemte jeg meg og har nå mer lyst til å komme inn på andre valget mitt som er elektro.

Så lurer på hva jeg må gjøre for å få til det? er det mulig?

Og hva vil skje vis jeg også takker nei til vente på plass til de 3 skolene som første valget mitt er?

Lenke til kommentar
Haha... sykt kjedelig å ikke komme inn på vgs da  :p

Man er jo sikra på og komme inn på en skole da

Faktisk ikke. Vet om flere som ikke kom inn på noe som helst da jeg skulle inn første året.

Da kan de klage som bare faen. Man har rett til vgs. Man SKAL få mulighteten til å gå der. Sikker på at de ikke bare sa ja til venteplass og kom inn der og sa nei elns ?

Lenke til kommentar
Har fått plass på allmenn, kan jeg sitte meg på venteliste på en skole med byggfag?

Nei, ikke meg bekjent ihvertfall.

 

Dersom du har kommet inn på en allmenn skole, og dette er kursønske nummer 1, kan du ikke søke om plass på en skole som ligger lenger ned på "ønskelisten" din.

 

Blir nok allmenn på deg! ;)

Lenke til kommentar
Haha... sykt kjedelig å ikke komme inn på vgs da  :p

Hva mener du? Man skal få komme inn på en av linjene man søker på.

 

 

Poor Leno: Tør jeg spørre om hva og hvor du søkte på? Bor i området, vet du.

Ikke alltid, har man f.eks vært lærling så har man ikke rett på "mer", som f.eks påbygg.

Lenke til kommentar
Haha... sykt kjedelig å ikke komme inn på vgs da  :p

Hva mener du? Man skal få komme inn på en av linjene man søker på.

 

 

Poor Leno: Tør jeg spørre om hva og hvor du søkte på? Bor i området, vet du.

Ikke alltid, har man f.eks vært lærling så har man ikke rett på "mer", som f.eks påbygg.

Neinei, det er sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...