Gå til innhold

Skjermbilder fra Longhorn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjennomsiktige programmer vil bli unødvendig sløsing med systemresurser.

Ikke nødvendigvis, kjører selv en desktopmaskin (Linux) der _alt_ er gjennomsiktig ikke bare litt som i Windows, og det krever ingen ressurser (Ok, den bruker skjermkortet til rendring, men CPU osv blir ikke brukt).

Lenke til kommentar
Fy F så stygt Lonhorn er/blir. Det fins ikke en eneste grunn(for meg) å bytte til longhorn. Longorn=XP-theme med sinnsvake system-krav til kr.3500,-. NEI TAKK!

du må huske på at det er det indre som teller. det skal kome enkelte nye ting med longhorn, i tillegg til at sikkerheten (forhåpentlegvis) vert bedre.

Lenke til kommentar
Det er derfor du bør gå over til linux. Der slipper du at systemet sløser (med vilje) med systemresursene, og det er gratis.

En ny Linux distro med f.eks KDE/GNOME krever en god del ressurser. Hvis han går over til Linux med f.eks KDE så vil det nok gå treigere en WinXP. Men man har heldigvis et valg i Linux, har man dårlig HW så kan man velge en GUI som krever mindre ressurser.

For to/tre veker sidan prøvde eg meg med Ubuntu-linux. Desverre fungerte ikkje Gnome, og KDE er altfor resusskrevjande. Etter ei veke eller noko slikt vart eg glad for å sjå Windows-logoen igjen :p

 

Sjølv om eg er av dei som har ganske god greie på data, og har ingen ting problem med å lære meg linux, så synes eg det blir for tungvindt i lengden... i alle fall så lenge eg har Windows-CD'en i hylla :) Ingen kan motseie meg i at Windows er meir brukarvennleg enn Linux... *Men Mac virker veldig genialt :hmm:*

 

Uansett. Windows er og kjem til å bli eit veldig bra operativsystem så lenge hardwaren strekk til (noko som ikkje min gjer). Sjølvsagt kunne eg oppgradert, men min konto som ungdom er ikkje akkurat noko å skryte av, så eg vil i så fall heller vente til eg veit kva systemkrava til Longhorn blir, og til hardwaren som er god nok blir billeg nok.

 

Hadde eg hatt ein rask nok datamaskin hadde eg vore av dei som hadde brukt han fornuftig på ein ryddig måte. Min harddisk må være ein av dei med minst rot i heile Norge (og ikkje minst med null virus og spyware). :D

 

Men sjølvsagt. Viss eg nokon gong får eit veldig godt brukt-tilbud kan det godt være at eg legg godviljen til :)

 

Forsåvidt har eg veldig sansen for HP sine bærbare Pavillion :roll:

Lenke til kommentar
Gjennomsiktige programmer vil bli unødvendig sløsing med systemresurser.

Ikke nødvendigvis, kjører selv en desktopmaskin (Linux) der _alt_ er gjennomsiktig ikke bare litt som i Windows, og det krever ingen ressurser (Ok, den bruker skjermkortet til rendring, men CPU osv blir ikke brukt).

Nå tenkte jeg på gjennomsiktige vinduer i windows. Blant annet fordi at dette sannsynligvis vil bli arbeid for CPUen. Men Linuxer som har gjennomsiktige vinduer og som "overlater" jobben til skjernkortet vil ikke belaste maskinen. Windows burde brukt skjermkortene mer aktivt.

Lenke til kommentar
Sjølv om eg er av dei som har ganske god greie på data, og har ingen ting problem med å lære meg linux, så synes eg det blir for tungvindt i lengden... i alle fall så lenge eg har Windows-CD'en i hylla :) Ingen kan motseie meg i at Windows er meir brukarvennleg enn Linux... *Men Mac virker veldig genialt :hmm:*

Hvis du har brukt Windows i mange (alle) år så vil jo såklart alt annet være tungvindt ;)

Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg på gjennomsiktige vinduer i windows. Blant annet fordi at dette sannsynligvis vil bli arbeid for CPUen. Men Linuxer som har gjennomsiktige vinduer og som "overlater" jobben til skjernkortet vil ikke belaste maskinen. Windows burde brukt skjermkortene mer aktivt.

Jeg vet du mente Windows, tror nok at Windows vil bruke skjermkortet til å rendre vinduene, noe annet ville bare vært tåpelig (men det er ikke umulig ;) ).

Lenke til kommentar
Nå tenkte jeg på gjennomsiktige vinduer i windows. Blant annet fordi at dette sannsynligvis vil bli arbeid for CPUen. Men Linuxer som har gjennomsiktige vinduer og som "overlater" jobben til skjernkortet vil ikke belaste maskinen. Windows burde brukt skjermkortene mer aktivt.

i longhorn så skal vel skjermkortet da seg av denne jobben.

Lenke til kommentar
Sjølv om eg er av dei som har ganske god greie på data, og har ingen ting problem med å lære meg linux, så synes eg det blir for tungvindt i lengden... i alle fall så lenge eg har Windows-CD'en i hylla :) Ingen kan motseie meg i at Windows er meir brukarvennleg enn Linux... *Men Mac virker veldig genialt :hmm:*

Hvis du har brukt Windows i mange (alle) år så vil jo såklart alt annet være tungvindt ;)

Slik er det med alle ting.

 

Gjekk sjølv heilt over til GNU/Linux for rundt 1 år sidan, og allereie no er Windows utruleg vanskeleg og tungvindt.

 

Kva for nye ting er det eigentleg snakk om, sånn utanom eit nytt utsjånad? Hadde vore moro å samenlikna alle nye features i ein GNU/Linux-distribusjon no, i forhold til i 2001 (då XP kom), i forhold til XP vs. Longhorn.

Lenke til kommentar
du må huske på at det er det indre som teller. det skal kome enkelte nye ting med longhorn, i tillegg til at sikkerheten (forhåpentlegvis) vert bedre.

Så vidt jeg har hørt, så har de vel tatt vekk mesteparten som skulle være nytt i LH og fortsetter å utvikle det som tillegg til XP. Hva er det som da er så jævla nytt i LH utenom den nye Visual Style'n og IE7? Det er *aen ikke mye

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller ligner dette faktisk svært på Mac? Uansett er det stilig å se skjermbilder fra Longhorn.

Hvis Mac har rettighetene på skygger, ja kanskje.....

 

:roll:

Det har jeg da heller aldri sagt. Jeg legger bare merke til at disse skjermbildene ligner svært på themet Mac-maskiner bruker, iallefall mye mere enn ved tidligere versjoner av Windows.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Det har jeg da heller aldri sagt. Jeg legger bare merke til at disse skjermbildene ligner svært på themet Mac-maskiner bruker, iallefall mye mere enn ved tidligere versjoner av Windows.

Det er den eneste likheten jeg kunne se.

Da skjønner jeg. :)

 

Jeg har ikke mye erfaring med Mac, så kanskje en som bruker Mac oftere kan uttale seg om dette?

Lenke til kommentar
Sjølv om eg er av dei som har ganske god greie på data, og har ingen ting problem med å lære meg linux, så synes eg det blir for tungvindt i lengden... i alle fall så lenge eg har Windows-CD'en i hylla :) Ingen kan motseie meg i at Windows er meir brukarvennleg enn Linux... *Men Mac virker veldig genialt :hmm:*

Hvis du har brukt Windows i mange (alle) år så vil jo såklart alt annet være tungvindt ;)

Eg er ikkje heilt enig. Eg forstår at Linux er grei når du har lært det _før_ Win, men uansett. Windows har større grad av brukarvennlegheit viss du ser det nøytralt. I Windows er _alt_ som grafisk grensesnitt, men i Linux må du jobbe mykje i kommandolinja.

 

Eg har ikkje noko i mot Linux. Serleg ikkje i utviklarsamanheng, men personleg likar eg best Windows. Dessutan bør det være klart for _alle_ at Windows er meir brukarvennleg generelt enn linux. Finnes det f.eks. program i linux for å partisjonere? Dessutan kan du i Windows tilpasse mykje meir enn i eit linux skrivebordsmiljø.

 

Ein ting eg håper Longhorn kjem med, som Windows må sjå seg slått av Linux i. Det er ein slik funksjon som gjer at du mykje lettare kan f.eks. få to programmvindu til å stå _heilt_ side til side, eller få programmvindu til å stå heilt inntil kanten av skjermen. Altså ein slik "magnetfunksjon" som er heilt vanleg i Linux...

Lenke til kommentar

Dessutan bør det være klart for _alle_ at Windows er meir brukarvennleg generelt enn linux

Er ikke enig, men orker ikke starte en diskusjon ang. det (ender aldri bra ;) ).

Finnes det f.eks. program i linux for å partisjonere?

Klart det gjør det, de fåes i mange varianter (konsoll/GUI).

Dessutan kan du i Windows tilpasse mykje meir enn i eit linux skrivebordsmiljø.

Tull, i Linux har man uendelige muligheter til å tilpasse ting, det er bare fantasien som stopper.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Dessutan bør det være klart for _alle_ at Windows er meir brukarvennleg generelt enn linux

Er ikke enig, men orker ikke starte en diskusjon ang. det (ender aldri bra ;) ).

Finnes det f.eks. program i linux for å partisjonere?

Klart det gjør det, de fåes i mange varianter (konsoll/GUI).

Dessutan kan du i Windows tilpasse mykje meir enn i eit linux skrivebordsmiljø.

Tull, i Linux har man uendelige muligheter til å tilpasse ting, det er bare fantasien som stopper.

Men for å installere duppeditter til skrivebordsmiljøet, eller leggje inn partisjoneringverktøet må du bruke console, noko som eg ser på som lite brukarvennleg for Røyrlegger Ola Nordmann...

Lenke til kommentar
Men for å installere duppeditter til skrivebordsmiljøet, eller leggje inn partisjoneringverktøet må du bruke console, noko som eg ser på som lite brukarvennleg for Røyrlegger Ola Nordmann...

Det meste i Linux kan konfigureres i GUI, men de fleste bruker konsoll da det gir bedre kontroll.

Lenke til kommentar
Fy F så stygt Lonhorn er/blir. Det fins ikke en eneste grunn(for meg) å bytte til longhorn. Longorn=XP-theme med sinnsvake system-krav til kr.3500,-. NEI TAKK!

Hvis du har så mye imot windows hvorfor har du windows da ? Bytt til mac eller noe da. Hvis ikke microsoft er bra nok for deg. De fleste grunnene til att ikke folk får windows stabil er kun bruker feil. ikke hatt problemer med dette på nesten 15 år jeg å alle jeg sjenner. Syting kaller vi dette. bytt til noe annet hvis du ikke er fornøyd.

Lenke til kommentar
Fy F så stygt Lonhorn er/blir. Det fins ikke en eneste grunn(for meg) å bytte til longhorn. Longorn=XP-theme med sinnsvake system-krav til kr.3500,-. NEI TAKK!

Hvis du har så mye imot windows hvorfor har du windows da ? Bytt til mac eller noe da. Hvis ikke microsoft er bra nok for deg. De fleste grunnene til att ikke folk får windows stabil er kun bruker feil. ikke hatt problemer med dette på nesten 15 år jeg å alle jeg sjenner. Syting kaller vi dette. bytt til noe annet hvis du ikke er fornøyd.

Jeg har da ikke en dritt i mot Windows. Det er bare det at Longhorn virker som en jævla exp.-pack til XP. Og hvor får du fra at jeg syns Windows er ustabilt?(Noe jeg IKKE gjør)

Lenke til kommentar
Men for å installere duppeditter til skrivebordsmiljøet, eller leggje inn partisjoneringverktøet må du bruke console, noko som eg ser på som lite brukarvennleg for Røyrlegger Ola Nordmann...

 

Jeg begynte med Mandrake Linux for en stund siden og den eneste gangen jeg har behøvd å bruke kommando-linja er når jeg skulle instalere Flash Player 7 til Opera... Ellers har jeg alltid instalert programmer ved hjelp av .rpm pakker...

Personelig synes jeg brukervenligheten i Windows og Mandrake Linux er tilnærmet lik og hadde ingen problemer å messe rundt i Linux... Personelig digga jeg å endre utseendet på Desktoppen, hehe... :p

største forskjellene jeg merka i Linux kontra Windows er at i Linux har du større valgmuligeter, sikkerheten er større, de fleste programmer og operativsystemet er gratis (noe som er dritt med tanke på at Windows koster så mye penger også følger ikke noe med... De fleste programmer i Windows koster penger :( ) Og det var stort sett det...

Skulle gjerne likt å se Linux med et Windows-Theme, hadde sikkert lurt en del Windows brukere til å tro de brukte Windows helt til de åpna start menyen og så programmer som Gaim og OpenOffice :thumbup:

 

Angående Longhorn så har jeg liten tro på operativsystemet... Dem hadde liksom alle disse planene for longhorn features og nå er de fleste av disse fjernet... :no:

 

Det posetive er at Microsoft ser ut til å lært litt fra linux... Instalasjonen skal instalere Longhorn-Kjernen(kernel) før den så starter opp Windows og instalerer resten... I Linux instalerer man Kernel først også alle programmene du har valgt å instalere(som KDE, OpenOffice, Gaim) og når du starter opp pc'n da så er alt på NORSK! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...