Gå til innhold

Hjelp til å finne COM->USB konverterer.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en kamerat som trenger en overgang fra COM til USB.

Kort forklart han har en USB-Enhet som må kobles til COM for at Softwaren skal fungere.

Har letet på alle relevante webshopper jeg vet om men finner det ikke, finner USB->COM , men ikke COM->USB.

Lurer derfor om det er noen her som vet om hvor jeg kan finne dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikkje.

 

COM porten hans takler maks 115200bps, en USB port tar 10Mbs eller så.

Bare å overføre den nødvendige kontroll-informasjonen vil gå for treigt.

 

Hvorfor må han koble en USB enhet til COM porten?

 

Hvorfor kan han ikkje bare plugge den inn i USB porten?

(Om han ikkje har, så finnes det haugevis med ISA, PCI og PCMCIA kort med USB utganger)

 

Kva slags enhet ER det egentlig?

Lenke til kommentar

Forresten, Targus sine suger diesel eksos...

Eg klarer ikkje å få dem til å virke med hverken Palm's Hotsynch, Psion's PsiWin eller med Parallax' BS2 programmeringsverktøy. De mangler rett og slett alt for mange kontrollsignaler til å kunne brukes til annet enn terminalemulering.

 

 

Edit: fiksa trykkleif...

Endret av Gadgetman
Lenke til kommentar

Nei, du bruker ikkje programmeringsverktøy mot Targus, du bruker slegge!

 

Og det er mye bedre for helsa å suge disel eksos enn å sitte og banne i evigheter over et Targus adapter...

 

Ang. programmeringsverktøyet, så pusler eg noen ganger med en Parallax BS2p 'Basic Stamp' computer. Som navnet sier så programmeres den i Basic, og er på størrelse med et frimerke. (Vel, en 24pins DIL IC)

Siden det ikkje er mulig å få plass til en skjerm og et tastatur på en så liten ting(mobilprodusentene prøver å få det til... Desverre) må man skrive programmene på en PC og overføre dem via en seriekabel.

Dette krever at man kan pulse ei kontroll linje for å starte overføringa.

Targus sine adaptre mangler denne linja...

 

[shameless plug]

Ta en titt på websidene og les om produkta. Deretter sjekk ut forumet. Det er utrolig kva som foregår der, og hvilken support man får....

Disse sakene er så lette at selv den mest patetiske casemodder vil kunne klare å fylle opp boksen sin med LEDs som blinker i de mest fantastiske mønstre.

[/shameless plug]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...