Gå til innhold

MSI NX7800GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg trodde 16:9 var widescreen? :hmm: Er jeg på bærtur?

Flott test! :thumbup:

Svaret er vel at begge deler er widescreen.. :)

 

Det er ikke noen tvil om at 16:9 er det vanligiste forholdstallet når det gjelder widescreen, men har sett ymse laptoper og skjermer som opererer med 16:10. For de matematisk prøvede kan det kanskje være interessant med en omregning av forholdstallene 4:3, 16:10 og 16:9 til hvor mye bredere enn høye de er.

 

• 4:3 er 1.33 så bredt som det er høyt

• 16:10 er 1.6 så bredt som det er høyt

• 16:9 er 1.78 så bredt som det er høyt

 

16:10 ligger med andre ord nærmere "standard widescreen" 16:9 enn det ligger 4:3..

Lenke til kommentar

Nå er det vel ingen klar definasjon hva en pixel pipeline er/består av. Men det har tidligere alltid blitt referert til hvor mange pixler GPUen kan skrive ut til framebufferet per klokke. I så måte blir det feil å karaktisere G70's 24 pipelines som pixel pipelines da den kan, i likhet med NV40, "kun" skrive ut 16 pixler per klokke (16 ROPs).

Det ville etter min mening vært mer riktig å kalt disse 24 pipelinene for PS pipelines eller fragment pipelines. Eller gjøre som Beyond3D å beskrive pipeline konfigrasjonen etter texture/pixel/z samples per klokke, som i G70 sitt tilfelle er 24/16/32 og til sammenligning 16/16/32 for NV40.

Lenke til kommentar
Så får vi samme tendensen her som i UT200. Når vi skrur på krevende effekter begynner ting å skje. MSI-kortet klatrer, og presterer best ytelse i 1600x1200.

 

Kor blei det av rettskrivinga?

Eller er UT200 eit nytt spel eg ikkje har fått med meg endå?

Å herregud, spar meg da mann.. INGEN bryr seg, og du var ikke morsom nå. Alle vet da hva han mener, det mangler bare et tall. Dette kan knapt nok kalles feilskriving, iom. at det ikke er noe gramatisk feil.

 

Men så skriver jo du også på nynorsk da, og man vet jo hvor håpløse dere er med språk.. :hmm:

Det er en artikkel, folk forventer at den skal vere rett skrevet. :roll:

 

På forumet er det noe annet.

Lenke til kommentar
Dere er som en Syklubb med bare 60års gamle damer :roll:

 

Alle sier at CPU er begrenset. JA det er den, men konsentrer heller om kortet.

 

HW.no bruker samme "gamle" maskin for å teste Skjermkortene mot hverandre ellers adde vi aldri sett hvordan dette kortet er mot det eldre korta!

 

;)

Men viss det er cpu begrenset ender jo alle kortene på ca samme ytelse, då ser du ivertfall ikke forkjell mellom de.

Lenke til kommentar

Ja får håpe dere får oppgradert testmaskinen til høsten...

 

Til dere som tror 7800GTX er så super rask ta en titt på dette :

 

fear1600aafss.gif

 

Leksa her er : Vil man følge med utviklingen, så må du betale ATI eller nVidia en pen sum penger hvert eneste år... :whistle:

 

edit : Her er testen.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Man kjøper ikke det nyeste skjermkortet for å spille morgendagens spill, men gårsdagens spill i høyere oppløsning og kvalitet kan det virke som noen ganger... 

 

 

Hallo??? Selvfølgelig kjøper du dagens toppkort med tanke på at det skal holde på morgendagens spill. Om du ser på det heftigste spillene pr. idag så er de alle spillbare med mellomklasse kort idag. Jeg forventer at om jeg kjøper et high end kort til 4-5k skal det kunne spille alle kommende spill med max oppløsning i minst ett år framover.

 

 

Ang. at testet ble gjort på en mer 'normal' p4 maskin er greit for de fleste syns jeg, for det er slike maskiner flertallet av leserene har. Kun et fåtall sitter med FX55 cpu osv. Men syns utvalget av spill det blir testet i kunne vært mer variert, ikke kun FPS spill. Hva med et flight sim spill, WOW og andre typer spill som bruker det nyeste av grafikk?

Lenke til kommentar

Er ikke så imponert over dette kortet, at det blir slått av x800 på noen tester er jo ikke så veldig bra. Men to slike kort i SLI vil jo rule gata en liten stund, eneste er at det blir en del penger for å være kongen på haugen i et par måneder.

 

Skulle gjerne likt å sett Nvidia komme med egne vannkjøling SLI sett, Gainward er vel den eneste som kommer med dette nå?

Lenke til kommentar
Fikk du igjen på skatten, men ikke vet hva du skal bruke pengene til? Da kan du trygt ta turen til den lokale hardware-pusheren, slenge en bunke sedler på disken og si: Ett GeForce 7800 GTX takk!
:D

 

Hadde jeg bare vært av den typen som prioriterte pengene slik... ;).

*KosepåsittRadeon9800XTkort*

4.500,- NOK blir nok i feteste laget for meg ja. Men takk for god lesning Kristian! :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Fin review. Overrasket over kortet. Så langt Nvidias beste :-)

 

 

Også her presterer kortet likt i alle oppløsninger, men drar nå klart ifra Radeon X800 XL i de høyeste oppløsningene.

 

Tror ikke den "nå" skulle være der :roll:

Lenke til kommentar

Jeg liker ATI best og bytta ut ett 6800U med X800XTPE og var meget fornøyd med det. Men ATI kortet klarer bare å kjøre BF2 i medium i 1600x1200. Så nå skal jeg ha 7800GTX for å kunne spille med alt på max i BF2. Ja jeg har lyst på crossfire men det kommer jo ikke før i oktober. Nvidia skal ha cred for å komme med dette nå. Så i løpet av neste uke har jeg ett XFX 7800GTX SLI oppsett på gang :D

Lenke til kommentar
Jeg forventer at om jeg kjøper et high end kort til 4-5k skal det kunne spille alle kommende spill med max oppløsning i minst ett år framover.

Da kommer du til å få deg en overraskelse du!

 

For å ta ett eksempel med spillet FarCry @ 1600x1200 4X AA og 16X AF hakker på min maskin når jeg kommer i kamper med fienden. Og jeg har en FX-55 og Geforce 6800 Ultra 450/1200!!!

 

Spillet F.E.A.R eller Unrel Tournament 2007 vil kreve enda mer enn FarCry, så selv nVidia's nyeste barn, 7800GTX, vil slite der med samme innstillinger.

 

Man kan si at 40 fps er spillbart, men når frameraten dropper ned i 20 fps i intense kamper med fienden så er det ikke så spillbart allikevel! 60 fps er smooth gameplay spør du meg :roll:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...