Gå til innhold

MSI NX7800GTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spillene dere har testet gir bare en indikasjon på hva GF7800GTX er god for.

 

Les disse testene:

http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2451&p=1

http://www.hardwarezone.com/articles/view....1638&cid=3&pg=1

 

I "Halo: Combat Evolved" yter kortet nesten 60% bedre enn 6800 Ultra. (hardwarezone)

I Battlefield2 yter kortet bedre eller tilsvarende 6800 Ultra SLI. (anandtech)

Samme gjelder for Splinter Cell: Chaos Theory (anandtech)

 

Overklokking: GPU skal kunne gå fra 430MHz til 480MHz og minnet fra 1200MHz til 1370MHz DDR, noe som vil gi en ytelsesøkning på 13% i beste tilfelle. (hardwarezone)

 

Når det gjelder dobbeltkjerne CPU gir det ingen ytelsesøkning i spill. Først når man kjører tunge prosesser samtidig som man spiller, vil en dobbeltkjerne gi effekt.

Lenke til kommentar
hvorfor test der ikke skjermkort på bedre pc ver  noen som  har  spreker ? :hmm:

Mens jeg syns flisespikkingen på feilskriving tidligere i tråden var noe unødvendig, må jeg bare si til dette innlegget: Hæ? Parles vous Norwegece? ¿Qué pasa?

 

Jeg antar du prøver å si noe sånt som "Hvorfor tester der ikke skjermkort på bedre pc'er. Noen som har sprekere?" men jeg er ikke sikker..

Lenke til kommentar

Blir nok en forandring i måten skjermkortene blir testet på når ny maskin kommer.

 

Som nevnt i tidligere tester blir som sagt alle kort testet med de samme innstillinger, på samme platform.

Dette da vi gjerne vil vise en direkte sammenligning mellom kortene.

 

Nå som det begynner å bli såpass stor forskjell mellom dyre og rimelige kort, er det nok ikke dumt å dele opp ytelsesresultatene i 2 forskjellige diagrammer.

 

De kraftigste skjermkortene bør da testes fra 1280x1024 til 2048x1536, AA og AF bør også settes ett nivå opp.

 

De rimeligere kortene kan testes med de innstillinger vi bruker i dag.

Det eneste som kanskje vil være et lite problem i en sånn sammenheng, er hvor man skal sette grensen mellom klassene.

Det vil sikkert bli mange som da mener at et bestemt kort burde være i klassen over eller under.

 

Men at det kanskje bør deles opp etter hvert, er nok en god løsning på sikt.

 

Og det var selvfølgelig UT2004 det skulle være, er ikke like greit alltid...

Synd rettefunksjonen i Word ikke tar sånne feil :)

Lenke til kommentar

Syns egentlig vi skal være glad for å få en test på en norsk side såpass raskt etter at kortet kom ut, og ikke bare klage på små skrivefeil.

 

Det at CPUen er en begrensende faktor er jo helt klart, men det gir allikevel en pekepinn på hvordan dette kortet ligger i forhold til andre kort på markedet, som ble testet på samme maskinen.

Lenke til kommentar

Dere er som en Syklubb med bare 60års gamle damer :roll:

 

Alle sier at CPU er begrenset. JA det er den, men konsentrer heller om kortet.

 

HW.no bruker samme "gamle" maskin for å teste Skjermkortene mot hverandre ellers adde vi aldri sett hvordan dette kortet er mot det eldre korta!

 

;)

Lenke til kommentar

Som nevt ovenfor så mangler det fokus på de nye kule effektene som SuperAA. Hadde vært greit om dere la dette til testen. Det er jo helt klart en av de store nyhetene med dette kortet, og dere burde tatt dere tid til å teste ut dette skikkelig, selv om trangen til å komme først ut med omtale av 7800kortet sikkert er stor.

 

Anandtech har virkelig skjønt det..hehe. FX-cpu og ikke en oppløsning mindre enn 1600x1200..Hvor i all verden får man tak i en monitor som klarer 2048x1536 på 75-85hz? Snakker man 23 tommer da eller? (jeg vil ha en :love: )

Lenke til kommentar

Dessverre er det sånn at kortet måtte videre til testing, ganske umiddelbart.

Så det er snakk om en hurtig test av kortet, men flere 7800GTX kommer garantert til å bli testet.

 

Skal være enig i at super AA burde vært nevnt, men vi fikk ikke tid til å få testet alle funksjoner og skrevet om de.

Det ble en hurtig å helt "Basic" test, for å få den ut ganske raskt.

 

Men vi skal se mer på overklokking og andre spesifikasjoner av kortet etter hvert.

Men først må nok testmaskinen en runde i "oppgraderingstrommelen" først...

Lenke til kommentar
Begynn å test kortene med max AA/AF, blir litt for pinglete med bare 4xAA/8xAF.

 

Disse kortene må da minst takle 8xAA/16xAF

Uenig. Men derimot burde testene spare seg for å teste oppløsninger under 1280x960. 4xFSAA er nok det som er mest aktuelt for de fleste, god bildekvalitet og lite ytelsestap.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Glitrende pennføring Kristian!

Tenkte først å kommentere valg av CPU, men med nærmere ettertanke synes jeg det var perfekt. Det er da drøssevis av nettsteder som tester dette kortet med kvass AMD CPU, likevel sitter mange med Intel, og lurer på om de må bytte hele systemet for å nyte et slikt kort. Kort sagt flott test!

Lenke til kommentar

Tror nok det er mange som gjør det samme som tørrfisk, de fleste spiller i dag i oppløsningene 1024x768 eller 1280x1024.

 

At 1280x1024 er den mest brukte oppløsningen i dag er det ikke tvil om.

Det går jo ett par 17 eller 19" LCD skjermer ut av fabrikkene om dagen.

 

Men etterhvert vil nok oppløsningene folk bruker øke av forskjellige årsaker.

Det ene da 20" skjermer og oppover vil falle i pris, samt at CPU og andre komponenter byttes ut og oppgraderes.

Alt for til slutt å få en bedre spillopplevelse.

 

Etterhvert vil vel også salg av 16:10 skjermer (Widescreen) ta av, dette er oppløsninger som virkelig krever ressurser av skjermkortet.

 

Selv har jeg veldig lyst på en 23" 16:10 skjerm med oppløsningen 1920x1200, som helst ikke har noe etterslep. Men det er nok en stund til ennå.

 

Til daglig holder vel den jeg har en stund til, men det er lov å drømme....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...