Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ny pc, ingen overklokking. Men stramme timings på minnet:

 

5749 fikk jeg da i PCMark05

 

http://service.futuremark.com/compare?pcm05=85489

 

Kjører minne brikkene på DDR2-800 med timings: 4-4-4-8-5

Fikk tilsvarende resultat med DDR2-667 med timings 3-3-3-8-5

 

Tror ikke jeg skal overklokke noe særlig, siden CPU ikke akkurat er kald.

Med Zalman 7700cu og 3 80*80 kabinett vifter ligger CPU temp på ca 60-70 idle og opp i 90 på full load. :dribble::thumbdown:

 

Men hastigheten blir ikke redusert på CPU med disse temperaturene, så det skal vel gå greit...hehe

Lenke til kommentar
Konge resultat mister!

Ja er vel ganske fornøyd selv etter som at veldig mange her på forumet har "dømt" pc'en min nedom og hjem. OG at ytelsen på Pentium EE 840 ikke er så mye å skryte av.

Men synes 5749 er ett greit tall, spessielt når jeg ser at CPU'er overklokket til 3755 Mhz får lavere score.

 

Tror valget av minne som gjorde har en del og si der.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Enig i at det er et godt resultat, og det var spesielt spennende å se systemet ditt som i bunn og grunn er veldig likt mitt. :)

 

Eneste forskjell er at jeg har mer minne og AMD X2 i stedet for P4.

 

Men det jeg lurer på er hvorfor din Raptor yter såpass mye bedre enn min? Har du tweaket noe der, eller er det noe rart med min? :hmm:

 

Noen idèer?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Enig i at det er et godt resultat, og det var spesielt spennende å se systemet ditt som i bunn og grunn er veldig likt mitt. :)

 

Eneste forskjell er at jeg har mer minne og AMD X2 i stedet for P4.

 

Men det jeg lurer på er hvorfor din Raptor yter såpass mye bedre enn min? Har du tweaket noe der, eller er det noe rart med min? :hmm:

 

Noen idèer?

 

-KJ

Ingen ide på hvorfor disken min er raskere enn din. KAn det være fordi du har overklokket systemet? Jeg har jo ikke klokket CPU eller FSB eller noe annet. Kun timings på minnet.

Men som du vil se på linken under, går disk hastigheten min ned når jeg endre timings på minnet. Så nå er vi ganske likt der også.

 

Hvis du ser her:

http://service.futuremark.com/compare?pcm05=84988

så ser du at når jeg ikke hadde gjort noen ting med minnet, så hadde jeg 11.12 MB/s nå har jeg 9.64 MB/s du har 9.92 MB/s

 

Fikk en ny score nå, så nå er vi nesten helt likt der da.

 

Nye scoren er: 6122 :thumbup:

 

http://service.futuremark.com/compare?pcm05=86408

 

Du har 6129 ser jeg.

 

Kjører nå med DDR2-800 timings: 4-3-3-8-(3)

Skal teste noen variasjoner til. :thumbup::dribble:

Lenke til kommentar

Da slo jeg deg, fikk 6187 :thumbup: nå med følgende minne innstillinger:

DDR2-800 timings: 4-3-3-6-(3)

 

http://service.futuremark.com/compare?pcm05=86492

 

Ikke for å skryte eller noe, men til alle dere AMD fans der ute. La meg se dere som slår meg i PcMark05 uten å overklokke CPU!! :dribble::dribble:

Akkurat nå er det ingen her som har postet i PcMark05 tråden som har høyere poengsum. Og hva kunne jeg ikke gjort med litt klokking?? hehe

post-108-1125521642_thumb.jpg

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Da slo jeg deg, fikk 6187 :thumbup: nå med følgende minne innstillinger:

DDR2-800 timings: 4-3-3-6-(3)

 

http://service.futuremark.com/compare?pcm05=86492

 

Ikke for å skryte eller noe, men til alle dere AMD fans der ute. La meg se dere som slår meg i PcMark05 uten å overklokke CPU!! :dribble::dribble:

Akkurat nå er det ingen her som har postet i PcMark05 tråden som har høyere poengsum. Og hva kunne jeg ikke gjort med litt klokking?? hehe

Veldig bra :D

 

Vet ikke helt om jeg gidder å kjøre PCmark med min AMD :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vet ikke om dette har vært oppe før.

Men, hva gjør man når man får denne etter å ha kjørt PCMark ?

En stund siden dette ble "posted", men her er ihvertfall svaret...:

Denne meldingen får du når en av testene feiler.. slik at programmet ikke kan gi ett resultat..

På PCMark04 var det typisk ved kjøring av de siste testene som tester grafikk-systemet og program/klokk(skjermkort) ikke var "kompatible"..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Bare for å legge diskusjonen død:

 

Multithreaded Test 1 / Audio Compression 2421.25 KB/s

Multithreaded Test 1 / Video Encoding 362.65 KB/s

Multithreaded Test 2 / Text Edit 149.03 Pages/s

Multithreaded Test 2 / Image Decompression 28.12 MPixels/s

Multithreaded Test 3 / File Compression 5.06 MB/s

Multithreaded Test 3 / File Encryption 23.13 MB/s

Multithreaded Test 3 / HDD - Virus Scan 47.17 MB/s

Multithreaded Test 3 / Memory Latency - Random 16 MB 10.85 MAccesses/s

 

Som du ser så står det klart og tydelig at det er en multithreaded test, altså bruker den begge kjernene og lar meg oppnå en score på over 6000 marks.

Men som El-Asso ganske så riktig påpeker så slår hans singlecore 3500+ min 4200+ X2 i noen tester, da også i en av multithreadtestene. Dette er rart, men ingen av oss har noen forklaring.

 

-KJ

Seint svar her også:

Multithreaded test er ikke nødvendigvis det samme som dual core..

Det jeg ser utifra denne testen er at en "vanlig" P4 med HT scorer bedre/like bra som en P4D (eller X2 for den saks skyld). Det er nok derfor "mykenh2" får så got resultat da han har en CPU med *både* dual core *og* HT.

Jeg er ikke helt overbevist om at PCMark04/05 er en så bra/reeell test på "dual core" eller reell ytelse som det burde være..

Denne tråden tyder på at "finnene" har en del koding å rydde opp i hvertfall..

Lenke til kommentar
Ikke for å skryte eller noe, men til alle dere AMD fans der ute. La meg se dere som slår meg i PcMark05 uten å overklokke CPU!! :dribble::dribble:

Akkurat nå er det ingen her som har postet i PcMark05 tråden som har høyere poengsum. Og hva kunne jeg ikke gjort med litt klokking?? hehe

Skulle egentlig bare mangle. Du har tross alt en CPU som koster over det dobbelte av min. :)

 

Og selv om jeg har en AMD, så betyr det ikke at jeg er AMD fan. AMD X2 yter vesentlig bedre enn Intel sine tilsvarende CPUer for øyeblikket, og dermed var valget lett. Se bare de aller fleste testene i PCMark... ;)

 

Jeg har testet litt jeg også, men det ser ikke ut til at det er mulig å nå 6200 uten å tweake en del på minnetimings, noe jeg er litt for lat til her og nå. Får se senere nr jeg ikke bruker maskinen i min daglige jobb...

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://service.futuremark.com/compare?pcm05=109849

 

Er noe galt med HDD ytelsen, bare ta en titt på de testene her:

Multithreaded Test 3 / HDD - Virus Scan 14.63 MB/s

 

 

Alle andre som har postet url får jo over minst over 20 MB/S

 

Har et DFI LanParty NF4 Ultra-D hovedkort og en Seagate 250GB S-ATA m/ NCQ disk, noen tips om hva som kan være problemet?

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar

Tror nok heller at vi har funnet ut at PCMark05 ikke er en presis måte å måle ytelse på, og derfor ikke orker å bruke så mye energi på det.

 

Jeg tviler ikke på at du er stolt av scoren din, men som du vet så er det ytelse i "real life" som teller. :) Blir kjedelig å kjøre PCMark i lengden...

 

-KJ

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

(Postar dette på nytt etter feilaktig å ha starta ein ny tråd om emnet... :innocent:)

 

Mitt resultat er som fylgjer:

 

CPU Test: 4853

Memory Test: 3971

Graphics Test: 6353

HDD Test: 5627

 

System Test: 5578 PCMarks

 

Link: http://service.futuremark.com/compare?pcm05=183807

 

Maskinvare: MSI K8N Diamond hovudkort, AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2,4 GHz (m/Cooler Master Ultra Vortex-kjølar), 2048 MB (2 x 1024 MB) Crucial PC3200 DDR SDRAM, PNY Verto GeForce 7800GT @ 468/1220 MHz (m/Zalman VF-700Cu-kjølar) og Western Digital Caviar SE16 250 GB SATA II harddisk.

 

UPDATE: Eg har no overklokka prosessoren ytterlegare, samt at eg såg at RAMen stod på 2T i BIOS, og endra dette til 1T (aner ikkje kvifor det stod slik). Dette førte til ei stigning i scoren, til 5812 PCMarks. Dette resultatet ligg ute på http://service.futuremark.com/compare?pcm05=183807.

 

EDIT: Han Skrive-Leif hadde vore på besøk, og det er ikkje bestandig like triveleg... :p

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...