Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fy flate for ett møkkaprogram! Lenge siden jeg har sett noe så inkonsistent som dette... Får fra 1000 til 3000 poeng med følgende spec:

 

AMD A64 X2 4200+

2GB Corsairs C2 minne

WD Raptor 74GB

XFX nForce 7800GTX

 

Dette henger for det første ikke på greip, og for det andre så er en variasjon på bortimot 300% helt avsindig. Her må det nok litt patching til, Futuremark...

 

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fy flate for ett møkkaprogram! Lenge siden jeg har sett noe så inkonsistent som dette... Får fra 1000 til 3000 poeng med følgende spec:

 

AMD A64 X2 4200+

2GB Corsairs C2 minne

WD Raptor 74GB

XFX nForce 7800GTX

 

Dette henger for det første ikke på greip, og for det andre så er en variasjon på bortimot 300% helt avsindig. Her må det nok litt patching til, Futuremark...

 

-KJ

Noe er feil med maskina di!

Lenke til kommentar
The change to the boot.ini was ALL THAT WAS NEEDED to boost PCMark05 performance!

 

Oh, and, in case you were wondering, that change is:

 

    Quote:

    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect /usepmtimer

 

Without that value, expect < 1000 pts city for X2 cores. WITH that value, you should be pushing 4k for pts - no additional drivers needed!

 

Jeg linker til tråden i et innlegg over....

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Som jeg har skrevet i en annen post på forumet her så er den svært lite klokkevennlig. Feiler Prime95 ved 210MHz FSB. :(

 

-KJ

Dette viser seg at det skyldtes noe rart i BIOS 1.4. Ser ut til at den var vel hissig på C&Q og dermed undervoltet CPU noe seriøst.

 

Uten driveren fra AMD installert så klarte heller ikke Everest å lese ut data riktig fra CPU, og dermed så jeg ikke feilen før jeg leste om den på Futuremark sitt forum. :p

 

Nå har jeg satt opp VCore til +9.9%, og nå klokker den bedre. :)

 

Kjører nå 2.42Ghz og stabilitetstester der før jeg evt. skal klokke videre.

 

-KJ

 

EDIT: Feiler stabilitetstesten i OCCT etter ca. ett minutt, men kjører PCMark05 for det.

 

http://service.futuremark.com/compare?pcm05=37923

Endret av jevel
Lenke til kommentar
Kan det være Raiden som gjør susen her :dribble:

Ja, RAID 0 gir en kraftig boost i minst 3 av testene (XP oppstart, general HDD og multi-tasking m/virus-scan).

Hvis du sammenligner med min test over så ser du at det er kun i XP startup at min ene disk blir skikkelig slaktet. Ellers henger den noenlunde med. :)

 

File decryption derimot... Min A64 X2 scorer bare halvparten så mye som den P4en. :p Hadde det ikke vært for at testen er multithreaded ville nok den ha slått scoren min.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hvis du sammenligner med min test over så ser du at det er kun i XP startup at min ene disk blir skikkelig slaktet. Ellers henger den noenlunde med. :)

Ja, men din ene disk er jo en raptor da... Forskjellene med raid blir noe større hvis man sammenligner med en vanlig 7200rpm sata disk.

 

Bra fart i den X2'en forresten :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...