Gå til innhold

Anbefalte innlegg

8166... weee

 

amd 4000+

Kingston ultra low latency ram (1gb)

raptor disk 37,7 og sata 400gb

Gainward Geforce 7800 Gfx

Asus SLI premium HK

 

Så søtt :) Forrige pcen min greide ikke kjøre pcmark05  :blush:

8166 på en singlecore CPU ? :!: Ja det skal jeg gjerne se :)

Gløm det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Steike :thumbup:

 

Vet ikke om det har interesse for noen, men jeg kan jo for morro skyld nevne de av testene der min A64 3500+ @2484 MHz med GeForce 6600 GT gjør det bedre eller like bra som X2en din.

 

3500+ vs X2

 

Physics and 3D

(FPS) 162.07 vs 157.87

 

File Decryption

(MB/s) 42.45 vs 42.61

 

Multithreaded Test 3 / Memory Latency - Random 16 MB

(MAccesses/s) 12.02 vs 10.85

 

Resten er nok bare sorgen :p

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til det der, men skjønner ikke helt hva det skyldes. Så liten forskjell som det er på CPU hastighet her, så skulle X2 teoretisk sett yte det samme, men det gjør den da altså ikke.

 

Når det gjelder minnet, så kjører du sikkert strammere timings enn meg. Alt mitt står på auto. :p

 

Hadde planer om å eksperimentere mer med maskinen, men må ha den i mitt daglige arbeid, så jeg tror jeg drøyer litt.... ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Steike :thumbup:

 

Vet ikke om det har interesse for noen, men jeg kan jo for morro skyld nevne de av testene der min A64 3500+ @2484 MHz med GeForce 6600 GT gjør det bedre eller like bra som X2en din.

 

3500+ vs X2

 

Physics and 3D

(FPS) 162.07 vs 157.87

 

File Decryption

(MB/s) 42.45 vs 42.61

 

Multithreaded Test 3 / Memory Latency - Random 16 MB

(MAccesses/s) 12.02 vs 10.85

 

Resten er nok bare sorgen :p

Off off off, unskyld ord bruket men fatter ikke folk at eks: 3d mark 05 , aqua 3 osv er en fuckings singel-task så om du har en X2 eller en vanlig 3500 så er det ikke 3500 vs 4200 x2 men, 3500 vs 1 av corean på x2 cpuen. å i dette tilfelle hvist det er en 4200 så er det en fattig 2,2 ghz cpu med 512kb cache....

 

Hvist du vil få bevis på at dual-core er kraftigere så er ikke det noe prob... Gjør bare slik: kjør Pcmark 05 + norton virussjekk samtidig, å se da hvilken cpu som kommer i live igjenna det best......

 

Tru meg, 3500 kommer til å være like langt etter som de " dårlige batteriene "i duracell reklamen. Mens X2 blir å være duracell selv :thumbup:

Endret av The Nomad
Lenke til kommentar

withstupid.gif

Javel, og hvor har du det fra at PCmark er et singeltask program ? Hvorfor tror du Intel med HT, Pentium D og AMD x2 og Dual-cpu systemer gjør det bedre enn en singel AMD64 ? Fordi benchmarken er multithreaded. Det du sier her, er bullshit.

 

I motsetning til 3dmark tester PCmark hele maskinen, og tar fordel av multithreaded CPU'er/dualcore osv.

Lenke til kommentar

Så det du sir er at Pcmark05 støtter AMD athlon X2 å tester deres dual-core.. hvorfor sir da el-asso at hannes 3500 slo en x2??? Den kan ikke teste cpuen da som en dual-core, simpelt helt umulig at den slår X2 hvist den blir testet som en dual-core

 

 

Edit: Har ikke brukt Pcmark05 men vet bare så pass mye at en 3500 kan ikke slå en X2 når det kommer til at X2en får bruke begge corene, å da høres det ganske sykt ut at han sir at hannes 3500 slo X2en.

Endret av The Nomad
Lenke til kommentar

Bare for å legge diskusjonen død:

 

Multithreaded Test 1 / Audio Compression 2421.25 KB/s

Multithreaded Test 1 / Video Encoding 362.65 KB/s

Multithreaded Test 2 / Text Edit 149.03 Pages/s

Multithreaded Test 2 / Image Decompression 28.12 MPixels/s

Multithreaded Test 3 / File Compression 5.06 MB/s

Multithreaded Test 3 / File Encryption 23.13 MB/s

Multithreaded Test 3 / HDD - Virus Scan 47.17 MB/s

Multithreaded Test 3 / Memory Latency - Random 16 MB 10.85 MAccesses/s

 

Som du ser så står det klart og tydelig at det er en multithreaded test, altså bruker den begge kjernene og lar meg oppnå en score på over 6000 marks.

Men som El-Asso ganske så riktig påpeker så slår hans singlecore 3500+ min 4200+ X2 i noen tester, da også i en av multithreadtestene. Dette er rart, men ingen av oss har noen forklaring.

 

-KJ

Endret av jevel
Lenke til kommentar

Den der riggen og et 7800GTX, og du ville nok ha slått meg ganske kraftig.

 

Ser på scoren din på XP oppstart at den SCSI disken din er vesentlig raskere enn min Raptor 10kRPM... :(

 

Men i HDD Virus søk så lagger den noe etter :) Rare greier.

 

Tror nok vi kan konkludere med at disse testene er og blir litt upålitelige som ytelsesbencher, og mer for oss nerder som liker å få bekreftet at vi har über maskinvare... :D

 

-KJ

Lenke til kommentar

Som jeg sa i sta.. Har ikke brukt programmet enda, men når jeg får tilsendt det nye ovedkortet så skal jeg teste pcmark selv.. Du kan se data specen på infoen min.

 

Men høres jo faktisk sykt ut da, men hva er hannes data spec i forhold til din??

 

Jada jada gå å sjekk linken..

Lenke til kommentar

4278 Pc marks

 

Vannkjølt a64 3000+ (winchester) Pqi 1024mb. ddr 500

Orginalkjølt Ati Sapphire Radeon x850xt

 

Får i 1024 mb mer minne i morgen...

Sliter med treg hdd...

 

Forresten Snekkern, hvorfor i svarte knuser ikke ditt opsett mitt mer en det gjør ???

 

Har du en feil enplass ??

 

Trodde Hdd, Cpu, Minne, Hovedkort & Skjermkort skulle være omntrent 2x bedre på ditt opsett ??

Endret av SatanClaws
Lenke til kommentar
Det står at du ikke fikk kjørt pcmark ferdig, sikkert fordi du fikk en e-post eller noe sånt som avbryter scanninga.....

 

 

Når du skal kjøre pcmark05, lukk alt av andre programmer, og ikke rør pc'n før testen er ferdig.-.

Nyformatert maskin.

Egen bruker.

Jeg var ikke i rommet en av gangene.

Har kjørt den mange ganger.

 

Altså, tror ikke det har noe med det å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...