Gå til innhold

421 defence og rogue-duell.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Han var rogue..

en m8 av meg i guildet ville se hvor mye skade han gjorde.

Så jeg tok på meg alt tank gearet, og stilte meg med ryggent til slik at han kunne backstabbe.

421 var defencen. Han hadde felstriker + distracting dagger med Crusader på.

Tok meget lang tid, da Crittene hans lå på rundt 100-110 damage.

Etterpå kjørte jeg tankgear duell mot han, og vant så det sang etter.

han fikk endel Miss miss block block parry parry :w00t:

bare morsomt ..

Endret av GRendal
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det er egentlig en smakssak da, men som regel er det daggers som gjør mest skade.

De "superarmorfolka" i UBRS er det ikke så veldig mange av andre plasser da :mrgreen:

Skrevet

Kjøpte Ardent custodian, Epic lvl 38 mace med 33 dps, 100 armor og +7 defence, så nå er defencen på 428 :-)

Skal få den opp til 450+ ;-)

Skrevet

omg!!111!1 nerf rogues, we cannot win a duel versus warriors, and soon warlocks are gonna own uzzzz when they nerf WotF!!111!22 :p

gleder meg til å se whining

Skrevet

Er morsomt å duellere mot rogues som plate-bruker.

Ambush crit for maks 750 damage (testa mot en rogue med core hound tooth i går), og ellers minimal dmg per hit. De med vanlige våpen ligger på 600-650 maks.

Og det beste, rogues critter som det griner etter i høy lvl, og da får jeg 30% block ^^

Legger på en talent skill der, 30% til, i tillegg til 12-13% normal block chance. Eid :D

Skrevet
overpower mot rogues... er det mer å si ?

Jepp, på tide at warriors kun får bruke clothes. nerf warriors!

Det hjelper for en rogue å bruke garrote og rupture mot mail/plate klassene, siden damage på disse ikke vil ha noe reduksjon pg.a. armor.

Skrevet

Felstriker i mainhand er jo heller ikkeno å rope hurra over. Barman shanker er jo mye bedre i main. Barman i main, felstriker i offhand.

Siden du får attackpower i forhold til farta på daggern du sloss med blir regnestykket

mindmg-maxdmg+speed*attackpower dps = dmgoutput

Felstriker har 54 til 101 i dmg, 1.7 i speed. ( proccen er ganske nice, men den proccer jo ikke så veldig ofte, og da har man som regel ikkeno energy )

Om jeg da har 50dps ekstra fra attackpower, blir regnestykket

Min 54+1,6*50 = 139

Man 101+1,6*50 = 181

Så output fra den daggern i main for meg da ville vært 139-181 i dmg, dette i pure output i forhold til vanlige slag. Sinister, backstab, ambush følger også nogenlunde samme regler, med litt annen regnemåte. Man får hvertfall sett forholdet i skade ved å regne ut på normale attacks.

Barman shanker har 51-95 dmg, 2.0 i speed

Min 51+2.0*50 = 151

Max 95+2.0*50 = 195

Samt alle backstabs, ambush, sinisters vil også være høyere, pga den har 2.0 i speed og vil gi mer attackpower bonus.

Perditions Blade som jeg bruker har 1.8 i speed, 73-137 i dmg.

Min 73+1.8*50 = 163

Max 137+1.8*50 = 227

Som er meget nice.

Nå ble det vel kanskje helt og holdent uten mening den posten her - men det jeg ville frem til er at han kanskje heller skulle satt barman shanker, gutgore ripper, perditions blade i mainhand og heller bruke feilstrikern i offhand. Selv om den er lilla og søt - synes jeg ikke den bør brukes i main når det er så lett å skaffe barman shankern, som vil gjøre mer skade på motstanderne.

Slik jeg anser det er felstriker / corehound tooth kun gode i offhand - ville ikke hatt noen av dem i mainhand for en femmer engang :)

Og til alle de som tviholder på swordroguen sin, test daggers - farm shankern og kanskje bonescraper i offhand, så får dere se hvor vanvittig mye artigere det blir å spille, enn å bare stå å denge løs med SS og en evisc i ny og ne :)

Nå var kanskje 50dps ekstra fra attackpower litt å ta i, for å finne ut hvor mye DPS ekstra du har fra attacpower, tar du bare

DIN ATTACPOWER / 14 = DPS

i mitt tilfelle 658/14 = 47 dps så i regnestykkene over burde 50 vært byttet med 47 for å få summene jeg får.

Eller for å finne gjennomsnits hit blir det

Attackpower / 14 * weaponspeed + ((min+max)/2) = gjennomsnitts hit

Det er utifra dette tallet backstab/ambush/sinisterstrike og alle andre dmgattacks baserer seg utifra, så 36.5 dps barman shanker vil gi høyere hits enn 45.6dps felstriker.

Er hvertfall noe å tenke på.

Men gg og sånt med tanking - kanskje prøve mot en rogue med litt mer futt i enn han kameraten din :)

Skrevet (endret)
[masse nyttig info]

Og til alle de som tviholder på swordroguen sin, test daggers - farm shankern og kanskje bonescraper i offhand, så får dere se hvor vanvittig mye artigere det blir å spille, enn å bare stå å denge løs med SS og en evisc i ny og ne :)

[mere myttig info]

Ja, har nå får tiden runs etter Barman Shanker med en snill finske (jeg starta i lvl 53, er 55 nå, og enda ikke droppa :D). I den anledningen kjøpte jeg meg Julie's Dagger (som off-hand dagger). Jeg var fra før en garvet s/s-rogue, og syntes at denne daggern var en liten fis da jeg prøvde den. Så fikk jeg idéen om å applye litt poison, og vips, killing machine. Kan bare ikke vente til Barman dropper (faen ta Mixologist's Tunic eller hva den nå het), da blir det utrygge tider :D

Forresten, takk DeeTee, for masse nyttig viten! :thumbup:

Edit: Og apropos, så lenge en rogue har litt crippeling og deadly poison skulle en warrior ikke være så vanskelig...

Endret av Mr. Jenssen
Skrevet (endret)

Tja.

En dyktig rogue tar lett livet av en warrior. (Har en 60 Warrior selv)

Edit: Så litt på regnestykket ditt og lurer på hva jeg gjør feil. 153 + 3.8 * 43 = 6742 :O

Endret av Dandar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...