Gå til innhold

Krigsfilmer til Anbefalninger?


Mammuten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beste krigsfilmer:

 

Band of Brothers(mini serie men må tas med.)

Full Metal Jacket

Platoon

Saveing private ryan

The Thin Red line

 

Dårligeste krigsfilmer:

 

Den Siste samurai

Pearl Harbor

Windtalkers

We were soldiers

Alle nevnt flere ganger før, men at den siste samurai skulle gå under som dårlig, skurerr litt i min ører, elsker den filmen. Subjektivt og godt.

Lenke til kommentar
Alle nevnt flere ganger før, men at den siste samurai skulle gå under som dårlig, skurerr litt i min ører, elsker den filmen. Subjektivt og godt.

som "krigsfilm" er den middelmådig til dårlig.

 

Som det den egentlig er, ett dødsfint studie av japansk kultur og en episk fortelling om en mans vei fra fordømmelsen til frelse, funker den meeget bra :)

Lenke til kommentar

Jeg synes den er dårlig. En mann som lærer seg kulturen og alt sånt båss, så helt i slutten når alle samuraiene er så modige at soldatene griner er så dårlig at jeg må le. Godt jeg ikke så den på kino for det hadde vært flaut. Hvis du vil ha en latter så se sluttscenen. Gidde ihvertfall en god latter så dårlig og kjedelig den filmen var.

Endret av cartMann
Lenke til kommentar
Det er en film som handler om en som blir brent opp i ett flykrasj i Sahara, og det er en sykepleier som steller han mens krigen raser som fullt.

Hva heter filmen?

 

Edit: Gikk som lørdagsfilmen på tv2 for en stund siden.

Den engelske pasienten

Lenke til kommentar
Det er en film som handler om en som blir brent opp i ett flykrasj i Sahara, og det er en sykepleier som steller han mens krigen raser som fullt.

Hva heter filmen?

 

Edit: Gikk som lørdagsfilmen på tv2 for en stund siden.

Den engelske pasienten

Det var det ja :thumbup:

 

Edit: De har den ikke på CDON :cry:

Endret av tn_00
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blir vel litt OT siden dette bare skulle omhandle skikkelige krigsfilmer, men,men...

 

TV-serien Foyle`s war som gikk på NRK som påskekrim likte jeg fordi den tok opp sidene ved livet til de som ikke kjempet ved fronlinjen.

 

"Den Engelske pasienten" har jo rykte på seg for å være en skikkelig tåreperse av en jentefilm, men jeg liker den også selvom jeg står når jeg tisser.

Flott tråd forresten :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...