Gå til innhold

Krigsfilmer til Anbefalninger?


Mammuten

Anbefalte innlegg

Anbefales ikke:

Pearl Harbour

Windtalkers

We Were Soldiers

 

Disse er så dårlige på skuespillet, handling og til tider effekter at det er til å grine av.

 

Bare så folk vet det

 

On topic:

 

Tae Guk Gi

Endret av co2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jess takk for at noen navnte " De lengste dagen" fy faen sier eg bare rett å slett, for en utrolig bra og dekkende film. Okei den er laget for leenge siden, men det gjør det ikkje mindre bra ford, tvert inoti. Eg har dvd utgaven av den, og gudd veit kor mange ganger eg har sett den :dribble:

 

KAn legge til " A Brigde too far" mange kjente skuespillere her, pluss det er en knall god film om Operation Markedt Garden. anbefales på det meste :thumbup:

Lenke til kommentar
I miss you more than Michael Bay missed the mark, When he made Pearl Harbor. / I miss you more than that movie missed the point, And that's an awful lot, girl. / And now, now you've gone away, And all I'm trying to say, is: Pearl Harbor sucked and I miss you. / I need you like Ben Affleck needs acting school, He was terrible in that film. / I need you like Cuba Gooding needed a bigger part, He's way better than Ben Affleck. / And now, all I can think about is your smile, and that shitty movie, too! Pearl Harbor sucked and I miss you. / Why does Michael Bay get to keep on making movies? / I guess Pearl Harbor sucked, just a little bit more than I miss you.
Lenke til kommentar
I miss you more than Michael Bay missed the mark, When he made Pearl Harbor. / I miss you more than that movie missed the point, And that's an awful lot, girl. / And now, now you've gone away, And all I'm trying to say, is: Pearl Harbor sucked and I miss you. / I need you like Ben Affleck needs acting school, He was terrible in that film. / I need you like Cuba Gooding needed a bigger part, He's way better than Ben Affleck. / And now, all I can think about is your smile, and that shitty movie, too! Pearl Harbor sucked and I miss you. / Why does Michael Bay get to keep on making movies? / I guess Pearl Harbor sucked, just a little bit more than I miss you.

Tidenes humoristiske musikk-nummer i en film! :love:

 

EDIT:

--------------------------------------------------------------------------------------

Saving Private Ryan er forresten tidenes krigsfilm. Så arrogant selvsikker er jeg, at jeg tør påståd noe slikt.

 

Dagbladets anmeldelse

En glimrende film av en regissør som vil si noe vesentlig og gjør det så tårene vil trille på mange. Vi ser det alt for sjelden. «Menig Ryan» fortjener et større publikum enn «Titanic».

 

VGs anmeldelse

Den definitive krigsfilmen! Spielbergs ærend er å fortelle hvordan helt vanlige mennesker kan oppleve det knapt fattbare. Og han gjør det med stor anstendighet og lite spekulasjon. Dessuten: Spielberg kjenner sitt publikum. Djevelskap må doseres for å bli fattbar. Pusterommene er mange nok; et bredt spekter følelser - ja da, også humor - gjør filmen menneskelig.

 

FilmMagasinets anmeldelse

Tidenes beste krigsfilm. Redd menig Ryan tar den vanlig soldats ståsted, og stiller spørsmål både ved krigens logikk og moral på en måte som aldri er gjort tidligere. Steven Spielberg prøver ikke å skape helter. Han viser vanlige mennesker som er havnet i en situasjon de helst ikke vil være i. I en krig som for dem er uten logikk. Det som først og fremst gjelder er å overleve.

 

Personlig synes jeg Enemy at the Gates burde stappes oppi For-flaut-til-å-sees boksen, i lag med Pearl Harbor, Windtalkers og We Were Soldiers

 

EDIT 2: Hvorfor i all verden er ikke The Thin Red Line nevnt som en anbefalt krigsfilm?! Før opp!

 

EDIT 3: Sett også opp 1979 versjonen av All Quiet on the Vestern-front.

Endret av Kyrre (GHL)
Lenke til kommentar
Saving Private Ryan er forresten tidenes krigsfilm. Så arrogant selvsikker er jeg, at jeg tør påståd noe slikt.

 

EDIT 3: Sett også opp 1979 versjonen av All Quiet on the Vestern-front.

Vel, jeg for en er uenig. Synes blant annet at "Hotaru no haka", "The Pianist" og "Schindler's List" er bedre. Men, dette blir jo alltid en smakssak. Liker rolige, triste krigsfilmer fremfor episke blodbad.

 

Den originale "All Quiet on the Western Front" (1930) slår remaken. Men, igjen - smakssak.

 

:)

Lenke til kommentar
Saving Private Ryan er forresten tidenes krigsfilm. Så arrogant selvsikker er jeg, at jeg tør påståd noe slikt.

 

EDIT 3: Sett også opp 1979 versjonen av All Quiet on the Vestern-front.

Vel, jeg for en er uenig. Synes blant annet at "Hotaru no haka", "The Pianist" og "Schindler's List" er bedre. Men, dette blir jo alltid en smakssak. Liker rolige, triste krigsfilmer fremfor episke blodbad.

Det forskjellige typer filmer, bare fordi det er under krigen så kan de ikke sammenlignes på den måten.

 

Men det skal sies at alle filmene er gode

Lenke til kommentar
Flere som har noen gode filmer på lager?

Hearts War, verdt og se?

 

Harts War faktisk. Og nei, den er ikke å anbefale. Do the math, alle amerikanske storproduksjoner som ikke har kommet på kino, er dårlige.

 

En annen dårlig film å nevne, men ikke anbefale er To end all wars.

Er du sprø?? To end all wars er jo fantastisk film, flotte skuespiller prestasjoner heile veien :tease: men igjen,smak og behag.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...