Gå til innhold

Eksperiment: Verdens verste låt


riktig

Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg tenker på om dagen. Jeg har tenkt så mye på det at jeg har bestemt meg: Jeg skal lage verdens verste låt!

 

Med verste mener jeg ikke dårligste, men rett og slett en låt du ikke klarer å høre på. Jeg vil ha den så intens og stressende at man rett og slett må skru av.

Tankene jeg har er å skape noe vanvittig ekstremt. En hybrid av Mr Bungle, Devin Townsend, Dream Theater, Spiral Architect, barnesang, sirkusmusikk, skrekkfilmmusikk, prog, jazz...I det hele tatt, anything goes.

 

Elementer jeg bare må ha med er:

 

Ekstremt trommespill

Brutal riffing

Barnegråt

Barnekor

Latter

Lydeffekter og samplinger

Mye bruk av disharmonier

Polyrytmikk og hyppige taktskifter

Muligens blåsere og trekkspill

 

 

Jeg vil gjerne ha tips og ideer som kan bidra til å gjøre dette så grusomt som mulig. Jeg nevner igjen at dette ikke skal bli verdens dårligste, men verdens verste og ubehagelige låt. Si fra om dere vil bidra.

 

Om man må skru av, blir stressa, får panikk eller blir dårlig har jeg nådd mitt mål.

 

 

 

Disclaimer: Ja, jeg er sjuk i hue, men ellers en grei kar :fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør sjekke ut Gorguts, sær fusionaktig death metal. Slår deg som uhørbart første gangen du hører det, men blir jo bra etterhvert da. Gjør noe lignende som dem, men overdriv noe sinnsykt..

 

Grindcore også en fin inspirasjonskilde til prosjektet ditt. :wee:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Tja, Sandra synger jo som ei kråke, så det burde jo inspirere til noe veldig fælt...

Det gjør hun kanskje(har ikke hørt henne, eller har ihvertfall ikke hørt henne og visst det var henne... ), men hvis jeg ikke tar feil så lager hun pop. Pop er svært radiovennlig type for musikk, ergo: det omvendte av det Maximus her prøver å lage.

 

PS: Kom på et annet band du kan finne inspirasjon i: The Shaggs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...