Gå til innhold

Total War: vikinger og tyskere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette går da riktig bra. liten hær i vær by, 2 store hærer snart klar til å dra på tur mot rom. (se om jeg klarer å komme fram) Byzantium er tatt. Alliert med alle naboer, untatt scythia, og alle mine naboer er i krig med noen andre. Tjener masse penger, og ikke lenge før 3 av mine byer når 6000 grensa. Falxmen og bastarnae gjør jobben sin. Men liker ikke de phalanx gutta, men må vel bruke dem :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kort notis angående tyskerene. Bruk barbarian cavlary. Samme gjelder gallerene. 8 stk i en tropp banker alt de første 50 åra. Bare send dem to og to på hver sin flanke, troppen de angriper får panikk og du kan fortsett videre inn mot miden (ikke jag de som flykter før du har vunnet). Tok ut spania, romerene, og britene med det som gallrene. Litt verre mot tyskerene forstålig nok.

 

Ellers er kan du pakke sammen og dra til syden. Bare bygg mass units. Selg bygninger du ikke har bruk for og sleg trade rights. ta turen ned til roma og bank de og resten av romerene. Presto så har du allerede vunnet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes da ikke makedonerne er så forferdlig store? Er en ganske grei sak å bli kvitt den. Jeg (eks.) gikk inn i Makedonia fra grekernes provinser. Hvis du får tak i den store byen innimellom fjellene (husker ikke navn) har du dem for sure. Der kan du sende ut tropper i alle retninger. Den er også relativt bra oppgradert med gode murer osv. En meget sentral by som også etterhvert får gode inntekter.

Lenke til kommentar

nei uff fuck thrace. De klarte ikke å banke en flokk med barbarer engang. Tullinger. Gidder ikke spille med de mere. Spiller som spania nå, og det går kjempe fint. Masse penger, hele øya sikret. Klarte å ta cartaghe med en diplomat :) Først adopterte jeg en numidiansk prins, så bestakk jeg et par opprørs hærer som ble med prinsen min, så kjøpte jeg leiesoldater til det ikke var flere i vestlige afrika, og så tok jeg cartage :D Johoo. 15000 innbyggere under min kontroll. Vel jeg tenkte jo som så at en slik by er fin å ha, men den oppkjøpte hæren min klarte ikke å holde opprøret nede, så vips, by by til den hæren. Skulle puttet hele gjengen i galgene, alle sammen .. mohaha

Lenke til kommentar
nei uff fuck thrace. De klarte ikke å banke en flokk med barbarer engang. Tullinger. Gidder ikke spille med de mere. Spiller som spania nå, og det går kjempe fint. Masse penger, hele øya sikret. Klarte å ta cartaghe med en diplomat :) Først adopterte jeg en numidiansk prins, så bestakk jeg et par opprørs hærer som ble med prinsen min, så kjøpte jeg leiesoldater til det ikke var flere i vestlige afrika, og så tok jeg cartage :D Johoo. 15000 innbyggere under min kontroll. Vel jeg tenkte jo som så at en slik by er fin å ha, men den oppkjøpte hæren min klarte ikke å holde opprøret nede, så vips, by by til den hæren. Skulle puttet hele gjengen i galgene, alle sammen .. mohaha

Hehe, virker som du setter deg skikkelig i det ;) . Det er skikkelig irriterende når det blir rebellion og hele armeèn din blir satt ut. Da får rebellene 3 gull streker i experience og denger livssjiten ut av det meste. Det blir et hel**** å få byen tilbake da. Skaff deg masse siege maskiner som kan bombe de susete fiendene, siden rebellene har en skikkelig dårlig general som oftest.

Lenke til kommentar

en må jo engasjere seg!! da det blir spennanes. Vel siden afrika styrkene mine kun består av leide tropper og alt annet rask diplomaten min og hans visa kort klarer å få tak i, så er det ikke mye siegamaskiner, og backup kommer nok aldri, hahhaa, min numidianske prins skal få en tørr, umerket grav i ørkenen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...