Gå til innhold

Total War: vikinger og tyskere


Anbefalte innlegg

Er det noen modder som gir meg vikinger? Som er ferdige? Eller noen modder som gir meg noen ultra tøffe styrker som aldri flykter uansett hvor ille ting ser ut?

 

Som nystarta rtw fan trenger jeg en faction som passer til meg, og enten så er alle feige (phalanx)(møkka grekere) eller så stikker de tøffe gutta the hell out of dodge når fienden blir for mange, og det eneste laget som passer meg litt(tyskerne) klarer jeg ikke å spille med for innen de har fått noen tøffe units, så har alle rotta seg sammen mot meg, bare forde diplomaten min ikke klarte å få til noen allianser. Men tøffe er de, derfor prøver jeg gang på gang. Noen som har noen tips til hvordan spille med tyskerne? (eller germanerne hvis dere skal pirke)

Endret av andre_sn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er vist ein tråd om en viking mod ett eller annet sted på forumet, men jeg vet ikke om den er færri.

 

Vil du ha ultra tøffe units så har du jo Spartan Phalanx, det skal MYE tell før de flykter, men du må værra enten greker eller macedoner trur jeg.

Ellers kan du jo spelle med arcade battles, da blir moral faktoren nermest fjærna.

Men det ække no morro vett.

 

Romerne har jo ganske god moral de og, det anbefales å gjørra din første campaign med dem. Scipii eller Brutii.

 

Det enkleste er jo å bare bli bedre strategist.. prøv å få fienden tell å stikke av først. Sett de beste troppene dine på flankene sånn at de i midten ikke stikker av så lett, osv. Det er sikkert MANGE guider rundt omkring på nettet.

 

 

Ze Germans er nemlig rimelig vanskelige å spelle med, siden de har en håpløs start posisjon.

 

Den ene gangen jeg spelte med dem så skjedde netopp det du sier... at alle angriper deg. Derfor lønner det seg kanskje å prøva å bli protectorate under en av dem(britene kanskje), da er du nesten garantert en fast allianse med minst en. Funka for meg ihvertfall... men det kan hende det er forskjellig med v1.2.

 

Funker det så burde du prøva å utslette gallerne, så er en front trygg. Da er det bare å konsentrere seg om romerne, prøv å sett opp en fast front rundt tynne bro\fjell pass til du får organisert byene og hærene dine. Etter det er det vel bare å gjørra motangrep tell romerne er on the run, da er verden din.

 

Vet ikke hva annet jeg skal si

 

:hm:

Lenke til kommentar

Var noen gode tips der ja...Har prøvd Germanerne en gang jeg å, da var jeg fersk...Ekspanderte ALTFOR fort, fikk mange byer, måtte spy ut tropper, gikk i heidundrende underskudd, hadde ikke råd til nye tropper, fikk en delj med forsvarsløse byer, halvparten av byene var beleira av romerne, gallerne og brittene, ga opp :whistle:

Så mitt tips er å ikke ekspandere raskere enn at du kan forsvare byene dine.

Samt med Germanerne er det veldig viktig å få bygd opp økonomien, siden de starter med noen lutfattige provinser.

Du bør også prøve å ha et kompani med Schreecing Women i vær hær. Disse setter du rett bak frontlinjen din, og ber de begynne i skrikemodus, da dette oppildner dine soldater og skremmer fiendens. Men hold de ute av kamp, da de er nærmest forsvarsløse...1 i defence :whistle:

Frontlinjen din bør i hovedsak være bygd opp av de phalanxfolka du har. Pass på så du ikke blir flanket, og phalanxene dine med "hylerne" bak seg fikser stort sett biffen.

Dette var ihverfall noe...Lykke til :thumbup:

 

*lese om setningsoppbyggning*

 

Edit: Leif og velkommen til forumet :thumbup:

Endret av DurinVIII
Lenke til kommentar

britene er no stress, knuser alle hærene de setter i land og økonomien er ganske grei, men likevel har jeg ikke råd til å bygge opp en hær til vær by. Selv om jeg har 2 store hærer vendt mot hver front, ledet av flinke generaler så sniker de alltid inn en liten hær og napper på byene mine. Og hvis jeg bygger opp stort mere så tjener jeg ikke no særlig lenger.. Tjener ca 1000 per runde. Og phalanx greier er kjipe saker. Sikkert bra taktisk men kjipt å se på. Liker å se at fienden blir hugget ned for fote, dessuten er tyskernes phalanx folk dumme. Sendte 5 stk mot en haug av peasants og litt annet snacks, men de klarte faen meg å snu ryggen til for å reorganisere seg og vips så var de slakta ned.

Noen som vet hvor mange innbyggere man må ha for å få berserkerne? De er i det minste ikke redde. 200 av dem banker ca 10000 town watch. Prøv på custom battle og sett på snøstorm og skog forhold. Sånn det skal være!! :D

Lenke til kommentar
britene er no stress, knuser alle hærene de setter i land og økonomien er ganske grei, men likevel har jeg ikke råd til å bygge opp en hær til vær by. Selv om jeg har 2 store hærer vendt mot hver front, ledet av flinke generaler så sniker de alltid inn en liten hær og napper på byene mine. Og hvis jeg bygger opp stort mere så tjener jeg ikke no særlig lenger.. Tjener ca 1000 per runde. Og phalanx greier er kjipe saker. Sikkert bra taktisk men kjipt å se på. Liker å se at fienden blir hugget ned for fote, dessuten er tyskernes phalanx folk dumme. Sendte 5 stk mot en haug av peasants og litt annet snacks, men de klarte faen meg å snu ryggen til for å reorganisere seg og vips så var de slakta ned.

Noen som vet hvor mange innbyggere man må ha for å få berserkerne? De er i det minste ikke redde. 200 av dem banker ca 10000 town watch. Prøv på custom battle og sett på snøstorm og skog forhold. Sånn det skal være!! :D

Du skal ikke ha en hær for hver by, 3-4 phalanxer bak murene i en by kan knuse noen ganske store hærer. De er kanskje kjipe å se på, men de er veldig viktige for tyskerne. De er billige og fantastiske i forsvar, men er ubrukelige i angreps hærer.

 

Du MÅ neste få fred med minst en annen grense faksjon, på en måte eller en annen, det er veldig vanskelig å fighte alle sammen samtidig. Sats på fred med britene, så kan du fokusere fullt på gallerne. Når du får noen gode kavaleri enheter så må nesten gallerne knuses. De er enkle å drepe også har de rimelig verdifulle byer.

 

Dissa berserkerne får man ikke før et stykke utti spellet, trenger 3 eller 6000 inbyggere. Det er veldig vanskelig å få tell når byen konstant lager soldater.

Så er de ganske dyre og..

 

Bruk byene dine som forsvar, det er en god måte å knuse store hærer enkelt. Det og bruer, prøv å lokk de tell et bro-slag. Da er sjangsene store for at hæren dems blir utrydda helt.

 

Men uansett så kan du ikke vinne med forsvar aleine, da tar økonomien tell cpu'en overhånd etterhvert. Utrydd en hær i et by\bro slag, og rykk forrover, helst tell ei ny bru :D . Bruer er din venn :yes: .

Lenke til kommentar

høres bra ut. Nå har jeg faktisk klart å bli alliert med gallerne, og det er julii også, så de pusher opp i fjell passene, og de har ganske store hærer. Og gallerne har sneket et par hærer inn på mitt territorium mens de store styrkene mine er opptatt med å sloss med briter og dacia og alt annet pakk som kommer mot meg. Men tror jeg har kontroll på dem, og hvis de prøver seg så holder jeg på å bygge opp en hær med axemen (det er gutta sine det) som skal angripe alt som kommer nær de to største byene mine. Økonomien går til helvete. Går så vidt i overskudd, men det blir bedre når noen av gutta mine dør. Får heller bare offre noen i et selvmords angrep. :innocent:

 

Men skal jo ikke være lett.. kjører på hardest hardest så.

Lenke til kommentar

gikk til helvete hele greia. Det rant bare inn med store hærer. Dacians kom, britene landa en sværing, julii er allirt med alle andre i nord enn meg, så de er på besøk de å. Eneste som ikke angriper er gallia. Men de ruster opp. Fienden er overtallig og jeg har lite penger og styrker. Også døde nettop den største generalen min. så, jeje.

 

Er falxmenn så gode som de høres ut? Kanskje jeg skal teste dacia eller thrace.

Lenke til kommentar
gikk til helvete hele greia. Det rant bare inn med store hærer. Dacians kom, britene landa en sværing, julii er allirt med alle andre i nord enn meg, så de er på besøk de å. Eneste som ikke angriper er gallia. Men de ruster opp. Fienden er overtallig og jeg har lite penger og styrker. Også døde nettop den største generalen min. så, jeje.

 

Er falxmenn så gode som de høres ut? Kanskje jeg skal teste dacia eller thrace.

Thrace er en mellomting mellom grekere og barbarer, og de er en ganske bra fraksjon (synes jeg). Du har både Phalanxer og noen barske Bastarnae barbarer, samt Falxmen, smat at du har fordeler med Stone Walls, ikke så mye Squalor siden du kan utvide byene opp til 24000 inbyggere, bedre handelsbygninger.

De er sikkert verdt et forsøk :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg synes ikke at barbarene frister så veldig, de er så... ja barbariske og udisiplinerte. Har aldri prøvd meg som en barbarisk fraksjon. men jeg må jo nesten pent finne meg i det når BI kommer til høsten.

Du våger ikke å svikte romerne! Du kan spille som dem vet du ;) .

 

Mener å huske at Thrace har en veldig dårlig phalanx, stemmer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...