Gå til innhold

Er volleyball veldig feminint?


Anbefalte innlegg

Jeg har spillet Volleyball i flere år på laget Øksil. Øksil har vunnet NM. Jeg er i tillegg krets-dommer. Jeg kan bekrefte at volleyball IKKE er noe mer femi eller homo en fotball. Dette er ikke en sport for pingler, de svake, og de late.

Volleyball er ikke den sporten man står i ro og bare slår litt i ballen, som mange tror. Det kreves spenst, styrke, konsentrasjon, teknikk og gode reflekser.

 

De mest feminine sportene må være håndball, miss.world og turning...

 

EDIT: Håndball

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg vil ikke si at noen sporter er særlig "homo" (turning da...bare litt...)

Men la folk holde på med det de liker uten å mobbe/erte!!

trådstarter: ikke bry deg om broren din!!!

og når det gjeldet Frode Øverli og Pondus, får vi bare se det morsomme i det, og være litt selvironiske... :D

 

edit: FRODE hihi...

Endret av loco-flirt
Lenke til kommentar

Spørs helt på spillerne hvordan man kan tolke sporter som feminime. Ser du en monsterkar som spiller volleyball, smashe den ballen i huet på en annen vil du neppe ta det som feminimt. Er det derimot en spiller som har mere feministiske sider som prøver desperat og dytte ballen over nettet med fingertuppene med et stønn kan det virke helt motsatt. En sport er en sport. Samme gjelder fotball vil jeg si.

Lenke til kommentar
Spørs helt på spillerne hvordan man kan tolke sporter som feminime. Ser du en monsterkar som spiller volleyball, smashe den ballen i huet på en annen vil du neppe ta det som feminimt. Er det derimot en spiller som har mere feministiske sider som prøver desperat og dytte ballen over nettet med fingertuppene med et stønn kan det virke helt motsatt. En sport er en sport. Samme gjelder fotball vil jeg si.

:lol:

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
og når det gjeldet Fode Øverli og Pondus, får vi bare se det morsomme i det, og være litt selvironiske... :D

hva om fode Øverli har rett da... selv synes jeg ikke at det er homo, men anyway...

Lenke til kommentar
og når det gjeldet Fode Øverli og Pondus, får vi bare se det morsomme i det, og være litt selvironiske... :D

hva om fode Øverli har rett da... selv synes jeg ikke at det er homo, men anyway...

hehe, ops, endret! :p vel, det er jo delte meninger.. noen mener at FRODE Øverili har rett, andre ikke. Men det jeg ikke forstår er at volleyball har fått "rykte på seg" at det er "homo"... Hva er det som gjør at volleyball er "homo" ???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Når ble Frodes ord lov da? :p

 

Jeg kan komme på mye mer tvilsomme sporter enn volleyball som badminton, synkronsvømming, aerobic(ja det finnes konkurranser)....

 

Turn er ikke spesielt femi, de guttene som driver med sånt er ganske buffed. VM i ringer er jo et høydepunkt :)

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Volleyball er klart ikke feminint... Hvorfor skulle det være det? Jeg ser at det er like mange gutter og jenter som spiller volleyball... Jeg synes det er kjipt at sport er delt inn i 2 grupper: Jente-sport og gutte-sport, men disse gruppene har forandret seg mer og mer oppover tia da. Fotball ser fortsatt en gutte-sport (etter min mening), men det er en god del jenter som spiller... Det er bare det at kvinnefotball ikke er så populært på TV som mannligfotball...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...