Gå til innhold

Athlon 64 X2 tilgjengelig i løssalg


Anbefalte innlegg

Blir nok et kjøp til høsten tenker jeg. Har spurt om dette før (tror ikke jeg fikk noe svar); hva slags minnekontroller er det som sitter på de?

Synes å ha lest at minnekontrolleren er den samme som på Venice eller San Diego. Så det skal ikke bli noen problemer med redusert ramhastighet ved bruk av fire rambrikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor vente til socket M2!? Når den kommer så lekker det ut informasjon som sier at om en stund så kommer....osv. Kommer alltid noe nytt og bedre! Trenger man eller bare rett og slett har lyst på en dual core i dag, så kjøp da vel.

 

Ble skuffa da jeg så at X2 ikke kommer denne uka. Håper den kommer neste uka da for jeg har bestilt meg en X2 4400+! Men MSI har ikke kommet med noen BIOS update for K8N NEO2 uansett enda, så kanskje like greit da.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Blir nok et kjøp til høsten tenker jeg. Har spurt om dette før (tror ikke jeg fikk noe svar); hva slags minnekontroller er det som sitter på de?

Er ikke helt sikker på hva du spør om, men jeg prøver å svare.

Det sitter DDR minnekontrollere på brikken slik at du kan kjøre to kanals DDR minne.

Blir nok et kjøp til høsten tenker jeg. Har spurt om dette før (tror ikke jeg fikk noe svar); hva slags minnekontroller er det som sitter på de?

Synes å ha lest at minnekontrolleren er den samme som på Venice eller San Diego. Så det skal ikke bli noen problemer med redusert ramhastighet ved bruk av fire rambrikker.

 

Takk, var selvfølgelig det spørsmålet mitt handlet om. Blir nok en 4400 på meg etter hvert. Spørs om jeg ikke må rane en bank eller noe først men. :roll:

Lenke til kommentar
Hvorfor vente til socket M2!? Når den kommer så lekker det ut informasjon som sier at om en stund så kommer....osv. Kommer alltid noe nytt og bedre! Trenger man eller bare rett og slett har lyst på en dual core i dag, så kjøp da vel.

Kanskje fordi for min del trenger jeg ikke noen oppgradering, men har fortsatt lyst på det og jeg synes ikke hoppet i ytelse er så mye slik det er nå. Jeg er fullstendig klar over at det kommer noe nytt. En gang etter at M2 har kommet kommer det en gang en ny sokkel som støtter DDR3 osv... kanskje da for også quad core CPUer også for alt jeg vet. Og om jeg ikke klarer å vente til M2 så har det gått noe tid og dermed har sannsynligvis prisene synket i forhold til hva de er nå.

Lenke til kommentar
Skal tro om AMD klarer å dekke etterspørselen?

Det bør de klare eller så må de være utrolig inkapable. Siden etterspørselen etter dualcore brikker X2 ( vil tro at etterspørselen til operton dualcore er også heller ikke er enorm grunnet den SYKE prisen) er tilnærmet 0 i forhold til alt annet de har å selge. Kan jo tenke deg at det bare er entusiastene med dype lommebøker som kjøper den. Er det så vanskelig å tenke seg til?? Om de har forutsett at så mange / få kommer til å kjøpe den er en annen sak men det tar jo det neste ikke noe tid å rette på.

Lenke til kommentar
håper det ikke tar lang tid før den synker en del, 4800 er for mye for en cpu..

Nei, du tar feil, Kun 2400pr kjerne :p

 

Enig med deg i alle fall, føler at prisen må krype under 2 lapper før jeg begynner å vurdere dobbelkjerne, venter også spent på virtualisering som sikkert kommer ved neste krymping.

Lenke til kommentar
Hvorfor vente til socket M2!? Når den kommer så lekker det ut informasjon som sier at om en stund så kommer....osv. Kommer alltid noe nytt og bedre! Trenger man eller bare rett og slett har lyst på en dual core i dag, så kjøp da vel.

Kanskje fordi for min del trenger jeg ikke noen oppgradering, men har fortsatt lyst på det og jeg synes ikke hoppet i ytelse er så mye slik det er nå. Jeg er fullstendig klar over at det kommer noe nytt. En gang etter at M2 har kommet kommer det en gang en ny sokkel som støtter DDR3 osv... kanskje da for også quad core CPUer også for alt jeg vet. Og om jeg ikke klarer å vente til M2 så har det gått noe tid og dermed har sannsynligvis prisene synket i forhold til hva de er nå.

Nettop, har en P4 2,4(533) @2,8 som duger ganske bra enda og vil vente på støtte av DDR2(3?) og f.eks virtualisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...