Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva koster forsikring til en sportsbil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg hatt 1,4 mill å bruke på en bil ville jeg neppe gått for en "luksus" bil som diablo eller ferrari.

Hadde nok kjøpt meg en relativt fin bil til en 50 000, turbokonvertert den som det var ingen morgendag, ny lakk, nye felger, alt det andre som følger med, og nytt interiør samt et anlegg stort nok til å blåse av kvinneklær.

DET hadde blitt kjøreglede det, og med det budskjettet trenger man ikke gjøre noe selv.

 

Hva med å importere, eller kjøpe en klassisk bil.

Personlig sikler jeg på en Pontiac Transam formula.

 

Men hvis du fortsatt vil ha en fin ny dyr bil kan jo aston martin vanquish nevnes, hørt mye bra om den.

Men prøv heller å spasere inn på en mercedes forhandler og si du har 1,4 mill å svi av.

Tror nok de hjelper deg med glede.

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg sett bare dumt på deg i en ferrari e.l. Ikke noe med misunnelse, men sånne biler passer bare ikke inn i Norge. Hva med å kjøpe en A6 til en million og en sommerbil til 400000... Da har du kule biler uten å gjøre folk himler med øyene når du kommer og du slipper å kjøre deg ihjel. (siste er ganske vesentlig)

Lenke til kommentar
Vil egentlig ikke trekke til meg så mye oppmerksomhet, men vil gjerne ha en bil som kjører ræva av alle andre..

Audi S8 er jo litt fin..

Om du ikkje vil ha oppmerksomhet lurer eg på korleis du kom på å kjøpe Diablo. Du vil uansett tiltrekke deg oppmerksomhet (iallefall i omgangskretsen din) når du har ein bil til over millionen mens andre futter rundt i BMWer frå 80-tallet og Golf 3 i lilla og Kawazaki-grønn utførelse. Om målet er å kjøre raskare enn alle andre vil du få det meste av oppmerksomhet...kanskje dei med blålys også...både Politi og sjukebil.

 

Du klarer fint å finne ein bil som ikkje ser ut som den kjem frå Le Mans som samtidig kjører fletta og det meste av andres biler.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Men ta f eks, audi A8 med W12 6.0 litring, den har jo like stor motor som en Diablo, eller dodge viper for den saks skyld, folk ser vel mer etter en Diablo eller viper enn Audi A8..

 

Jo, endret litt mening om det nå, men alikevel er Diablo en fin bil.. :p

Endret av satyr-wongraven
Lenke til kommentar

Du får aldri et forsikringsselskap til å skrive under på at en person under 24/25 år får lov å kjøre en 'supersportsbil'.

Dessuten ville du garantert kræsja en diablo første måneden du hadde den mm. du driver på aktivt med motorsport nå.

 

Ha en 'normal' bil med helst under 200hk frem til du har et par års erfaring bak rattet.

Tro meg, du vil _ikke_ ha en førstebil med ~500hk.

Lenke til kommentar

Skulle jeg hatt en Audi S8, så ville jeg faktisk hatt en slik på bildet under. De utseendemessige oppgraderingene på A8/S8 etter dette karosseriet har ikke gjort seg i positiv forstand, IMO..

 

De får man vel i en 4,2 liters V8-utgave på 300 hester, noe som igurnn burde holde, men har man 1,4mill å bruke, så kan denne utgaven kanskje bli litt billig..

 

s82.jpg

Lenke til kommentar
Har planlagt å skaffe meg en sportsbil til jeg blir 18 år, den har en ca 500 hester pluss/minus, vet ikke helt hvilken modell jeg skal skaffe, kan jeg ha forsikring på den? Mente å ha hørt at mange forsikrings selskaper ikke vil gi forsikring til så store biler til 18 åringer, å hvor mye tror dere det vil koste...? :ermm:

hehe, min første tanke er som så; -har du en vittig replikk som kan stå på gravsteinen din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...