Gå til innhold

Står det dårlig til med elkøjp?


Anbefalte innlegg

I går fikk jeg reklameblad til elkjp. Jeg bestemte meg for en Mpt3-spiller. Jeg var hos en forhandler akkurat ved åpningstiden. Jeg ventet ute ca 15 mn og så gikk jeg inn. det var 3 personer som gikk inne i butikken før meg. Så sa jeg at jeg vil ha den spilleren som de har reklamert for. Han svarte meg med at han hadde bare en igjen. så sa jeg at jeg vil ha den. Da svate han meg med at det var ikke den samme spilleren som står i reklameblad og viste han meg bilde av den. Det var helt noe annet. Det var akkurat som om noen reklamere for salg av sauer, mens han har kun spurver. Faen ta dem. Stakk fra jobben for å være først ute og så ble det en bommtur. Hvis dette her er ikke juks så vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elkjip har jo 3 dagers tilbudsgaranti. Så fremt de ikke har satt i reklamen at den ikke gjelder denne varen kan du kreve lik eller bedre vare til samme pris... De reklamerer med det selv, så hvorfor ikke benytte seg av det? Kjøpte en HP multifunksjonskriver der, fikk den for 1295,-. Koster ca 3000.

Lenke til kommentar

har du hørt om lefdal?

 

nokia 5210 for salg, så har dem egentlig 3210 :p (eksempel da)

 

men, det som er litt foruroligende, de har plakater med forbehold om trykkfeil, dvs. de må vel ha visst om at denne "trykkfeilen" var der før de sendte ut brosjyren?

 

de får vel ikke slike plakater samme dagen som reklamen er gitt ut?

 

dette vet jeg pga. lillebroren min ønsket seg 3510i over allt på jord, så annonserte de med en bedre modell, og det ble slik jeg beskrev, plakater i taket!!!! :thumbdown:

Endret av Kandalf
Lenke til kommentar

Tja, jeg har vært hos Elkjøp før for å kjøpe digitalkamera.

 

Var der samme dag som avisen med stor reklame om kameraet kom. Sa til fyren at jeg skulle ha kameraet som var på tilbud i avisen. Det skjønte han lite av, og visste ikke noe om kameraet, eller et eventuelt tilbud. Til slutt gikk han på bakrommet for å sjekke avisen selv. Joda, det var visst på tilbud. Men det var visst utsolgt, men det var jo ikke noe problem, de skulle kontakte meg når det kom inn igjen, noe de selvsagt aldri gjorde (at de var utsolgt var nok 80% sikkert tøv).

 

Sier litt om hensikten av annonsen, når de ikke en gang er orientert om hvilke tilbud de har. Og ja, de oppnådde målet sitt med glans - vi kjøpte andre varer siden vi først var der. :roll:

 

Heretter tar jeg reklamene fra elkjøp med en stor bøtte salt.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

1) Det hadde vært så flaut å jobbe for en bedrift som feiltrykker reklame

2) Utrolig at det i vårt land med så gode kjøpslover ikke er forbudt med villedende reklame....

 

I seriøse bedrifter (ikke kjøttmarked) må somregel bedriften stå for sine trykkfeil. Men, jeg skal alikevel sende en mail til kontrakstavdelingen og spør om de kan legge inn en fotnote på forbehold om trykkfeil.. Heheheh...

Lenke til kommentar

Jeg var en tur på Elkjøp en gang i oktober ifjor, der jeg skulle ha meg en tv. Bestemte meg for å gå for tilbudet dem annonserte i avisen. Da jeg kom fra så var den utsolgt, men så fikk jeg en bedre tv og dyrere til samme pris som den jeg bestemte meg for.

 

Så husker jeg ikke helt, men tror han pratet noe om annonsegaranti om ikke jeg husker helt feil...

Lenke til kommentar

"Forbehold om trykkfeil" er mer eller mindre standard i bransjen.

 

De fleste trykkfeil som forekommer skjer på trykkeriet; ergo man har forbehold. Men selvfølgelig så forekommer det tastefeil.

 

Men benytt dere av de forskjellige garantiene disse kjedene har så gjør dere et bra kjøp uansett.

Lenke til kommentar
2) Utrolig at det i vårt land med så gode kjøpslover ikke er forbudt med villedende reklame....

Vel, Telenor ble jo truet med dagsbøter pga deres ADSL-kampanje hadde vart for lenge. Man kom frem til at siden "tilbudet" var der hele tiden så var det i realiteten den faktiske prisen på produktet, og dermed ikke et tilbud.

 

Dog, dette er det eneste jeg husker av reklamesaker som har blitt behandlet sånn med det første.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Ja, jeg har dårlige erfaringer med elkjøp også. Defekte varer i tilbudshylla osv. Fikk pengene tilbake uten kvittering så vi er jo even akkurat NÅ.

Lenke til kommentar

2) Utrolig at det i vårt land med så gode kjøpslover ikke er forbudt med villedende reklame....

Det riktig morsomme er jo at Dixonkjeden som eier Elkjøp og Lefdal har leid inn et advokatfirma som skal finkjemme konkurrentenes kampanjer for å anmelde konkurrentene til forbrukerrådet for brudd på lovene...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

2) Utrolig at det i vårt land med så gode kjøpslover ikke er forbudt med villedende reklame....

Det riktig morsomme er jo at Dixonkjeden som eier Elkjøp og Lefdal har leid inn et advokatfirma som skal finkjemme konkurrentenes kampanjer for å anmelde konkurrentene til forbrukerrådet for brudd på lovene...

 

Hvor har du hørt dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...