Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker alle for hyggelige tilbakemeldinger, gir meg pågangsmot! Første prioritet nå er sidevindu ha, så får vi begynne med litt plexi-arbeid etter det... Ser frem til at denne tråden blir like livlig som den engang var! :tease: Men hva syns dere om å lage en ny tråd for fortsettelsen av prosjeketet, eller er det unødvendig? Og for all del, kom med det dere har av kritikk og forslag, alt taes imot med et stort smil!

 

@ miracl: Ble nice finish på det sidevinduet ditt, planlegger å bruke aralditt jeg og da jeg tror skruer/pop-nagler vil ødelegge noe av den finishen som gjør lian li så spesielt...

Lenke til kommentar
Takker alle for hyggelige tilbakemeldinger, gir meg pågangsmot! Første prioritet nå er sidevindu ha, så får vi begynne med litt plexi-arbeid etter det... Ser frem til at denne tråden blir like livlig som den engang var! :tease: Men hva syns dere om å lage en ny tråd for fortsettelsen av prosjeketet, eller er det unødvendig? Og for all del, kom med det dere har av kritikk og forslag, alt taes imot med et stort smil!

 

@ miracl: Ble nice finish på det sidevinduet ditt, planlegger å bruke aralditt jeg og da jeg tror skruer/pop-nagler vil ødelegge noe av den finishen som gjør lian li så spesielt...

7426993[/snapback]

Hva med å lage hele workloggen påny og legge den ut i det nye systemet?

 

Med workloggen og kommentartråd for seg selv, det blir vel endel arbeid for deg, men det hadde blitt så mye enklere å lese og kikke da.

Lenke til kommentar

7426993[/snapback]

Hva med å lage hele workloggen påny og legge den ut i det nye systemet?

 

Med workloggen og kommentartråd for seg selv, det blir vel endel arbeid for deg, men det hadde blitt så mye enklere å lese og kikke da.

7427532[/snapback]

 

 

Det hadde vært mye bedre..

og mye ryddigere ;)

Lenke til kommentar

OPPDATERING:

 

Da har jeg flyttet loggen til "Arbeidslogger" under brukerbidrag-seksjonen av forumet, samt en oppdatert post ang. det siste som har blitt gjort på kabinetter med fremtids-prospekter og det hele.Denne tråden vil selvføgelig fortsatt bli brukt til kommentarer!

 

Fra nå av vil oppdateringer på ALUminous være å finne HER

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
faen så fett kabinett!  Det der er faen meg  sjuuukt stilig!  :dribble:

 

Feteste kabinettet jeg har sett på lenge. :love:

 

stå på! :thumbup:

7437667[/snapback]

 

hehe, jo takk, det var mange lovord på en gang! :) Veldig hyggelig å høre at du liker prosjektet så godt da! Noe du gjerne vil se gjort på kabinettet i fremtiden?

Lenke til kommentar

Et eksternt display høres litt fet ut.

 

Alt som inngikk under kjøling hørtes veldig logisk ut. Er chipset-kjøleren pasiv eller?

Får jeg se bilder av rammen du har lakket?

Litt surt med diodene da men er det mulig å matte overflaten på de kanskje?

 

Kan ikke du komme med noen macrobilder av fronten da, slik at vi får se hvordan den er.

Toppers.

 

Ser bra ut ;)

Lenke til kommentar
Et eksternt display høres litt fet ut.

 

Alt som inngikk under kjøling hørtes veldig logisk ut. Er chipset-kjøleren pasiv eller?

Får jeg se bilder av rammen du har lakket?

Litt surt med diodene da men er det mulig å matte overflaten på de kanskje?

 

Kan ikke du komme med noen macrobilder av fronten da, slik at vi får se hvordan den er.

Toppers.

 

Ser bra ut ;)

7443472[/snapback]

 

Chipsetkjøleren kan brukes passivt ja, men jeg har som nevnt i iste innlegg valgt å bruke en 40mm panaflo-vifte på den for å være sikker. Den er uansett koblet til en viftestyring, så støyer ikke merkbart.

 

Rammen er litt vanskelig å se, skulle tatt bilder av den før jeg monterte den, men skal gjøre så godt jeg kan :)

 

Ang. diodene tror jeg nok el-teip vil gjøre nytten. Makrobilder av fronten skal du få, iallefall før helga! Kan ta et drøss med bilder av hele kassa egentlig, hvis det er ønskelig?

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Velkommen skal du være!

 

Jeg skjønner hva du mener med fronten, ved

første øyekast ser fronten mer sofistikert ut

og det minner mer om noe stilrent og "classy".

 

Ellers, så gleder jeg med til å se mer arbeid

fra deg, du er en av de som drar nivået opp

her på forumet, selv om mange er forlatt

betyr det ikke at du trenger å dra ;):p

 

Nok en gang: Velkommen! ;)

 

Petter

Lenke til kommentar

Jo takk chase!

 

Desverre ser det ut til at jeg er forfulgt av uhell for tiden. Der ser nemlig ut til å være diskkontrolleren på hovedkortet mitt som er gåen, ikke raptor-disken som jeg trodde tidligere... Så nå sitter jeg her og vurderer ny hardvare, som jeg forsåvidt ikke hadde tenkt til å kjøpe før godt ut på det nye året :( Har fått tak i et asus p4c800e deluxe da, som jeg driver og tester nå. Er et trøblete kort, derfor jeg fikk det, men får se om jeg får has på det da! I såfall blir dette det nye kortet i ALUminous, selv om det ikke er like lekkert som ic7-max2 *sukk*

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Hei igjen trofaste lesere! :)

 

Det er enda uvisst hva som feiler hjertebarnet mitt (ALUminous), men jeg har nå demontert hele kassa og opprettet en testbenk på skrivebordspulten for feilsøking. Foreløpig har jeg ikke funnet noe som kan tyde på problemene jeg tidligere har hatt... Kjører prime95 gjennom natten, og hvis det enda ikke har oppstått noen problemer blir morgendagen brukt til å montering. Skal sørge for å få tatt et godt knippe bilder av både komponenter og det "ferdige" produktet, så dere kan se frem til å update.

 

Jeg har forsåvidt fikset de grønne led'ene på hovedkortet med litt el-teip, og kjøpt et diamant-kutteblad til dremelen. Lukter vi kutting av sidevindu i løpet av de nærmeste dagene her....? :) Alt jeg mengler er litt aralditt,som jeg vel får tak i på Jernia (?) i morgen.

 

Ser fortsatt frem til kommentarer, oppfordrer alle til å lese tekstdelen av siste oppdatering og komme med tilbakemeldinger!

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...