Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Ser bildene funker ja!

 

Ahh, kan ikke gjøre noe annet en å glede meg da :D

Det har vært litt stillt her i det siste, med updates og sånt :) Men høres ut som det blir mye å gjøre nå!

 

Stå på! :thumbup:

 

Øyvind |XzeLiNoR|

5289287[/snapback]

 

Jul med all dens forberedelser med eksamener på toppen er ikke bare-bare vettu :)

5289299[/snapback]

Nope den er ikke det :) men det er da ikke jul enda da :p Er jo tross alt 11 dager til! Men eksamner og sånt er jo litt slit da..

 

Øyvind :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lang ifra, prosjektet er ikke lagt på is eller dødt, har bare vært en del omprioriteringer og mas i det siste, så ikke frykt! :)

 

Skjermen er kjøpt hos hammar.no, men nå selger også microplex slike lcd'er (20x4). Takk for komplimentet!

5290529[/snapback]

 

 

var det vanskelig å koble den til eller?

5301860[/snapback]

 

Kjøpte mitt ferdig loddet, så kan ikke si det var så vanskelig nei :)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

Ja, jeg har vært temmelig opptatt i det siste, og i og med at jeg drar på opptak til befalsskolen 2. jan prøver jeg å få tilbragt så mye tid som mulig med kjøresten min. MEN, jeg kommer iallefall en midlertidlig skriftlig oppdatering av hva som har skjedd i det siste, både på godt og vondt. :)

 

1) Har fått tak i mål til de originale lian li sidevinduene, maskert sidedøren min og er klar for kutting. Tenkte å bruke en stikksag som jeg får lånt av en kamerat innenfor byggebransjen.

 

2) Kameraet mitt har tatt kvelden, så der har dere grunnen til mangelen på bildeupdate :( Fant allikevel et gammelt canon ixus so jo var et kvalitetskamera for et par år siden, og det er jo bedre enn ingenting :)

 

3) Jeg kjøpte som sagt et stativ til dremelen som forhåpentligvis vil gjøre det noe lettere å gravere logoen. Tenkte å prøve ut dette en gang på morgendagen, så bilder innen onsdag er et LØFTE!

Lenke til kommentar
Du har sikkert sagt det før, men jeg spør uansett.

 

Hva slags LEDs er det du bruker i Rheobus'en din? Det er jo sånn tre-beins greier fra før. Hvor mange volt, osv.

5311618[/snapback]

 

Jeg brukte leds med to bein fra microplex, ultrabright-leds. De går vel på 5v, og fungerer utmerket!

 

Edit: Leif was here

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Hei igjen alle sammen!

 

Nå har det seg slik at jeg dimmer om under 2 uker, så tenkte det er på tide å vekke modderen i meg igjen :) Har allerede jobbet meg frem et forslag til hardwaren som skal erstatte ALUminous sitt vakre indre (her), så kan dere bare glede dere! Kom gjerne med tilbakemeldinger på oppsettet hvis dere har noe synspunkter, tråden finner dere forsåvidt her. Så til dere som tenkte denne mod'en ville dø med tiden; TENK IGJEN! Ser frem til tilbakekomsten gutta, på tide å heve standarden i denne delen av forumet igje! I will return shorty... :ph34r:

Lenke til kommentar

@ Klekkus og Chris_LoX:

 

Takker så mye, blir spennende å komme igang igjen nå! Har også et par kamerater som har bedt meg om modde-hjelp etter å ha lest worklog'en min, så blir mye modding fremover.

 

En forutsetning for prosjektet er at jeg får landet oppsettet med ny hardware, så jeg oppforder dere til å stille innom tråden linket til tidligere her og gi meg noe kritikk på maskinen jeg har satt opp så langt. Kan røpe at det sannsynligvis blir innkjøp av en 20" dell widescreen før nyttår, så blir et skikkelig rått oppsett dette. Hva er det man sier, beautiful on the inside, beautiful on the outside? :)

 

Its dremel time! :dremel:

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...