Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Da kræsjet pc'en IGJEN, og jeg har offisielt gitt opp hardwaren i ALUminous. Men det betyr jo ikke at man kan fortsette å modde, right? ;)

 

Forvent ny hardware over nyttår! Når det gjelder spesifikasjoner på den nye hardwaren kan jeg si såpass; jeg har ikke hjerte til å gi ALUminous et lavt budsjett. hehe... :ph34r:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Dette såg rett og slett nydeli ut. Dette er noe du kan:D Eg, synst kansje det blei litt ensfarga, men på ein måte så var det tøft og;D

8177944[/snapback]

 

Godt å høre at det faller i smak! :) 22. april blir det hardware-update, allerede skaffet meg vannkjølingsblokker til cpu og gpu av typen polarflo (gpu og cpu).

 

Så forvent en stor update her snarlig! Igjen; takk for tilbakemeldingen, alltid hyggelig med folk som liker arbeidet ditt!

Endret av Caliber
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Herlig å se at du er igang igjen.

 

Liker virkelig når folk legger masse arbeid ned i det de holder på med.

 

Likte forresten også rambrikkene og vannblokkene dine veldig godt.

8457357[/snapback]

 

Godt å høre kamerat! Ja, dette skal gjøres ordentlig, og setter derfor en del krav til lesere når det anngår tålmodighet :) Men jeg satser på et meget bra resultat. Har du noen innvendinger, kritikk etc., ideer du kunne tenkt deg å se?

Lenke til kommentar

Nei du kunne kanskje tatt noen nye bilder. Jeg synes noen av lysene i front ser altfor skarpe ut, men det kan jo være at det bare er det forrige kameraet ditt.

 

Så likte jeg kabinettet best uten den store plexiplaten i front, har du droppet den helt?

 

Kan bli kult hvis du feks lakkerer endel detaljer blå likt som minnebrikkene og vannblokkene. feks southbridge og slikt inni. Men det kommer kanskje og ann på hvor mye grønt lys det er i og rundt maskinen.

 

Og sist, ta deg god tid og gjør ting ordentlig, da blir det et bra prosjekt utav det hele.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå begynner det å ligne noe :)

 

...og hvis/når du skal ha på den vannkjølinga så blir jo bare det et lite prosjekt i seg selv, tror den pc med Xeon 3060, Crucial Anni og 680 hk vil ikke bare bli en lekker pc men også et høytytende grønn/sort monster.

 

Virkelig godt jobba kompis.... :cool:

Lenke til kommentar

Takk til dere begge, deilig å være igang igjen! :)

 

Jeg lover en stor update (med massevis av bilder) når ny hardware er på plass, dvs. om 2 uker ca.

 

Ang. frontpanelet i plexi har jeg droppet det helt ja. For det første var det lite gjennomførbart å få det så cleant som jeg forestilte meg det, og for det andre ødelegger det strengt talt litt av lian li finishen. Satser heller på å fremheve litt grønne detaljer der det passer seg, men kommer til å holde fronten temmelig clean. Som dere kanskje ser er material-valget utvidet noe til ikke BARE annodisert aluminium og grønn plexi, men kommer også til å bruke noe børstet stål.

 

Og ja, det er ikke for ingenting at jeg har blå ram og blå wc-blokker, kommer til å stille litt på dette fargetemaet inne i kabinettet, men grønn plexi blir fortsatt dominerende som i de originale planene.

 

Selvfølgelig skal jeg ta meg den tiden jeg trenger, dette prosjektet er er først og fremst for meg, men utrolig hyggelig at det faller i smak hos dere her på forumet og! :)

 

Og sist, men ikke minst, vil jeg bare nevne at viftestyringen har fått gjennomgå i dag. Jeg holder dermed tilbake med en bildeupdate til her har litt mer å vise, så vær tålmodige... :ph34r:

Lenke til kommentar
Alltid herlig når du er tilbake Caliber! Gleder meg noe helt enormt til å se prosjektet utvikle seg videre ;)

 

Tror det vil lønne seg å bevare litt av "lian-li-stylen", men da med noen små lekre detaljer i tillegg!

 

Skrik til meg på msn når bildeupdaten er klar ;)

 

CHRIS

8461476[/snapback]

 

Alltid hyggelig å høre fra deg Chris :)

 

Men dere, jeg er virkelig på jakt etter nye ideer til mod'en, så rop ut hvis dere har noe på hjertet!

Lenke til kommentar

Det der er seriøst verdens fineste kabinett. Dog jeg synes det ser dritstygt ut med UV-Katoder inni. Men dette er da bare min mening :ph34r: . Ellers er det jo helt nydelig. Bra arbeidslogg, oversiktelig, pent arbeid osv.

Når det gjelder hardware.. Kjempebra valg! 3060 istedenfor E6600 for bedre overklokkingsmulighet, 10th annaversary er knallbrikker, og hk'et er flott.

 

Lykke til!(Men fjern uv-katodene er du grei :p )

Lenke til kommentar
Det der er seriøst verdens fineste kabinett. Dog jeg synes det ser dritstygt ut med UV-Katoder inni. Men dette er da bare min mening :ph34r: . Ellers er det jo helt nydelig. Bra arbeidslogg, oversiktelig, pent arbeid osv.

Når det gjelder hardware.. Kjempebra valg! 3060 istedenfor E6600 for bedre overklokkingsmulighet, 10th annaversary er knallbrikker, og hk'et er flott.

 

Lykke til!(Men fjern uv-katodene er du grei :p )

8464446[/snapback]

 

Heisann, takk for tilbakemeldingen! Uv-katodene må nesten til, men jeg kan jo vurdere å prøve å få bygget de inn f.eks. Ser frem til hardwaren ja, skal bli en fryd å bygge! Noen forslag til mod's du ønsker å se?

Lenke til kommentar
Yummy. Den hardwaren var rå!

 

Når det kommer til at forumet har blitt litt kjedeligere (i mine øyne) er at de samlet overklokking- og hardware-forumene. Tror også at flere moddere har lagt dremelen på hylla. Selv har jeg ikke moddet på mange måneder. Har vært drittlei.

8479783[/snapback]

 

Kan vel si det slik at det gjorde meg godt med ett års avveksling i militæret, og nå kjenner jeg modde-lysten kommer krypende. Forvent en bildeupdate i løpet av helgen... :ph34r:

Lenke til kommentar

Teaser:

 

Gled dere til ny viftestyring, så langt har jeg meget store forventninger til hvordan den kommer til å passe inn i teamet til ALUminous. Forvent dere en update i løpet av søndagen/tidlig neste uke (vil ikke holde dere på pinebenken, men halvferdig arbeid liker dere vel ikke? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...