Gå til innhold

Prosjekt ALUminous Kommentartråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken LCD-skjerm er det du har, og hvilket program styrer du den med?

 

Finfint prosjekt :)

 

Goscinny ;)

7508758[/snapback]

 

Skjermen er et 20x4 panel fra hammar.no (som det desverre ser ut til at de ikke fører lenger), men microplex.no har noe lignende på lager som du slipper å lodde. Selv bruker jeg LCDsmartie mot skjermen, og er veldig fornøyd med det :)

Lenke til kommentar

Det displayet er også basert på et hd44780-panel, så akkurat samme egenskapene der ja!

 

Heisann DJ-Sonic!

Jeg, jeg er tilbake ja, endelig :w00t: Men har altså slitt med en del hardware-problemer i det siste, og pc'en er for tiden demontert og feilsøkes i testbenk på skrivebordspulten. MEN, torr dere ikke jeg ser ut til å ha funnet problemet kl. 06:00 i går natt...? ;) Så til uka blir det monteringo g kabelrydding igjen, og så er det tid for dremling.... :dremel:

Lenke til kommentar
Ok. det var toppers å høre, hva var feilen da ?

7534470[/snapback]

 

Det er det sære, jeg fikk nemlig aldri funnet feilen... Endte med å slipstreame sp2 på en xp installasjons-cd, så forsvant problemet. Jeg er uansett glad at jeg har pc i jula, og ikke trenger å punge ut i store summer for ny hardware! De pengene er selvfølgelig reservert til modding... ;) Nå gjenstår det bare å få montert alt i kabinettet igjen da, noe som jo er en ganske så omfattende jobb.

Lenke til kommentar
Ok. det var toppers å høre, hva var feilen da ?

7534470[/snapback]

 

Det er det sære, jeg fikk nemlig aldri funnet feilen... Endte med å slipstreame sp2 på en xp installasjons-cd, så forsvant problemet. Jeg er uansett glad at jeg har pc i jula, og ikke trenger å punge ut i store summer for ny hardware! De pengene er selvfølgelig reservert til modding... ;) Nå gjenstår det bare å få montert alt i kabinettet igjen da, noe som jo er en ganske så omfattende jobb.

7535355[/snapback]

 

 

Ja enda bra det da, jepp da blir det mere modding men er jo det som er gøy da :)

Jepp sant omfattende men gøy det og hehe.

 

 

Starta forresten opp dremel på kassa for første gang på flere måneder jeg også og kamera batteriet er varmet opp, så nå er det full rulle igjenn hehe

skal si det var en herlig følelse å kjenne vibrasjonene av dremmelen i min hånd LOL

Lenke til kommentar
Kommer du deg til TG-07 med kassa da, DJ-Sonic? Håper da det. :)

7537171[/snapback]

 

For å ikke skli helt ut i O.T. her så svarer jeg helt enkelt nei :ermm: , det blir ikke noe i år, toget har gått, men skal dit til neste år. da er kassa og forhåpentligvis neste prosjekt ferdig også, den er jo allerede påbegynt uten å røpe noe mere der nå :whistle:

 

 

Ps. sorry for O.T caliber.

Lenke til kommentar

Så lenge vi snakker modding her skal ikke jeg leke noe moderator og kjefte for litt prat om andre prosjekter! :)

 

Selv kommer jeg meg heller ikke til TG i år, men kanskje neste HW-LAN er en grei målsetning...? I morgen er det monterng av hardwaren i ALUminous igjen, det skal også sleeves et par kabler til. Vet at jeg har lovet dremling av sidedøren lenge nå, og JA; det kommer til å skje, men tenker det er flere enn meg som beiner rundt dagen lang og leter etter passende julegaver til sære familiemedlemmer og venner... ;)

Endret av Caliber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...