Gå til innhold

Battlefield 2 demo- Førsteinntrykk


Anbefalte innlegg

etter å ha tatt noen test runder(spillt alle klassene på begge laga, både på nett og sp)

 

kan jeg si EN ting,

 

som vanlig tåler folka ALT for mye, og dette plager meg så mye at jeg ikke kommer til å kjøpe spillet før det har kommet noen brukbare mods som fikser dette. ellers syns jeg spillet var veldig masete

Det har ikkje slått deg inn at du tåler like mykje som dei andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt førsteintrykk er at dette er et bra spill, spiller multiplayer og det funker bra. Har ikke den feteste maskinvaren, men klarer likevel å kjøre spillet smooth i med relativt høye settings. Det eneste jeg kan sette fingeren på er en bug som jeg har opplevd et par ganger, når du står 3 meter fra en motstander og fyller han med tungmetall fra sawen uten at ha detter i bakken, død. I stedet setter han et par kuler i skallen på meg slik at jeg dør. Dette er litt irriterende! Synes det er ok grafikk, men synes ikke ragdoll er særlig realistisk.. Ellers en underholdende demo, gleder meg til fullversjonen. Det er mitt 1 intrykk..

Lenke til kommentar
Dette høres jo svært bra ut. Jeg får ikke spille før på fredag :cry: Maskinen min er litt langt vekke for øyeblikket. På nettet får jeg ikke spille før spillet er ute vil jeg tippe. Men fredag blir det BF2 i singlepalyer og jeg gleder meg :D

 

Er botene utfordrende?

Ja, i allefall på det vanskligste.

 

Spelet funka ganske OK på naboens maskin også.

 

 

AMD Tbird 1100 mhz, r9700 (non pro) og 768 mb sdram.

 

Fungerte overraskende bra. Spelbart i allefall.

Lenke til kommentar
etter å ha tatt noen test runder(spillt alle klassene på begge laga, både på nett og sp)

 

kan jeg si EN ting,

 

som vanlig tåler folka ALT for mye, og dette plager meg så mye at jeg ikke kommer til å kjøpe spillet før det har kommet noen brukbare mods som fikser dette. ellers syns jeg spillet var veldig masete

Det har ikkje slått deg inn at du tåler like mykje som dei andre?

Som om det har noe å si, folk tåler fortsatt for mye.

 

Ellers synes jeg spillet var helt ok...

Lenke til kommentar

Støtter dette spillet alle refreshrates på skjerm? Jeg får samme feil med BF2 som jeg hadde med BF1942 før det kom patch som fikset problemet med at spillet var låst på 60hz refreshrate.

Jeg prøver å åpne spillet, får opp en svart vindu men istedenfor at spillet lastes og jeg kommer til hovedmenyen i spillet så lukkes vinduet og jeg er tilbake i windows. Kanskje er jeg helt ute på jordet og feilen ikke har noe med dette å gjøre, uansett, hvis noen har funnet en løsning på dette blir jeg veldig glad. Gleder meg til å spille dette med venner.

 

Edit, jeg har restartet og nå virker heller installasjonsfilen.. Kommer opp vindu som fordufter igjen nesten med en gang. Kanskje jeg får prøve igjen når det har kommet patch og hotfixes.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Enig med at folk tåler for mye. I virkeligheten detter dem fleste etter at kun ett skudd treffer dem. Dem behøver ikke nødvendigvis dø, men man blir rimelig satt ut liksom. I BF2 tåler man lett en 4-5 skudd...sikkert 10-15 fra M-16...

 

Dette er rimelig trassig! Det var egentlig derfor jeg gikk fra vanlig BF og over til FH hvor skaden var mer realistisk.

 

Men men...vi kan nok leve med det..men klager man mye så kommer det en patch hvor dem justerer skaden til det bedre hehe

 

Og enig med det der ragdoll opplegget...Ser ikke realistisk ut i det hele tatt. Ser jo ut som om mennesker er laget av vulkanisert gummi hehe...men men..dem kan vel ikke klare å gjøre det bedre pga ytelsen spillet må ha!

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Har sett spillet på litt forskjellig type maskinvare. Og kan ikke si at grafikken er noe særlig imponerendes. Litt skuffende der. Og jeg kan ikke helt se den store forskjellen på 1942 og Battlefield 2 gameplay messig. Men absolutt et bra spill.

Og du har prøvdt squad funksjonen osv osv?

 

Man må ha ein bra commander og ein bra squad leader for at det skal bli morro.

Lenke til kommentar

Hvordan er SP? Like rævva som Bf1942? Jeg har ikke testet BfV.

En grei SP der man kan øve seg med våpen. farkoster osv er viktig for meg. Husker jeg startet et eget map i Bf1942 bare for å få testet alt, men det var jo ikke noe utfordring, ingen missions. Så er det noen bra mission i SP?

 

Og hva er årstallet her, ikke 1942 åpenbart, men 2005?

Lenke til kommentar
Hvordan er SP? Like rævva som Bf1942? Jeg har ikke testet BfV.

En grei SP der man kan øve seg med våpen. farkoster osv er viktig for meg. Husker jeg startet et eget map i Bf1942 bare for å få testet alt, men det var jo ikke noe utfordring, ingen missions. Så er det noen bra mission i SP?

 

Og hva er årstallet her, ikke 1942 åpenbart, men 2005?

Har ikke testet enspillerdelen ennå, men den skal være utrolig forbedret i følge Gamespot og innlegg på det internasjonale Battlefield-forumet. Botene gjør nytte av kniv, flanker deg og måten de styrer kjøretøy er betydelig forbedret.

Lenke til kommentar
Hvordan er SP? Like rævva som Bf1942? Jeg har ikke testet BfV.

En grei SP der man kan øve seg med våpen. farkoster osv er viktig for meg. Husker jeg startet et eget map i Bf1942 bare for å få testet alt, men det var jo ikke noe utfordring, ingen missions. Så er det noen bra mission i SP?

Det er forbedringer, men ikke forvent deg all verdens.(Men nå må det jo også sies at BF1942 SP var helt eksepsjonelt dårlig).

Demobrettet SP fungerte greit som øvingsbane for å bli kjent med landskapet, våpen etc., men jeg ble rimelig forbanna og oppgitt over AI'en til tider.

Lenke til kommentar
Har sett spillet på litt forskjellig type maskinvare. Og kan ikke si at grafikken er noe særlig imponerendes. Litt skuffende der. Og jeg kan ikke helt se den store forskjellen på 1942 og Battlefield 2 gameplay messig. Men absolutt et bra spill.

Og du har prøvdt squad funksjonen osv osv?

 

Man må ha ein bra commander og ein bra squad leader for at det skal bli morro.

Jo, men er jo bare en demo som er lagt ut. Og public med mange rare folk inviterer skjelden til bra teamplay.

Lenke til kommentar

Det med squad var kult da. Men foreløpig bare pga en ting. Da kunne jeg se hvor kameraten som jeg alltid spill BF med er. Vi jobber jo godt sammen. Også snakker vi via skype mens vi spiller. Men vi vil ikke ha flere med på laget vårt...da blir det bare rot i og med at dem ikke hører hva vi sier til hverandre...Dessuten blir det bare kaos når meg og kameraten min finner ut at vi skal stunte litt eller noe.

 

Men uansett så er det en nice ting med squad..men fungerer ikke uten at man snakker på mic da. Men problemet er at jeg vil i hvertfall ikke prate med en 14 år gammel kar fra latvia med dårlig engelsk uttale hehe....som tror han kan lede meg og kameraten min til å gjøre hva han sier.

 

Problemet med oss to er at vi er for gamle, samt at vi har spilt BF så lenge at vi lar oss ikke lede av noen andre enn oss selv. Vet det høres flåsete ut, men jeg klarer liksom ikke bare følge ordre....

Lenke til kommentar
Det med squad var kult da. Men foreløpig bare pga en ting. Da kunne jeg se hvor kameraten som jeg alltid spill BF med er. Vi jobber jo godt sammen. Også snakker vi via skype mens vi spiller. Men vi vil ikke ha flere med på laget vårt...da blir det bare rot i og med at dem ikke hører hva vi sier til hverandre...Dessuten blir det bare kaos når meg og kameraten min finner ut at vi skal stunte litt eller noe.

 

Men uansett så er det en nice ting med squad..men fungerer ikke uten at man snakker på mic da. Men problemet er at jeg vil i hvertfall ikke prate med en 14 år gammel kar fra latvia med dårlig engelsk uttale hehe....som tror han kan lede meg og kameraten min til å gjøre hva han sier.

 

Problemet med oss to er at vi er for gamle, samt at vi har spilt BF så lenge at vi lar oss ikke lede av noen andre enn oss selv. Vet det høres flåsete ut, men jeg klarer liksom ikke bare følge ordre....

DU kan kicke folk fra en squad hvis du er leader. Veldig enkelt, "mange squad" og kryss ut han/hun du vil kicke

Lenke til kommentar
Enig med at folk tåler for mye. I virkeligheten detter dem fleste etter at kun ett skudd treffer dem. Dem behøver ikke nødvendigvis dø, men man blir rimelig satt ut liksom. I BF2 tåler man lett en 4-5 skudd...sikkert 10-15 fra M-16...

 

Dette er rimelig trassig! Det var egentlig derfor jeg gikk fra vanlig BF og over til FH hvor skaden var mer realistisk.

 

Men men...vi kan nok leve med det..men klager man mye så kommer det en patch hvor dem justerer skaden til det bedre hehe

 

Og enig med det der ragdoll opplegget...Ser ikke realistisk ut i det hele tatt. Ser jo ut som om mennesker er laget av vulkanisert gummi hehe...men men..dem kan vel ikke klare å gjøre det bedre pga ytelsen spillet må ha!

Hvis du skyter dreper du på et skudd med M4 og M16, gjør hvertfall jeg :) . Kommer ann på hvordan jeg treffer, men hvis jeg får siktet ordentlig og ligger dreper jeg som oftest med et skudd.

Lenke til kommentar
Hvordan er SP? Like rævva som Bf1942? Jeg har ikke testet BfV.

En grei SP der man kan øve seg med våpen. farkoster osv er viktig for meg. Husker jeg startet et eget map i Bf1942 bare for å få testet alt, men det var jo ikke noe utfordring, ingen missions. Så er det noen bra mission i SP?

 

Og hva er årstallet her, ikke 1942 åpenbart, men 2005?

Har ikke testet enspillerdelen ennå, men den skal være utrolig forbedret i følge Gamespot og innlegg på det internasjonale Battlefield-forumet. Botene gjør nytte av kniv, flanker deg og måten de styrer kjøretøy er betydelig forbedret.

Ja det med kniv er morsomt :) de er noen jævler til å knife, feks. hvis du går i nærkamp med en fientlig sniper og han ikke har flere skudd i magasinet går han over til kniv. Det værste er at de faktisk er ganske smarte (i noen tilfeller).

 

Har blitt drept av bot sniper og bot knifer, noe som er nytt for meg når det gjelder bf serien.

 

EDIT: huff 3 inlegg på rad, ikke noen god vane :/

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...