Gå til innhold

Dante's Inferno, hvor i Helvete ender du opp.


Anbefalte innlegg

Dante's Inferno.

Det er en test laget av noen folk som er helt klikka på sånne tester, den tar utgangspunkt i om man i Helvete/Inferno fra Den Guddomelige Komedien, kommer til Skjærsilden og dermed til Himmelen, eller om man ender opp i Helvete, siden i Dante's mening så måtte alle "gode" mennesker i hans mening gjennom Skjærsilden for å komme til Himmelen(det var Dante som oppfant ideen om Skjærsilden). Ganske grose greier som skjer i Inferno, men, synderne må jo bli straffet, ikke sant.

Hvem vet, kanskje noen av dere ender opp sammen med Lucifer :w00t: .

 

Selv om DGK er ganske ubegrunnet fra et mytologisk synspunkt, så er det fremdeles en kul test.

Å hvor kom jeg, vel, de to første gangene kom jeg til Limbo, men den seneste gangen så kom jeg til Skjærsilden, siden jeg tross alt er et godt menneske :innocent: .

Lykke til, og så ses vel noen av oss i Himmelen da :thumbup: .

Endret av Samael
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At noen faktisk tror på det som står i bibelen greier jeg ikke å skjønne. Visst du bare tenker deg om så skjønner du og hvor idiotisk det er.

 

Fifth Level of Hell

 

The river Styx runs through this level of Hell, and in it are punished the wrathful and the gloomy. The former are forever lashing out at each other in anger, furious and naked, tearing each other piecemeal with their teeth. The latter are gurgling in the black mud, slothful and sullen, withdrawn from the world. Their lamentations bubble to the surface as they try to repeat a doleful hymn, though with unbroken words they cannot say it. Because you lived a cruel, vindictive and hateful life, you meet your fate in the Styx.

Endret av NothgaliC
Lenke til kommentar

Hehe, havna på level 6, som den kjetteren jeg er;

 

Level | Score

Purgatory | Very Low

Level 1 - Limbo | Very Low

Level 2 | Very High

Level 3 | High

Level 4 | High

Level 5 | High

Level 6 - The City of Dis | Extreme

Level 7 | High

Level 8- the Malebolge | Very High

Level 9 - Cocytus | Low

Lenke til kommentar
At noen faktisk tror på det som står i bibelen greier jeg ikke å skjønne. Visst du bare tenker deg om så skjønner du og hvor idiotisk det er.

Kanskje det, men det er fremdeles interessante greier, og det er ingen grunn til å forkaste noe bare fordi det ikke nødvendigvis er sant.

 

Men ikke noe av det som står i Den Guddomelige Komedien står i Bibelen, det er bare Dante sitt påfunn.

Men enkelte ting ville ikke eksistert hadde det ikke vært for religion og mytologi.

 

Level 2 | Very High

Hehehe, ditt kåte svin.

Endret av Samael
Lenke til kommentar

The Dante's Inferno Test has banished you to the Sixth Level of Hell - The City of Dis!

 

Here is how you matched up against all the levels:

Level | Score

Purgatory | Very Low

Level 1 - Limbo | Moderate

Level 2 | Low

Level 3 | Moderate

Level 4 | Very Low

Level 5 | High

Level 6 - The City of Dis | Very High

Level 7 | Moderate

Level 8- the Malebolge | High

Level 9 - Cocytus | Low

 

:)

Lenke til kommentar
Kanskje det, men det er fremdeles interessante greier, og det er ingen grunn til å forkaste noe bare fordi det ikke nødvendigvis er sant.

 

Men enkelte ting ville ikke eksistert hadde det ikke vært for religion og mytologi.

1. Nei, men jeg forkaster meg all religion, har gjort mer skade enn godt for menneskeheten.

 

2. Slik som nazisme mener du? Eller korstog? Eller folkeforfølgelse? Jeg tør ikke engang å tenke på hvor langt menneskeheta hadde det ikkje vært for den meningsløse kranglinga mellom de forskjellige religionene.

 

Og de forskjellige religionene har selvsagt gjort noe godt, slik som frelsesarméen. Men religiøs fanatikere og personer med sterke fordommer har ødelagt allt. Utrolig mange liv som har blitt ødelagt av disse.

Lenke til kommentar

Your shade has been banished to... the Eigth Level of Hell - the Malebolge! :devil:

 

Eigth Level of Hell - the Malebolge

Many and varied sinners suffer eternally in the multi-leveled Malebolge, an ampitheatre-shapped pit of despair Wholly of stone and of an iron colour: Those guilty of fraudulence and malice; the seducers and pimps, who are whipped by horned demons; the hypocrites, who struggle to walk in lead-lined cloaks; the barraters, who are ducked in boiling pitch by demons known as the Malebranche. The simonists, wedged into stone holes, and whose feet are licked by flames, kick and writhe desperately. The magicians, diviners, fortune tellers, and panderers are all here, as are the thieves. Some wallow in human excrement. Serpents writhe and wrap around men, sometimes fusing into each other. Bodies are torn apart. When you arrive, you will want to put your hands over your ears because of the lamentations of the sinners here, who are afflicted with scabs like leprosy, and lay sick on the ground, furiously scratching their skin off with their nails. Indeed, justice divine doth smite them with its hammer.

 

opps :whistle:

Lenke til kommentar
The wretched King Minos has decided your fate. His tale wraps around his body 7 times.

The sweet light no longer strikes against your eyes. Your shade has been banished to... the Seventh Level of Hell!

 

Seventh Level of Hell

 

Guarded by the Minotaur, who snarls in fury, and encircled within the river Phlegethon, filled with boiling blood, is the Seventh Level of Hell. The violent, the assasins, the tyrants, and the war-mongers lament their pitiless mischiefs in the river, while centaurs armed with bows and arrows shoot those who try to escape their punishment. The stench here is overpowering. This level is also home to the wood of the suicides- stunted and gnarled trees with twisting branches and poisoned fruit. At the time of final judgement, their bodies will hang from their branches. In those branches the Harpies, foul birdlike creatures with human faces, make their nests. Beyond the wood is scorching sand where those who committed violence against God and nature are showered with flakes of fire that rain down against their naked bodies. Blasphemers and sodomites writhe in pain, their tongues more loosed to lamentation, and out of their eyes gushes forth their woe. Usurers, who followed neither nature nor art, also share company in the Seventh Level.

:w00t:

Lenke til kommentar

The Dante's Inferno Test has banished you to the Second Level of Hell!

 

Here is how you matched up against all the levels:

Level | Score

Purgatory | Very Low

Level 1 - Limbo | Low

Level 2 | Very High

Level 3 | High

Level 4 | Low

Level 5 | Low

Level 6 - The City of Dis | Very High

Level 7 | Moderate

Level 8- the Malebolge | High

Level 9 - Cocytus | Moderate

Lenke til kommentar

The Dante's Inferno Test has banished you to the ninth Level of Hell!

 

Level 9 - Cocytus

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

This is the deepest level of hell, where the fallen angel Satan himself resides. His wings flap eternally, producing chilling cold winds that freeze the thick ice found in Cocytus. The three faces of Satan, black, red, and yellow, can be seen with mouths gushing bloody foam and eyes forever weeping, as they chew on the three traitors, Judas, Brutus, and Cassius. This place is furthest removed from the source of all light and warmth. Sinners here are frozen deep in the ice, faces out, eyes and mouths frozen shut. Traitors against God, country, family, and benefactors lament their sins in this frigid pit of despair.

 

 

Here is how you matched up against all the levels:

Level | Score

Purgatory | Very Low

Level 1 - Limbo | Very Low

Level 2 | Very High

Level 3 | Very High

Level 4 | Very High

Level 5 | Very High

Level 6 - The City of Dis | Very High

Level 7 | Very High

Level 8- the Malebolge | Very High

Level 9 - Cocytus | Very High

 

Mohahaha! Fear me!

:devil:

 

okay da...tok den uten å gå inn for å være verst også...får daske rundt på Cleo og Helena nede på level 2..hehe

Endret av McCoy
Lenke til kommentar

Sixth Level of Hell - The City of Dis

 

You approach Satan's wretched city where you behold a wide plain surrounded by iron walls. Before you are fields full of distress and torment terrible. Burning tombs are littered about the landscape. Inside these flaming sepulchers suffer the heretics, failing to believe in God and the afterlife, who make themselves audible by doleful sighs. You will join the wicked that lie here, and will be offered no respite. The three infernal Furies stained with blood, with limbs of women and hair of serpents, dwell in this circle of Hell.

 

Level Who are sent there? Score

Purgatory Very Low

Level 1 - Limbo Very Low

Level 2 Very High

Level 3 Moderate

Level 4 High

Level 5 Very High

Level 6 - The City of Dis Very High

Level 7 High

Level 8- the Malebolge High

Level 9 - Cocytus High

Lenke til kommentar
Kanskje det, men det er fremdeles interessante greier, og det er ingen grunn til å forkaste noe bare fordi det ikke nødvendigvis er sant.

 

Men enkelte ting ville ikke eksistert hadde det ikke vært for religion og mytologi.

1. Nei, men jeg forkaster meg all religion, har gjort mer skade enn godt for menneskeheten.

 

2. Slik som nazisme mener du? Eller korstog? Eller folkeforfølgelse? Jeg tør ikke engang å tenke på hvor langt menneskeheta hadde det ikkje vært for den meningsløse kranglinga mellom de forskjellige religionene.

 

Og de forskjellige religionene har selvsagt gjort noe godt, slik som frelsesarméen. Men religiøs fanatikere og personer med sterke fordommer har ødelagt allt. Utrolig mange liv som har blitt ødelagt av disse.

Eh, nei det har jo ikke det, det er mennesker som lager slike situasjoner, ikke religion i seg selv.

 

Uten ting slik som religion så ville verden vært et horribelt sted, jeg tror du bør tenke deg skikkelig om før du sier slike ting, religion har også samme opphav som spill, filmer og bøker, det er samme kilde i bunn og grunn, kommer jo selvfølgelig an på om Gud finnes eller ikke.

 

Og Nazisme og slikt har null religiøst grunnlag, korstogene er en annen ting, men det er bare et spørsmål om arroganse og ignoranse for alle slike situasjoner, ting som Bibelen sier ikke at folk skal drepe hverandre, og det faktisk motsetter seg det. Religion krangler ikke, folk gjør.

 

Men, jeg er litt for snill nå, slike ting hadde ikke skjedd hadde folk vært perfekte, og siden vi ikke er perfekte, så må vi streve for å gjøre verden bedre, og vi kan ikke krype sammen og forkaste fortiden pågrunn av det, for da er det nettopp da slike ting skjer :thumbup: .

Religion og fordommer passer ikke sammen, men de kan gjøres like.

 

Med andre ord, de svake forårsaker lidelse, de sterke gjør slik som Frelsesarmeen, og folk som Jesus osv strever for å gjøre verden bedre, men de svake motsetter seg slikt, eller vrir det til sin fordel. Det er en annen definisjon på svake og sterke enn det folk kan tro.

 

Så vi må gjøre det beste ut av det, studere og lære av fortiden, og gjøre fremtiden bedre.

Lenke til kommentar

Purgatory | Repenting Believers | Very Low

Level 1 - Limbo | Virtuous Non-Believers | Moderate

Level 2 | Lustful | Moderate

Level 3 | Gluttonous | High

Level 4 | Prodigal and Avaricious | Low

Level 5 | Wrathful and Gloomy | Moderate

Level 6 - The City of Dis | Heretics | Very High

Level 7 | Violent | Moderate

Level 8- the Malebolge | Fraudulent, Malicious, Panderers | High

Level 9 - Cocytus | Treacherous | Moderate

 

I'm a Heretic

Endret av Xeenon_
Lenke til kommentar

Purgatory: Very Low

Level 1: Very High

Level 2: Very Low

Level 3: Low

Level 4: Moderate

Level 5: Low

Level 6: Very High -- Her jeg havnet. :whistle:

Level 7: Low

Level 8: Moderate

Level 9: Low

 

Nå har jeg vel utgitt meg selv fullstendig. :scared:

Endret av Ole Johan
Lenke til kommentar

Level 9 - Cocytus

 

This is the deepest level of hell, where the fallen angel Satan himself resides. His wings flap eternally, producing chilling cold winds that freeze the thick ice found in Cocytus. The three faces of Satan, black, red, and yellow, can be seen with mouths gushing bloody foam and eyes forever weeping, as they chew on the three traitors, Judas, Brutus, and Cassius. This place is furthest removed from the source of all light and warmth. Sinners here are frozen deep in the ice, faces out, eyes and mouths frozen shut. Traitors against God, country, family, and benefactors lament their sins in this frigid pit of despair.

 

Tok den en gang til:p hmmm det er litt skremmende :hmm:

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...