Gå til innhold

Skjermkortet blir varmt og data'n skrur seg av.


Anbefalte innlegg

MSI KT6V m/ Athlon XP 3200+, Orginal Chieftec 350W PSU, 3stk 120GB IDE og 1stk 200GB SATA.

 

Skjermkortet er MSI ATI Radeon 9250 128mb.

 

 

Jeg får spillt i ca 5 minutter før jeg blir kastet ut og VPU kommer opp at den har blitt fixa etter ettellerannet. Hvis jeg da trykker ok og fortsetter og spille så funker det i max 30sek så skrur hele maskineriet seg av. Trodde problemet lå i for lite strøm så jeg koblet ut alle diskene unntatt 1. Samme skjedde da også. Innstillingene i Bios er fine, Biosen er oppdatert, Skjermkort drivere er oppgradert og nedgradert i hytt og pine. Noen som vet hva den varmeutviklingen kan komme av? Kortet er ca 4-5 mnd gammelt men aldri spillt noe særlig (max 10 timer tilsammen med "full" grafikk)

 

 

Satte på en vifte som blåste direkte på kjøleribba men det funket like dårlig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

gå til google, søk etter "ati tool download" last det ned. installer, og restart. da får du mulighet til å se tempratur på skjermkortet. du må nok stille det inn til dette, men det er relativt enkelt(setup-->teperature--ettellerannet)

 

hmm, skal legge det inn selv, her er linken:

http://www.techpowerup.com/atitool/

 

 

edit: feil i linken:D

 

 

Musa

Endret av General_musa
Lenke til kommentar

:thumbup: kan ikke si at jeg har hatt akkurat det samme problemet, men ett lignende ett.

 

mit asus radeon 9600xt måtte plutselig "resette" seg, resettingen bestod av at adataen min måtte reboote.

dette var meget irriterende, så jeg spurte om råd på forumet her.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=415789&hl=

 

jeg har i tillegg installert en ny kjøler (ati cooler) for å holde kortet mitt kaldere.

 

ati tool er og så absolutt å anbefale

 

gl :thumbup:

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg hadde akkurat samme problemet (når jeg spilte CS i 10-15min slo "vpu recovery" inn, og maskina måtte restartes..

 

Bruker Powercolor Radeon 9800 pro 128mb, og sendte inn kortet i retur fordi jeg tenkte det var en feil på selve kortet.. fikk først ny vifte, men det hjalp ikke. Nå har det visst blitt testa OK og er på vei tilbake i posten :(

 

Men da skal jeg teste å sette det på 4x jeg og.. så får vi se..

 

Noen som vet nøyaktig hva problemet er? (jeg skjønner meg ikke særlig på dette..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...