Gå til innhold

Hvilke religion er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ateist, og det kommer jeg til å være til:

- Jeg får ett syn, ser Gud eller noe slikt

- Får et bevis på at Gud, Allah, Buddha, whatever eksisterer. Da kan jeg vurdere å tro på det

- Noen kjære dør, jeg blir syk eller noe slikt, sånn at jeg må ha noe å tro på...

 

Tror jeg ville valgt nr 3 eller 4, ettersom det virker minst menneskefiendtlig.

Lenke til kommentar
Går det an å bli jøde? Eller må man være født av jødisk ætt?

man kaller det å konvertere om man skifter, eller blir medlem av en religion... det kan man gjøre, men har ikke peiling på hvordan du gjør det da... for meg har det ingen betydning, for jeg har ikke noe igjen for noen religioner eller noe som har med religion å gjøre... hvorfor i helsike må alt være så komplisert?! må vi gå rundt å be for og tro på ting som vi vet ikke finnes, når vi heller kunne tenkt på oss selv, bedd for oss selv...

 

her lever vi som mennesker på denne jorda, må vi ha alle de religionene som bare gjør fandenskap?

tenk på alle konfliktene som ikke hadde trengt å eksistere! alle krigene som hadde vært unngått.. alle kranglene, alle diskusjonene om hvilken religion som er best, etc.

 

er ikke alt dette unødvendig? det mener hvertfall jeg...

 

:dontgetit:

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar

Nå har vi en rekke diskusjoner her som tar for seg religionens ulike sider. Vi trenger ikke gjøre denne til en slik diskusjon også. Hold dere til emnet, som kort og greit er hvilken av de nevnte religioner du ville valgt om du skulle konvertere (fra kristendommen, antar jeg trådstarter mener. Det er nok en snever premiss, men la oss heller vurdere det imorgen.)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Budist ville jeg blitt...

 

buddha (sikkert skrevet feil) har levd, det skjer ingenting hvis du gjør noe galt, du blir bare født på nytt, ingenting du må gjøre

du skal ikke drepe dyr, men hvis de dør forde de går under skoen din når du tråkker den ned har du ikke gjort noe galt

de har andre ting å gjøre enn bare relgiøse ting, som kampsport.

 

de fleste er nytenkende og godtar mye, de endrer seg mye etter samfunnet, men beholder fortsatt det meste fra det gamle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...