Gå til innhold

*OPPDATERT*Opera 8 til Opera 8.01 final

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har en kamerat som bruker Opera, og han har en god del problemer. Blant annet cacher Opera alt for mye. Og alt for lenge. Og for å få opp de nye sidene, nye stilark o.l., måtte jeg ctrl-R-e. Er det mulig å endre på cachingen til Opera? Den tar jo helt av.

I tillegg har han en brukerkonto på Urørt. Når han logger inn der, varer sessionet kun til neste gang han trykker på en lenke. Han aksepterer cookies og alt. Men med Firefox gikk dette knirkefint.

Noen som vet årsaken?

Hvis han brukte opera 8.0 og var aktiv på hw.no forumene og blink kunne han nok oppleve kræsjere ja. Disse kræsjerne er fikset i 8.01 med mange andre kræsjfikser :-)

For å forandre på cache settings gå til Preferences/Advanced/History :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Endelig er full version av Opera 8.01 sluppet, du kan finne den her.

EDIT: Changelogen finner du her.

Finnes det norsk språkpakke til den da? :innocent:

Edit: Fant det ut.

Endret av Røvenskiold
Skrevet
Hvis han brukte opera 8.0 og var aktiv på hw.no forumene og blink kunne han nok oppleve kræsjere ja. Disse kræsjerne er fikset i 8.01 med mange andre kræsjfikser :-)

For å forandre på cache settings gå til Preferences/Advanced/History :-)

Han brukte ikke HW, nei, han er ikke akkurat interessert. Skal si til ham hva han kan gjøre, men han virket ganske fornøyd med Firefox, så jeg antar han driter i det.

Skrevet

hei. tror det er alt etter hvilken pc du har som gjør om Opera krasjer eller ikke. jeg kommer med denne påstanden for det er slik hos meg og på jobb. på min jobb pc og laptoppen min krasja aldri Opera 8.0, men det gjorde den på min stasjonære pc. men nå ser det ut til at Opera 8.01 er stabil på alle pc`ene jeg bruker fortiden. Opera 7.54 u2 krasja heller aldri på mine datamaskiner.

Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)

Hadde nesten det samme problemet som Wil her, den første engelske utgaven av Opera 8 var utrolig ustabil, så kom den norske utgaven av Opera, med samme build som "orginal" engelsk utgave. Den norske utgaven var ett hav mer stabil, merkelig sier nå jeg da. :hmm:

Så kom releasen av 01 bulid 7624, den ble trukket tilbake, hos meg ..however.. var den dønn stabil, den gjorde den norske utgaven enda raskere og mer stabil enn i utgangs punktet.

Final versionen build 7642 er hos meg enda mer "stabil" dvs; build 7624 hadde en liten tendens til å "henge" seg av og til, dette er nå helt borte hos meg med final, videre så synes jeg at final utgave er raskere enn hva jeg er vant til med orginal Opera 8 og 8.01 build 7624.

Så dette lover bra for framtiden, og en ting er h e l t sikkert, jeg skal a l d r i tilbake til IE igjen!

EDIT: Her er Opera 8.01 til dere som bruker Mac..

Endret av Slettet+3124
Gjest Slettet+3124
Skrevet

Siden 19 april så har Opera 8 blitt lastet ned mer enn 5 millioner ganger :thumbup:

Link.

Gjest Slettet+3124
Skrevet
Installerte 8.1 nå.. Krysser fingrene for at den er mer stabil enn 8.0

asdfgh: Dumt spørsmål, men er 01 final stabil hos deg? :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...